שתף קטע נבחר

"הכלוב" ביציע – פתרון משפיל

הרשת שתפקידה היה לחצוץ בין הקהלים במשחק בין בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב ליבתה את היצרים ויצרה אפליה. אם המשטרה תמשיך לבחור ב"פתרונות" דומים, האלימות רק תגבר

אנשי משטרת ישראל, תפקידכם הוא לאפשר לאירוע ספורט להתקיים בצורה בטוחה בלי לפגוע בחוויה שלו, ואתמול (א') באצטדיון בנתניה נכשלתם בגדול.

 

לטבלת ליגת העל

 

אנחנו בשנת 2016, ובמקום שחוויית הכדורגל תלך ותשתפר, רק הופכים לנו אותה לגרועה יותר. הגיע הזמן להתייחס לאוהדי הכדורגל בכלל, ולאוהדי בית"ר ירושלים בפרט, בצורה הולמת, מכובדת ומכבדת, כיאה לכאלה שדולקים אחרי קבוצתם לכל מקום ולכל מגרש, ולא כאל עבריינים פוטנציאליים.

 

עשתה את ההפך. הרשת במשחק מול מכבי ת"א (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
עשתה את ההפך. הרשת במשחק מול מכבי ת"א(צילום: ראובן שוורץ)

 

רשת חציצה באצטדיון, כמו זו שחיכתה לנו אתמול, לא רק שמכערת ומעכירה את האווירה, היא אינה הפתרון למניעת אלימות בין קהלים. תפקיד המשטרה הוא לייצר פתרונות ההולמים את חוויית הכדורגל ואת קהל האוהדים, ולא פתרונות משפילים אשר אינם מכבדים איש.

 

דווקא חציצה כזו בדמות "כלוב" מלבה את היצרים בין הקהלים, ממרמרת את יושבי היציע ומשפיעה על התנהגותם. אל נצפה כי אם נתייחס לקהל כעדר בקר, התנהגותו תהיה הולמת. פעולות כאלו רק ירחיקו משפחות וילדים מהמגרשים, והגיע הזמן שבמשטרה יבינו שאנחנו לא באים למלחמה. המלחמה היא במגרש בלבד, וככל שיהפכו לנו את היציע לשדה קרב, כך האלימות רק תגבר. הנהלות המועדונים, מינהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל צריכות לפעול למיגור נושא הרשתות.

 

אם מתייחסים לקהל כמו עדר בקר, ההתנהגות שלו תהיה הולמת (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אם מתייחסים לקהל כמו עדר בקר, ההתנהגות שלו תהיה הולמת(צילום: עוז מועלם)

 

מעבר לתחושת האפליה וההשפלה, ביציע הייתה תחושת חנק נוראית שהרסה את האווירה. גם איכות הצפייה נפגעה. ניסיתם פעם לראות משחק דרך רשת? ולמרות הכל, הקהל שלנו הגיע בהמוניו, עודד בצורה מלאה לאורך כל המשחק והבהיר שאותנו לא ישברו עם רשתות והפרדות. אנחנו הקהל הטוב בארץ.

 

הכותב הוא יושב ראש עמותת אוהדי בית"ר ירושלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מעולם
אוהדי בית"ר ירושלים
צילום: עוז מעולם
מומלצים