שתף קטע נבחר

בתום עונת המלפפונים: הליגה האנגלית מלכת הבזבוזים

עפ"י דוחות שפירסמה פיפ"א, הליגה האנגלית מובילה בעולם ההעברות העולמי. הקבוצות בליגה בזבזו כמעט פי שניים מכל ליגה אחרת. במהלך הקיץ, הוציאו הקבוצות בממלכה סכום כולל של כ-880 מיליון ליש"ט

העברתו של פול פוגבה בקיץ האחרון הפכה את הליגה האנגלית למבזבזת הראשית של העונה. לפי הדו"ח שפורסם, בחלון העברות בקיץ האחרון הוצאו כ-880 מליון פאונד על העברות בליגה האנגלית. בנוסף, חושף הדו"ח כי חמש הליגות הבכירות (אנגליה, ספרד, גרמניה, איטליה וצרפת) הוציאו הקיץ כמעט פי שלושה יותר מכל הליגות האחרות בעולם. את רשימת ההוצאות, מובילה כאמור הפרמייר ליג. הגיל הממוצע של השחקנים אשר נחתו הקיץ באנגליה הוא 23. בליגה האיטלקית לעומת זאת, הגיל הממוצע עומד על 28.

 

קבוצות רבות בצמרת הליגה האנגלית ערכו בעונת המלפפונים האחרונה העברות גדולות ומפתיעות, אך הגעתו של פול פוגבה אל השדים האדומים הייתה היקרה ביותר אי פעם. הצרפתי הגיע אל יונייטד תמורת 89 מליון פאונד, בעסקת אשר סידרה למוריניו את השם הרביעי, ואולי החם ביותר, עבור הסגל הסופי שלו לקראת העונה. הליגה הגרמנית הייתה המרוויחה הגדולה ביותר בעסקאות הממלכה. הקבוצות הגרמניות הרוויחו בתום הקיץ 171 מיליון אירו על כל ההעברות האנגליות.
כ-70% מסך העסקאות שנסגרו בליגה, הגיעו מהממלכה הבריטית.

 

גולת הכותרת של חלון ההעברות. פול פוגבה (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
גולת הכותרת של חלון ההעברות. פול פוגבה(צילום: גטי אימג'ס)


הסכמי השידור חסרי התקדים שנחתמו לאחרונה עם הליגה האנגלית, איפשרו למעשה לקבוצות השונות להגיע אל סכומי העתק של 880 מליון פאונד.
במסגרת עסקת השידורים, יתחלקו 20 קבוצות הליגה עם מענק שנתי, למשך שלוש שנים, על סך 2.7 מיליארד פאונד. סכומי העתק איפשרו למעשה לקבוצות השונות לבצע רכישות חסרות תקדים ולחזק את הסגל באופן משמעותי לקראת העונה הנכנסת. בתום עונת המלפפונים הנוכחית, נוצר גידול של 8% בליגה האנגלית לעומת חלון ההעברות בקיץ אשתקד.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים