שתף קטע נבחר

המשחקים הפראלימפיים: ארד לדורון שזירי

הקלע המעוטר שזכה בעבר בשבע מדליות פראלימפיות התחיל מצוין את גמר הקליעה בשלושה מצבים, ונשאר עד לסיום במקום השלישי כדי להעניק לישראל מדליה שנייה בריו. שזירי: "חסר לי זהב, עוד אולימפיאדה באה בחשבון". פיזרו בגמר 50 מ' חופשי, ולינסקי ב-200 מ' מעורב. יוליה גורדיצ'וק סיימה במקום ה-20 במוקדמות ה-100 מ' חופשי. נבחרת ישראל בכדורשער הפסידה לברזיל, היריבה הבאה: ארצות הברית

מדליה שנייה לישראל במשחקים הפראלימפיים בריו. אחרי הארד של החותרת מורן סמואל, הקלע דורון שזירי הוסיף ארד משלו בתחרות ברובה חופשי בשלושה מצבים למרחק של 50 מטר.

 

שזירי אמר בסיום: "ברור שאני מתרגש. זו היה תחרות חלשה שלי ועדיין הצלחתי לעמוד על הפודיום. זה הרבה עבודה מנטלית והייתי צריך את השקט כדי להוציא כדורים טובים. אני יודע שעדיין חסר לי זהב בקריירה, ותמיד אמרתי שכל עוד כוחי במותני אני ממשיך, וגם עוד אולימפיאדה באה בחשבון. היה אפשר לראות כמה גמר זה הפנינג וטוב שיש רעש וחגיגה. אשמח שעוד מישהו במשלחת ישיג עוד מדליה, כי אנחנו רוצים כמה שיותר". ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לשזירי ואמר לו בין השאר: "מזל טוב דורון, קלעת בול למטרה! זו מדליה שמינית, אתה כנראה מצליח בעקביות, ואני שמח שהוותיקים מוכיחים שכוחם במותנם – וכמובן גם הצעירים. ריגשת אותי, ריגשת את עם ישראל ותודה לך על הרבה גאווה".

 

שזירי עם המדליה (צילום: קרן איזיקסון) (צילום: קרן איזיקסון)
שזירי עם המדליה(צילום: קרן איזיקסון)
שלושת הזוכים במדליות (צילום: קרן איזיקסון)
שלושת הזוכים במדליות(צילום: קרן איזיקסון)

 

שזירי בן ה-49, שנחשב לאחד מוותיקי המשלחת ואחד הטובים בעולם בענף, פתח נהדר את הגמר. במצב הכריעה הוא השיג סטים של 50, 50.1 ו-49.4 נקודות, מה שהעניק לו את המקום השלישי הזמני. משם עברו המתחרים למצב שכיבה, כאשר בסט הראשון שזירי קבע 52.7 נקודות, נחלש מעט בסט שלאחריו עם 51.6 נקודות וקינח חלק זה עם 51.8 נקודות, מה שהשאיר אותו במקום השלישי. במצב עמידה נערכו תחילה שני סטים , בהם השיג הישראלי 45.7 נקודות ו-50.5 נקודות. לאחר מען נופו שני האחרונים, כך שבמצב זה שזירי הבטיח את מקומו בשישייה הראשונה.

 

דורון שזירי בגמר. רוצה מדליה (צילום: קרן איזיקסון) (צילום: קרן איזיקסון)
דורון שזירי בגמר. רוצה מדליה(צילום: קרן איזיקסון)

 

משם עברה התחרות לנוק אאוט על כדור בודד, ושזירי שמר על המקום השלישי עם 9.6 נקודות בעוד מתחרה נוסף הודח. כדור לאחריו שזירי קבע 10.1 נקודות  ונשאר בתחרות באותו מקום. בסיום הוא רשם 437.5, מה שהספיק לו למקום השלישי הכללי. במדליית הזהב זכה הסרבי לאסלו סורנג'י עם 453.7 נקודות בסך הכול ובמדליית הכסף הסתפק סולטאן אבדולה אלריאני מאיחוד האמיריות עם 451.6 נקודות.

 

במוקדמות, במצב הראשון של כריעה, הוא השיג בשני הסטים הראשונים 98 נקודות, בשלישי 97 וברביעי והאחרון 95. בשכיבה, בסט הראשון שזירי קבע תוצאה מושלמת של 100 נקודות, אבל המשיך עם סטים של 97, 99 ו-94 כדי לעבור למצב עמידה אותו פתח עם 95 נקודות, והשיג בשלושת הבאים 93, 94 ו-93. בסך הכל צבר שזירי 1,153 נקודות ודורג רביעי במוקדמות.

 

משפחת שזירי חוגגת את המדליה (צילום: ישראל יוסף) (צילום: ישראל יוסף)
משפחת שזירי חוגגת את המדליה(צילום: ישראל יוסף)

  

ברזומה המרשים של שזירי לא פחות מ-7 מדליות במשחקים הפראלימפיים, כאשר 4 מתוכן מכסף - אטלנטה 1996 בשלושה מצבים ושכיבה, בייג'ינג 2008 בשלושה מצבים ולונדון 2012 בשלושה מצבים, ושלוש מארד: סידני 2000 (ירי בשכיבה) ואתונה 2004 (במצב שכיבה ושלושה מצבים).

 

הפציעה של שזירי התרחשה באוגוסט 1987, אז דרך על מוקש בעת פעילות מבצעית של פתיחת ציר סמוך לבופור, כשבעקבות חומרת הפציעה נקטעה רגלו מתחת לברך, כשהוא אושפז בבית החולים רמב"ם, אבל עבר לשיקום בתל השומר. הדרך החדשה באזרחות היתה רחוקה עוד מהספורט, כשבזמן השיקום למד צילום ועבד כסייע של צלם אופנה והחל לעבוד אצל יבואן של כיסאות גלגלים, עד שבהמשך הקים בעצמו בית מלאכה בפתח תקווה ליצור כיסאות גלגלים בהתאמה אישית לספורטאים.

 

במצב שכיבה (צילום: קרן איזיקסון) (צילום: קרן איזיקסון)
במצב שכיבה(צילום: קרן איזיקסון)

 

במקביל החל להתחרות גם בקליעה דרך חברות בבית הלוחם בתל אביב והגיע להשיגים משמעותיים כבר בתחילת דרכו. בנוסף למדליות במשחקים הפראלימפיים זכה גם בזהב באליפות העולם ב-2006 ופעמיים באליפות אירופה (2002 ו-2007).

 

השחיין יואב ולינסקי השלים הישג נהדר, כשסיים במקום השישי הכללי במוקדמות ה-200 מטרים מעורב בזמן של 2:57.68 דקות וישתתף בגמר שיערך הלילה (בין שני לשלישי). ענבל פיזרו עלתה לגמר הרביעי שלה במשחקים, כשעשתה זאת הפעם ב- 50 מטר חופשי, לאחר שסיימה את המוקדמות בזמן של 40.82 שניות, מה שדירג אותה במקום החמישי הכללי. מוקדם יותר סיימה השחיינית הצעירה יוליה גורדיצ'וק במוקדמות ה-100 מ' חופשי במקום ה-20, בזמן של 1:10.51 דקות. נבחרת הנשים בכדורשער הפסידה 7:2 למארחת ברזיל ותצטרך להשיג תוצאה טובה מחר (ג') נגד ארצות הברית כדי לעלות לרבע הגמר.

 

שחקניות נבחרת הכדורשער. יצטרכו לנצח במשחק הבא כדי לעלות (צילום: קרן איזקסון) (צילום: קרן איזקסון)
שחקניות נבחרת הכדורשער. יצטרכו לנצח במשחק הבא כדי לעלות(צילום: קרן איזקסון)

 

המשחק היה צמוד בפתיחה, וברזיל עלתה ראשונה על הלוח כש-4:18 דקות לסיום המחצית הראשונה הצליחה ויקטוריה אמורים להבקיע. ברזיל הכפילה את התוצאה ל-0:2 כשנותרו 1:35 דקות לסיום המחצית הראשונה. הלחץ של הנבחרת המארחת הלך והתגבר במחצית השנייה. בתוך שלוש דקות הוסיפו המקומיות עוד ארבעה שערים. אילהם מחאמיד הצליחה לצמק פעמיים והמשחק הסתיים בתוצאה 7:2. מחר יסתיים שלב הבתים כשישראל תתמודד כאמור מול ארצות הברית. 

 

בשייט, צוות הסונאר הכולל את דרור כהן, ארנון אפרתי ושמעון בן יעקב, פתח במקום ה-12, אבל תיקנן בשיוט הבא, שם דורג במקום הרביעי. השייטים סיימו את יום הפתיחה במקום השמיני. הצמד הגר ומשה זהבי, שמתחרים בסירת הסקאד, סיימו במקומות 12 ו-10 ונמצאים במקום ה-11 הכללי.


פורסם לראשונה 12/09/2016 17:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קרן איזיקסון
דורון שזירי
צילום: קרן איזיקסון
מומלצים