מכשיר סלולרי שהתפוצץ (צילום: חדשות 2 - גלעד שלמור)
המכשיר התלקח | צילום: חדשות 2 - גלעד שלמור

מכשירי הסלולר החדשים מתהדרים באפשרויות כמעט בלתי מוגבלות: החל מגלישה מהירה באינטרנט ועד צילום וידאו באיכות גבוהה. אבל תושב מרכז הארץ הופתע לגלות שהמכשיר שלו מכיל גם את פונקציית המיקרוגל, או כך לפחות חשב כאשר בזמן שניהל שיחה, המכשיר שלו התחמם עד שחלקים ממנו נמסו.

"תוך כדי שדיברתי, הטלפון התחיל להסריח", סיפר גולן, בעל המכשיר, על הנוקיה מדגם E71 שרכש. "היה ריח של שריפה, והפלסטיק של המצלמה הותך, עשה רעש משונה והתחמם. מדובר במכשיר חדש שאין לו קילומטראז' כלל, ולכן זה מפתיע".

גולן מספר שלא נגרם לו כל נזק, אבל הוא מודאג ממה שיכול היה לקרות. "אם הילדה הקטנה שלי הייתה מדברת בטלפון הזה ", הוא אומר, "היא לא הייתה שמה לב לרעש ולריח, והאוזן שלה הייתה יכולה להתחמם ולהיכוות".

קינוח צלוי

בכעס רב פנה גולן לחברת נוקיה וביקש לקבל פיצוי. החברה הציעה לו מכשיר חדש מאותו הדגם ופיצוי בדמות הנחה ברכישת אביזר למכשיר. גולן מרגיש שהפיצוי שהוצע לו כלל אינו מפצה. "אם אני מזמין סלט במסעדה ויש בו שערה", הוא מסביר, "נהוג להחזיר אותו למטבח, לקבל חדש ובסוף הארוחה לקבל קינוח. זה לא שעף לי הכפתור של הסאונד - נשרף לי הטלפון". במקרה הזה, כך נראה, הקינוח היה יכול להיגמר באוזן צלויה.

"אני מתכוון לפנות לבית משפט לתביעות קטנות ולהעלות את התמונות לנוקיה העולמית", מאיים גולן. "מעניין איך הם היו מטפלים במקרה הזה". 

מיורוקום-נוקיה נמסר בתגובה כי "המקרה הנ"ל הינו מקרה בודד פרטני ונקודתי שטרם נראה בארץ ובעולם. מבדיקה ראשונית שנעשתה במעבדה, נראה כי מדובר ברכיב פנימי במצלמה שהתחמם, להערכתנו כתוצאה מנפילת המכשיר או כתוצאה מסיבה אחרת. אין לנו שום אינדיקציה לגבי תקלה מסוג כזה, ולכן רק בדיקה יסודית אצל היצרן תיתן מענה מדויק".

בחברה הוסיפו כי הציעו ללקוח החזר כספי מלא עבור המכשיר או מכשיר חדש זהה במקומו. "הלקוח סירב לקבל את הפתרונות הראויים שהוצעו, ודרש בכל תוקף לקבל מכשיר יקר הרבה יותר", ציינו. "לאורך ההתנהלות בינינו הלקוח איים כל הזמן, וכאמצעי לחץ, שיפנה לתקשורת. למרות הכל נשמח לזכות את הלקוח בעבור המכשיר הישן (זיכוי מלא) או להעניק לו מכשיר חדש מאותו הסוג במקום. במקביל נשמח לקבל את המכשיר המדובר על מנת שנוכל לשלוח ליצרן לשם בדיקה יסודית".