הבית האדום: צבע עז בתוך הבית

מעצב הריהוט יפרח בן צבי נותן לנו הצצה לשיפוץ עיצוב ביתו מחדש, עם נגיעות צבעים עזים ודומיננטיים

נגיעות באדום ישר ללב. יפרח בן צבי // צילום: יח"צ // נגיעות באדום ישר ללב. יפרח בן צבי

בישוב נופך שליד מודיעין, על שטח בו ממוקם בית הוריו, בחר מעצב הריהוט יפרח בן צבי לבנות את ביתו הפרטי אשר מאכלס את אישתו ושלוש בנותיו. "בית נוח ונעים, המשדר קנה מידה ידידותי, מקיים קשר עם החוץ ומתאים לתכנים האישיים שלנו", כך מגדיר בן צבי את ביתו בו היה המתכנן הראשי בשיתוף עם בת משפחתו האדריכלית זהבה טימסית.

את הבית המקורי והקטן באופן יחסי, שינה במהלך השנים ע"י תוספות בנייה שונות אשר נבנו כטלאים, עד ליום בו החליט כי הגיע הזמן לעשות זאת "כמו שצריך" ולשפצו מהיסוד. כיום, כוללת הגרסא הנוכחית של המבנה המעוצב קיר בודד אחד המהווה שריד לבית הקודם.

מדובר במבנה מרשים, בו כל פרט זועק את טעמו ונגיעתו העיצובית המקורית של בן צבי. מוקד זה בביתו הינו בפירוש אלמנט אדום בוהק, הממוקם בסלון הבית וחובק גרם מדרגות ממתכת המשולב מעקה זכוכית שקוף, בעל מראה פיסולי. 

אותה יחידה אדומה, משמשת בנוסף לאלמנט ויזואלי מרשים, גם כזו שתפקידה לסמן ולתחום את שני אגפים הנמצאים על אותו המישור: קומת כניסה הכוללת את הסלון ופינת האוכל ובצד השני את פינת העבודה של מיקי, אשתו של יפרח.  הצבע האדום, משמש כמוטיב חוזר גם בשתי כורסאות העור פרי עיצובו המופנות ליחידה הדומיננטית ובתמונה הממוקמת בקיר פינת האוכל. 


הסלון של המעצב יפרח בן צבי  קיר אדום שמתחבר לרהיט // צילום: יח"צ

למרות המצופה מבן צבי כמעצב רהיטים, על אף שכלל פריטי הריהוט המעטרים את הבית הינם שלו, מספרם מועט יחסית ושילובם בחלל וההתמזגות בו מוקפדים. כך, מערכת הישיבה בסלון מורכבת מספה עשויה ברזל בעלת ריפוד בהיר, לידה מונח שולחן קפה מעץ ומתכת ושתי כורסאות עור בעלות טקסטורה המזכירה עור תנין בצבע אדום. בפינת האוכל ניצב שולחן גאומטרי בעל משטח שקוף.

בן צבי ביקש ליצור לעצמו סביבת מחייה נקייה ולא עמוסה. לכן, כפי שנמנע מגודש בפרטי ריהוט, כך נכון הדבר גם בנוגע לפרטי נוי ואומנות שונים אשר בניגוד למה שאולי מצופה מאמן, אינם שולטים בחלל. עם זאת, בביתו כן ניתן למצוא תמונות שמקורן באמנות דיגיטאלית ממוחשבת אשר דומיננטיות גם על קירות הסטודיו.


פינות אוכל  יציאה לגינה // צילום: יח"צ

הקומה העליונה של הבית מעוצבת בצורה השונה מעט מזו שתוארה עד כה וכוללת את חדר ההורים, חדר הבנות וחדר הטלוויזיה. גם החומרים בהם השתמש בן צבי הינם שונים, כך למשל רוצפה הקומה בפרקט בגוון אדמדם וחדר הרחצה של הבנות כוסה כולו אבני פסיפס בצבעי לבן- סגול ומשולב ספסל בנוי.


פסיפסים // צילום: יח"צ

יציאה לחצר // צילום: יח"צ

נגיעות של אדום גם במטבח // צילום: יח"צ


החצר בביתו של יפרח // צילום: יח"צ

חדר השינה, עיצוב מודרני // צילום: יח"צ

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר