יום ראשון, 19.05.2024 שעה 07:12
אייל ברקוביץ'

ברק בכר נכשל עם הרוטציה

אייל ברקוביץ' בטור אישי ל-ONE: מאמן הפועל ב"ש הוציא מההרכב את לוסיו, ברקת חייבת לפתוח את החוזה של וואקמה. מכבי חיפה הסתכלה לאלופה בעיניים

משחק מצוין היה לנו בסמי עופר. קצב נהדר, אצטדיון מפואר והכי חשוב הרבה כישרון על הדשא. מצד אחד מאור בוזגלו, טוני וואקמה ומאור מליקסון, מצד שני ניקיטה רוקאביציה, גילי ורמוט, נטע לביא, קמיל ואצק. על הדשא היו שחקנים רבים שפשוט מבינים את המשחק ויודעים לשחק אותו בצורה הטובה ביותר. בזכותם היה לנו משחק דו צדדי, משחק שוויוני, כששער הניצחון היה יכול ליפול בשני הצדדים.

לפני שאני מתחיל לנתח את המשחק מבחינה טקטית, הייתי רוצה שמישהו יסביר לי למה שני המאמנים בחרו לעלות בלי החלוצים המרכזיים שלהם. משחק הכדורגל נועד בראש וראשונה כדי לשים את הכדור ברשת, והסיכוי הכי גדול הוא שהחלוץ יהיה זה שיבקיע את השערים. בגלל שחצנות או פוליטיקה, מאמן הפועל באר שבע ברק בכר הוציא את לוסיו והכניס את מאור מליקסון, כדי שהאחרון לא יעשה פרצופים. גם מאמן מכבי חיפה רנה מולנסטיין בחר שלא לפתוח עם גליינור פלט, שהוא המוציא לפועל המוביל של קבוצתו. אם הם לא טובים לפתיחת המשחק, אז כדי להכריע אותו הם כן טובים?

ברק בכר. שחצן? (עמרי שטיין)
ברק בכר. שחצן? (עמרי שטיין)
 

קצת כואב לי שמאמני כדורגל בדור הנוכחי מוותרים על החלוצים שלהם, במקום שיוותרו על שחקני הגנה וקשרים אחוריים ויתנו לקהל לראות שערים, אבל טקטיקה ופחד להפסיד גורמים להם לשחק בלי חלוצים.

ועכשיו למשחק עצמו, למרות העייפות, החגיגות והאופוריה מהניצחון בסן סירו האלופה הפגינה ברגעים מסוימים משחק מצוין. כשיש לך בקבוצה את טוני וואקמה - הזר הטוב בישראל - תמיד תגיע למצבי הבקעה ותשלוט בנעשה במגרש. הבעלים אלונה ברקת, חייבת לפתוח את החוזה שלו כמה שיותר מהר ולתת לו חוזה של שחקן אירופאי. אחרת בקרוב הוא יברח לה מהידיים. רק כסף גדול ישאיר אותו פה בישראל.

טוני וואקמה. שווה הרבה כסף (עמית מצפה)
טוני וואקמה. שווה הרבה כסף (עמית מצפה)
 

האדומים מהנגב מלאים כישרון. אהבתי את המשחק של בוזגלו, אהבתי עוד יותר את הכניסה של מיכאל אוחנה בשלושים הדקות האחרונות. ללא ספק מדובר בילד מוכשר ביותר, שאם ידע לשחרר את הכדור במהירות, יגיע מהר מאוד לרמות הגבוהות.

מהעבר השני, מכבי חיפה שיחקה כדורגל התקפי ותוסס. היא לא פחדה מהפועל ב"ש והסתכלה לה בלבן של העיניים. זאת למרות משחק ההגנה הגרוע שלה, עליו התרענו כבר עוד לפני פתיחת העונה. שוב ראינו טעות איומה של דקל קינן ועוד מספר טעויות במרכז ההגנה של שחקני ההגנה החלשים של הירוקים. המגן מריו מוסא, שעדיין לא התאקלם, נראה מבוהל, וקגלמאכר הוא בכלל לא מגן. אייל משומר עדיף עליו.

רנה מולנסטיין. ניצח עם החילופים (עמרי שטיין)
רנה מולנסטיין. ניצח עם החילופים (עמרי שטיין)
 

למרות כל זאת הירוקים התעלו על עצמם. החילוף שעשה מולנסטיין הביא את הניצחון במשחק, זאת למרות שאני מעדיף לראות את גליינור פלט פותח בהרכב.

בירוק אפשר לציין לשבח את אוהד לויטה, קאמיל ואצק ונטע לביא, שבחיפה חייבים לשמור עליהם. הלוואי שנראה עוד הרבה שחקנים כאלה שרצים 12-13 ק"מ במשחק. 

מכבי חיפה שמרה על הבית ואותתה לכל היריבות שגם היא רוצה לחזור למרכז הבמה. אני כבר לא מתלהב מניצחון אחד, כי ראינו לא פעם בשנים האחרונות שמכבי חיפה סובלת ממאניה דיפרסיה. היום זה היה מאניה ואל תתפלאו אם בשבוע הבא במשחק החוץ מול מכבי פ"ת זה יהיה דיפרסיה. עד שהקבוצה לא תשמור על יציבות ותשיג 4-5 ניצחונות רצופים לא נוכל לדעת האם באמת המצב השתנה.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים