וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו עורך דין נתפס: סוכן סמוי הפליל יותר מ-30 חשודים בייבוא קוקאין

12.9.2016 / 10:15

עבריין לשעבר הביא לגל המעצרים בתום שנה של פעילות, שכללה מעקבים וסגירת עסקות ענק על ידי שוטרים במסווה של סוחרים. בין היתר, קוקאין מדרום אמריקה בכמויות גדולות הוסתר בפחיות צבע ובדפנות מזוודות

קוקאין. ShutterStock
העבריין לשעבר היה מוכר בקרב העוסקים בסחר בקוקאין/ShutterStock

יותר מ-30 בני אדם, בהם גם עורך דין, נעצרו מאתמול בלילה (ראשון) ברחבי הארץ בחשד שייבאו קוקאין. המעצרים בוצעו לאחר שסוכן חשאי של המשטרה פעל במשך יותר משנה בקרבת עשרות החשודים.

במהלך הפעלת הסוכן, עבריין לשעבר המתמצא בייבוא סמים ומוכר היטב בקרב העוסקים בתחום, הוא נשלח לרוכש קוקאין בכמויות גדולות ובהיקף של עשרות אלפי שקלים. כמו כן, הוא נשלח למשימות העברת כספים ליבואני סמים שיצאו לרכוש כמות גדולה של קוקאין בפרו. לפי המשטרה, הסוכן חשף שורה של חשודים שתכננו, כל אחד בנפרד, לייבא לישראל קוקאין מוסלק בפחי צבע במשקל כולל של 60 קילוגרמים.

במהלך אחת העסקאות, יצאו שני שוטרים ממערך המודיעין של המשטרה במסווה של סוחרי סמים לפגישה בבית מלון בבוגוטה שבקולומביה. שם, ביצעו עסקה מפוקחת לרכישת 6.5קילוגרם קוקאין, בתיווך של חשוד ישראלי היושב בדרום אמריקה.

עוד בוואלה! NEWS:
השתיקה הארוכה והאבחנה המאוחרת: כך הסתבכה קלינטון עם מצבה הרפואי
פרסום ראשון: אסיר קטין התלונן שמפקד כלא אופק הכה אותו – המשטרה חוקרת
תיעוד: מאיים בסכין קצבים על המעקלים - ומנקב את צמיגי מכוניתם

אילוסטרציה גבר אזוק. ShutterStock
נעצרו יותר מ-30 חשודים ובהם גם עורך דין/ShutterStock

כמו כן, במהלך פעולתו של הסוכן החשאי נאספו ראיות לכאורה נגד יבואני סמים שתכננו להחדיר לישראל משלוחי קוקאין גדולים במכולות, באמצעות הדואר, דרך מדינות מצרים, ירדן וקפריסין ודרך מדינות מעבר כמו ספרד ולטביה. יבואני הסם השתמשו במזוודות עם דפנות כפולות ובחומרי הטעייה לכלבי הרחה, יצקו קוקאין לתבנית של קופסת תכשיטים, סם מעורבב בפחיות צבע ומזון לציפורים.

במהלך הפעילות נחשף מחירון הקוקאין העדכני בישראל. קילוגרם קוקאין עולה בקולומביה ובפרו בין 2,500 ל-3,000 דולרים ומחיר הסלקתו והכנתו למשלוח - 1,000 דולרים לקילוגרם. בישראל עולה קילוגרם קוקאין בין 400 ל-500 אלף שקלים. גרם קוקאין טהור עולה, כך על פי נתוני המשטרה, כ-480 שקלים.

לפנות בוקר, זמן קצר לפני היציאה לגל המעצרים המרכזי, העניק מפקד המחוז ניצב מוטי כהן תעודות הערכה לשוטרי מחלק האיסוף ולמפעילי הסוכן. בשעות הצהריים יובאו החשודים לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully