יום שלישי, 21.05.2024 שעה 14:19
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7925-7034מכבי ת"א1
7125-7134מכבי חיפה2
6132-5334הפועל ב"ש3
5644-4634הפועל חיפה4
4340-3634מכבי בני ריינה5
4043-3334בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שלישי, 21/05, 20:30
  • מכבי חיפה

35 סיבות להשתפר: קיארטנסון לא מפחד מזהבי

השיחה עם פריצה, החום שחשב שהשאיר בסין ושב לרדוף אותו ותג המחיר שלא מרתיע. האיסלנדי של מכבי ת"א ערך בכורה פושרת אך הותיר ציפייה גדולה להמשך

|
קיארטנסון לא מאמין (אחמד מוררה)
קיארטנסון לא מאמין (אחמד מוררה)

הופעת הבכורה של וידאר קיארטנסון לא הייתה הכי נוחה שאפשר. כדור אחד ברשת היה משנה את הכל כמובן, אבל יש נסיבות מקלות מאוד לחלוץ האיסלנדי החדש של שוטא ארבלדזה. ראשית, הוא התאמן בסך הכל פעמיים עם חבריו החדשים אחרי שחזרו השחקנים מפגרת הנבחרות, ולצפות משחקן שנמצא יומיים עם הקבוצה להיכנס באופן חלק, זו בקשה לא הוגנת.

לכך צריך להוסיף את היריבה שציפתה לשחקן מאיים ודאגה להציב כמעט בכל רגע שני שחקנים עליו וכמובן את החום הבלתי נסבל שעוטף את האצטדיון בנתניה מפתיחת העונה ומסרב עוד להיעלם. "הייתה לי חוויה טובה בנושא הזה בסין, שם הרבה יותר חם, אבל עוד אתרגל לזה. מה שבטוח זה שחם פה יותר מאשר באיסלנד או שבדיה", הרשה לעצמו לצחוק בסיום.

קיארטנסון מול מורי. זכה לשמירה צמודה מאוד (אחמד מוררה)
קיארטנסון מול מורי. זכה לשמירה צמודה מאוד (אחמד מוררה)
 

זו הייתה הפעם הראשונה שאוהדי מכבי תל אביב פגשו את הרכש הנוצץ של קבוצתם. שלושה מיליון יורו הוא עלה למיץ' גולדהאר והוא הגיע אחרי 20 משחקים בליגה השבדית ו-14 שערים. בעברו חורר רשתות בליגה הנורבגית, נדד בחוזה יפה לסין וחזר לשבדיה. הוא היה מבוקש באנגליה, אך לא רצה ללכת לליגה השנייה. ההצעה ממכבי ת"א טרפה את הקלפים. אוהדי מאלמו הפגינו נגד עזיבתו, אנשי קבוצתו לשעבר מתעסקים כבר כשבועיים רק במתן סיבות ללמה הסכימו למכור אותו והוא מבחינתו כבר מתאקלם מהר לחיים בתל אביב.

שיחת טלפון מראדה פריצה פקחה לו את העיניים. הוויקינג השבדי שכל-כך אהוב על ידי האוהדים הצהובים, דאג להרעיף מחמאות על המועדון, הקהל וכמובן על העיר. אולי במקום מסוים גם עזר לבחירה של האיסלנדי להיות חלקה יותר. בשבדיה אגב מספרים שעבורם פריצה שחקן מעולה, אבל שקיארטנסון הוא רמה מעליו. אם זו המציאות, אזי שמכבי ת"א עשתה עסקה טובה, אבל יש לכך עוד זמן.

קיארטנסון מאוכזב אחרי ההחמצה (אחמד מוררה)
קיארטנסון מאוכזב אחרי ההחמצה (אחמד מוררה)
 

זה היה המשחק הראשון של קיארטנסון והוא סיים אותו עם סחיטת פנדל. בסיום התייצב עם אנגלית רהוטה להפליא, הביט היישר אל המצלמות ולא חשש להיכנס באותם אנשים מבית"ר ירושלים שטענו כי לא נעשתה עליו שום עבירה: "אם זה מה שהם אומרים, אז הם  לא ראו כלום, כי אני נגעתי בכדור ראשון והוא (בוריס קליימן, ר.א) הפיל אותי. זה פנדל ברור. השוער לא היה צריך לגעת בי, הוא היה צריך לעזוב אותי כי אני נגעתי ראשון בכדור".

אך עוד הרבה לפני כן, הגיע הרגע לו חיכה בו ילבש את המדים הצהובים לראשונה. בסה"כ שני אימונים עבר עם חבריו החדשים, אך לא היה אחד מהם שהעריך ביום שבת שהחלוץ לא יפתח. כולם היו סבורים שהוא יקבל את המקום בחוד וגם שוטא ארבלדזה לא חשש לזרוק אותו למים העמוקים מהר. כשעתיים לפני המשחק הוא עלה לבדוק את כר הדשא בנתניה, הרגיש את המשטח עליו ישחק עוד פעמים רבות במהלך השהות שלו במכבי ת"א.

קיארטנסון בועט לשער. נכנס לעניינים בעיקר בחצי השני (אחמד מוררה)
קיארטנסון בועט לשער. נכנס לעניינים בעיקר בחצי השני (אחמד מוררה)
 

אוזניות גדולות על אוזניו, מנסה לנטרל את רעשי הרקע. שיחה קלה עם החברים החדשים על הדשא ומהר הוא חזר אל חדר ההלבשה. באותו הזמן, אוסקר סקאריונה ואיגור פיליפנקה לקחו לעצמם קצת זמן לנשום והתיישבו על ספסל המחליפים, אך קיארטנסון ויתר על התענוג. אולי כי זה המקום האחרון שהוא רוצה למצוא את עצמו עליו במהלך העונה. לאחר מכן עלה אל החימום וזכה לעידוד גדול מהקהל שהספיק להגיע לאצטדיון כשעה לפני הפתיחה והציפייה הייתה גדולה.

המשחק התחיל והיה ברור שיש משהו חדש באוויר. הכדורים הלכו אל קיארטנסון מהרגע הראשון, השחקנים ניסו להכניס אותו אל העניינים ומהר מאוד הוא כבר הגיע לחצי מצב ראשון כאשר טל בן חיים ניסה להניח לו כדור על הראש שהתפספס במעט. "הייתי קצת לחוץ כי זה היה המשחק הראשון שלי", הודה ואכן היה נראה כי הוא עוד מתקשה לייצר פעולות מסוכנות ליד השער. בחצי השני זה כבר היה נראה טוב יותר.

קיארטנסון מגיע לנתניה. בסה&qout;כ שני אימונים עם השחקנים לפני הבכורה (אחמד מוררה)
קיארטנסון מגיע לנתניה. בסה"כ שני אימונים עם השחקנים (אחמד מוררה)
 

הוא החל לנוע לעומק והשחקנים גם זיהו את זה. מהלך אחד שכזה בו ברח לקו ההגנה המעובה של בית"ר, הוליד את הפנדל שטל בן חיים תרגם למהפך. לאורך רוב המחצית הראשונה הוא לא שוחח מספיק עם השחקנים סביבו אבל ככל שעבר הזמן כבר החל לסמן להם איפה הוא רוצה את הכדור וכך גם הכניס את עצמו לעניינים. "טבעי שעוד לא יהיה חיבור בינינו. התאמנתי איתם בסה"כ פעמיים", הסביר.

מאידך, שניים מהדברים שבלטו לאורך המשחק הם העובדה שהחלוץ לא מפסיק לנוע, לעבוד ולחפש את הכדור כדי לייצר מצבי הבקעה אך גם יודע לזהות את השמירה ההדוקה שלו כדי לשחק כפיבוט ולהוריד כדורים. דברים נוספים שבלטו היו הכוח המתפרץ שלו בהתקפות המעבר וגם הרצון לחפש את הבעיטה בנגיעה הראשונה, דבר שראדה פריצה עשה הכי טוב בליגת העל בזמנו. אם הכדורים יתחילו להיכנס במשחקים הבאים, אז גם יהיה אפשר להתחיל לדבר על כך שג'ורדי קרויף מצא את הסקורר שחיפש.

קיארטנסון. יהיה הראדה פריצה החדש של מכבי ת&qout;א? (אחמד מוררה)
קיארטנסון. יהיה הראדה פריצה החדש של מכבי ת"א? (אחמד מוררה)
 

ההולנדי לא מפסיק לחזור על המשפט לפיו הוא נדרש בקיץ למצוא דרך לייצר 48 שערים, התרומה של זהבי מאשתקד. בליגת העל היו לו 35, והמספר הזה ממש לא מרתיע את קיארטנסון: "ערן זהבי לא מוסיף עליי לחץ. בכל המועדונים בהם שיחקתי היה לחץ ואני רוצה לכבוש בכל משחק. אני מקווה שאכבוש בקרוב וברגע שהכדור הראשון יכנס יהיה קל יותר. מכבי מועדון גדול וקנו אותי בהמון כסף, אז הם רוצים שאכבוש. זה נורמלי ואני מאמין שאכבוש הרבה שערים פה".

ביורו 2016 האחרון נבחרת איסלנד הייתה הלהיט שכבש את אירופה ואחרי המשחק הראשון וחבלי הקליטה המובנים, כולם במכבי ת"א מקווים כעת שהרכש ממאלמו יהיה הלהיט הבא שלהם ויצדיק את תג המחיר שלו: "אני רוצה לקחת כל משחק לגופו, אני רוצה לנצח בכל משחק ולהבקיע בכל משחק. אני בטוח שאני הולך להציג פה משחקים טובים. תג המחיר שלי? זה לא מוסיף עליי לחץ. שיחקתי טוב מאוד בשנים האחרונות וזאת הסיבה שאני לא זול. זה טבעו של הכדורגל ואני לא חושב על זה בכלל. אני רק חושב על לשחק טוב עבור הקבוצה. אלך ואשתפר".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */