15 שנים למתקפת הטרור הגדולה בהיסטוריה: בארצות הברית החלו במהלך סוף השבוע בשורת האירועים לציון יום השנה לנפילת מגדלי התאומים ב-11 בספטמבר 2001. במנהטן נערכו מצעד לזכר השוטרים שנספו במתקפת הטרור ותפילה המונית לזכר הכבאים. השגרירות האמריקנית בישראל קיימה הבוקר (ראשון) טקס זיכרון מיוחד באנדרטה ביער הארזים בהרי ירושלים.  

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

נשיא ארה"ב ברק אובמה החל את טקסי הזיכרון עם דקת דומייה לזכר ההרוגים בחדר הסגלגל שבבית הלבן. לאחר מכן הגיע אובמה לפנטגון ונשא נאום לאומה בו חלק כבוד לקורבנות הפיגועים והתייחס גם לביטחונה של ארה"ב 15 שנה אחרי הפיגועים.

"קבוצות כמו אל קאעידה ודאע"ש, יודעות שלעולם לא יצליחו להביס את ארה"ב. לכן הם פונים לטרור, מנסים לזרוע פחד ואימה", אמר. אובמה התייחס גם לחיסולו של בן-לאדן ואמר כי "חיסולו על ידי יחידת אריות הים הבטיח שהצדק ייעשה. החיילים מסכנים את חייהם כדי שאנחנו נוכל להיות כאן היום, חופשיים. אנחנו לא מפחדים".

"רצו ליצור את ה-9/11 הבאים", אסון התאומי (צילום: רויטרס)
המגדלים בוערים אחרי פגיעת המטוס | צילום: רויטרס

המונים השתתפו במצעד שנערך ברחובות מנהטן בסוף השבוע לזכרם של 23 אנשי משטרת ניו יורק שנהרגו במתקפת הטרור על מרכז הסחר העולמי. השוטרים ביקשו להנציח גם 99 מחבריהם, שמתו כתוצאה ממחלות בהן לקו, לאחר שלקחו חלק בפעולות החילוץ מתוך המגדלים ההרוסים.

המשתתפים צעדו מחלקה הדרומי של מנהטן עד למרכז הסחר העולמי לצלילי חמת חלילים. באירוע השתתף גם ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלסיו.

באירוע אחר נערכה תפילה המונית לזכרם של מאות הכבאים שנהרגו במתקפת הטרור. כוחות הכיבוי פרצו למגדלי התאומים הבוערים, זמן קצר לאחר שמטוסי הנוסעים התרסקו לתוכם ונקברו תחתם כשקרסו.

זוכרים את הקורבנות (צילום: רויטרס)
זוכרים את הקורבנות | צילום: רויטרס

במהלך היום יערכו בארה"ב ובניצגויותיה ברחבי העולם טקסים לזכר כ-3,000 ההרוגים במתקפת הטרור. שני המועמדים לנשיאות הילרי קלינטון ודונלד טראמפ השהו את מסע הבחירות שלהם למשך יממה.