וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיירה הפלסטינית שחושפת את האתגרים של צה"ל ושב"כ בגל הטרור

20.9.2016 / 21:05

תשעה מחבלים יצאו מבני נעים בשנה האחרונה, האחרון מביניהם נער בן 16 שניסה לדקור הבוקר חיילים ונורה למוות. העיירה אמנם מזוהה עם פתח, אולם המפגעים שיצאו ממנה מציירים תמונה אחרת לגבי המניעים שלהם

מערכת וואלה!

תשעה מחבלים יצאו מהעיירה בני נעים הקרוב לכביש 60 בגזרת חברון מאז החל לפני שנה גל הטרור. צה"ל ושב"כ פעלו מאז באופן נקודתי ביישוב על מנת לסכל טרור: נסגרו צירי גישה, נערכו סריקות לאיתור אמצעי לחימה, בוצעו מעצרים, הוטל "כתר נושם" לסירוגין ונשללו היתרי עבודה למשפחות מחבלים. בנוסף לכך, התקיימה עבודת מודיעין לאיתור צעירים שעלולים לבצע פיגועים.

ניסיון הפיגוע האחרון אירע היום. עיסא טראיירה, נער בן 16 תושב העיירה, יצא מביתו, הגיע לחסם בפאתי היישוב, הסתער עם סכין על כוח צבאי – ונורה למוות.

לקריאה נוספת:
פתח לא מגנה, ופרס את חסותו על סוכות האבלים של המחבלים
רצח הלל אריאל: הוסר המחסום מהכניסה הראשית לכפר שבו התגורר המחבל
הפיגוע בקריית ארבע: נעצרו שני אחיו של המחבל שרצח את הלל אריאל

הכפר בני נעים, סמוך לחברון. 20 בספטמבר 2016. אבי כהן
תשעה מחבלים יצאו מהיישוב בשנה החולפת. חיילים בבני נעים, היום/אבי כהן

בעקבות ניסיון הפיגוע, בוצעה פעילות הנדסית באזור העיירה שכללה חסימת כבישים. במערכת הביטחון התעורר החשש כי התקרית תהווה השראה ותוביל לפעילות של חקיינים בקרב בני גילו של המחבל. ביוני האחרון יצא מוחמד טראיירה בן ה-19 מבני נעים ורצח בשנתה את הנערה בת ה-13 הלל יפה אריאל. בעקבות הפיגוע הוטל כתר נושם על העיירה במשך 19 יום ונשללו כלל היתרי העבודה של תושבי המקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נדמה כי בני נעים מעידה על המורכבות עמה מתמודדים בצה"ל ובשב"כ. העיירה אמנם מזוהה עם תנועת הפתח, אבל כוללת בתוכה כמה מוקדים אידיאולוגיים קיצוניים. נקודות הדמיון בין המחבלים שיצאו מבני נעים בשנה האחרונה הן הקשר המשפחתי או חברות מספסל הלימודים, ולא בהכרח שיוך ארגוני כמו פתח או חמאס, כפי שנהוג לשייך לרוב לפעילות טרור ממוסדת – ירי, הנחת מטעני חבלה ועוד.

המרקם החברתי והמצב הסוציואקונומי ביישוב מגבירים את האתגר עמו מתמודדת מערכת הביטחון, שמתאמצת לאתר סימנים המעידים על זאבים בודדים. לפי הרשומות העדכניות, בעיירה חיים 27,562 איש, מתוכם 3,232 גברים שעובדים באופן רשמי ו-365 נשים. 240 מאנשי העיירה מובטלים, ו-314 מעולם לא עבדו. בבני נעים יש 14 בתי ספר שמשמשים את 4,867 התלמידים ביישוב. לפי הנתונים שהציגה העיירה, 50% מתושביה עוסקים במסחר.

הכפר בני נעים, סמוך לחברון. 20 בספטמבר 2016. אבי כהן
חשש מזאבים בודדים. חיילי צה"ל בסמוך לבני נעים, הבוקר/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully