שתף קטע נבחר

סכסוך בבית אבות: "מתעללים בעובדים"

עובדים בבית אבות בנצרת עלית מאוימים וזוכים ליחס מחפיר, כך טוענים בהסתדרות. בין התלונות: מעקב מתמיד באמצעות מצלמות האבטחה, צעקות וצמצום המזון. העמותה שמפעילה את בית האבות: "אמצעי לחץ מביש"

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בבית האבות "נוף העמק" שבנצרת עלית, בעקבות טענות על השפלת העובדים ומעקב תמידי. הנהלת בית האבות מסבירה בתגובה כי מדובר בניסיון להפעיל לחץ עם התקרבות חתימה על הסכם לטובת העובדים.

 

כתבות נוספות בערוץ הקריירה

התייעלות בדיסקונט: 1,000 עובדים יפרשו

השכר תקוע שנים: "הממשלה גרמה לכך"

שביתה בחברת היי-טק: "מפטרים בגלל מעבר להודו"

 

בבית האבות גרים 170 דיירים, מועסקים בו מעל 100 עובדים והוא מנוהל על ידי "העמותה למען הקשיש" (עלמה). לפני כ-3 שנים התאגדו העובדים במסגרת ההסתדרות, ומאז הם מנהלים משא ומתן אינטנסיבי עם ההנהלה כדי להסדיר את יחסי העבודה בהסכם קיבוצי. למרות זאת, בהסתדרות טוענים כי לאחר שגובשו הסכמות בין הצדדים, ואף הוחלפה טיוטה, ההנהלה ערכה שינויים בהסכם, מבלי ליידע אותם.

בית האבות "נוף העמק"  (באדיבות דוברות ההסתדרות ) (באדיבות דוברות ההסתדרות )
בית האבות "נוף העמק" (באדיבות דוברות ההסתדרות )

עוד נטען, כי עובדי בית האבות חוו אירועים חריגים בחומרתם, ולכן הכריזו לפני מספר ימים על סכסוך עבודה. על פי התלונות, העובדים נאלצים לעבוד תחת יחס מזלזל מצד גורמי ההנהלה, הכולל מטלות רפואיות חדשות הדורשות הכשרה מיוחדת. כמו למשל, החדרת קטטר וביצוע חוקן. בנוסף, עובדת נאלצה לגזוז ציפורניו של אחד הדיירים ללא הכשרה ופצעה אותו.

 

כמו גם, העובדים התלוננו על הרמות קול ואיומים מצד ההנהלה, זמן הפסקות הצהריים קוצר באופן משמעותי וכי קיימת תחושה של רדיפה ומעקב בלתי פוסק באמצעות מצלמות האבטחה. בנוסף, העובדים טוענים כי הם מקבלים התראות באופן פתאומי במהלך יום העבודה לחדול מקיום הפסקה או להימנע מישיבה למספר רגעים.

   

יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות, לאון פרץ, אמר: "לא יעלה על הדעת שבימינו יתייחסו באופן כה מזלזל ופוגע בעובדות ובעובדים מסורים. בכוונתי להילחם בהתנהלות המבישה של הנהלת בית האבות. נפעל בכל האמצעים הארגוניים העומדים לרשותינו".

 

מנכ"לית "העמותה למען הקשיש", טל שיטרית, מסרה בתגובה: "צר לי שאנו נדרשים להתייחס לדברים שבינם לבין המציאות אין דבר. בימים אלה, לאחר נכונות רבה מאוד מצד הנהלת עמותת עלמה ובהשקפת עולמנו ביחס לעובדים, אשר אינם רק עובדים, אלא עוסקים בשליחות בעבודתם הסיזיפית, היינו בטוחים כי אנו לפני חתימה.

 

"כאמצעי לחץ מביש בחר מר לאון פרץ להוכיח שוב, כי טובת העובדים היא הדבר האחרון שמעניין אותו ע"י הפצת בדיות ודברי שקר חמורים.

 

"אני מזמינה אותך בכל עת שתחפצי, מבלי לתאם עמנו, להגיע ולהתרשם מהעשייה והטיפול המסור והאכפתי על ידי העובדים המסורים. לצערי הרב, יש מי שנוהגים בעסקנות ומבקשים לצבור רווחים פוליטיים על גבם של העובדים המסורים.

 

"בית האבות נוף העמק בעל מוניטין שרכש בעמל רב. ההישגים, תעודות ההוקרה וההערכה הרבה לנו אנו זוכים ממשפחות הדיירים מדברות בעד עצמן. באווירת ימים אלה אני כואבת את העלילה אשר פוגעת בעיקר בדיירים ובעובדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות דוברות ההסתדרות
בית האבות "נוף העמק" בנצרת עלית
באדיבות דוברות ההסתדרות
מומלצים