שתף קטע נבחר

סקוטלנד: 1:5 מדהים לסלטיק על ריינג'רס

קבוצתו של ניר ביטון שבישל, הביסה את יריבתה העירונית במפגש הליגה הראשון ביניהן אחרי ארבע וחצי שנים. שלושער למוסא דמבלה

הדרבי ה-402 של גלזגו הסתיים היום (ש') בניצחון מוחץ של סלטיק 1:5 על ריינג'רס, במפגש הליגה הראשון ביניהן מזה ארבע וחצי שנים. ניר ביטון אמנם בישל את אחד השערים של קבוצתו, אך הכוכב הגדול של הדרבי היה מוסא דמבלה שכבש שלושער ראשון במדי סלטיק.

 

המשחק המצופה סיפק תצוגת תכלית מרשימה מצד האוהדים המקומיים. סלטיק לחצה כבר מהפתיחה ועלתה ליתרון בדקה ה-33 מנגיחה של דמבלה בשער הבכורה שלו במדי הירוקים-לבנים.

חגיגות בסלטיק (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
חגיגות בסלטיק(צילום: gettyimages)

 

בדקה ה-42 דמבלה עשה זאת שוב והכפיל את התוצאה מבישול של ביטון. דקה לפני הירידה למחצית, הריינג'רס חזרו למשחק וצמצמו במעט את הפער עם שער של ג'ו גארנר.

 

בדקה ה-62 סקוט סינקלר כבש וקבע 1:3. 15 דקות לסיום ריינג'רס נותרה בעשרה שחקנים, לאחר שפיליפ סנדרוס הורחק בצהוב שני. בדקה ה-83 דמבלה עשה זאת שוב וכבש את השער השלישי שלו בדרבי הגדול. בתוך תוספת הזמן סלטיק קבעה 1:5 ומחצה את ריינג'רס בדרבי הגדול משערו של סטיוארט ארמסטרונג.

 

ברור למדי את מי הוא אוהד (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ברור למדי את מי הוא אוהד(צילום: רויטרס)

 

כזכור, הריינג'רס פשטו רגל ב-2011 והתדרדרו אל הליגה הרביעית. מאז, נבנתה הקבוצה מחדש וטיפסה בחזרה אל צמרת הפרמיירשיפ הסקוטית. סלטיק הניפה בתום העונה שעברה את צלחת האליפות החמישית ברציפות ושלטה ללא עוררין בליגה.

 

למרות היעדרותה של ריינג'רס מהליגה הבכירה, היא מחזיקה ב-54 אליפויות - שבע אליפויות יותר מיריבתה המושבעת. עם זאת, הירוקים זכו להניף את הגביע הסקוטי 36 פעמים, ואילו ריינג'רס שלוש פעמים פחות. נדמה כי היעדרותם של הכחולים העיבה על הליגה הסקוטית בכלל ועל סלטיק בפרט בזירה האירופית. הירוקים לא הצליחו לייצב עצמם בליגת האלופות ונאלצו להסתפק לרוב בליגה האירופית.

 

הפסד לכיאל וחמד, מרציאנו שוב ניצח

ברייטון ספגה הפסד 2:0 לברנטפורד בצ'מפיונשיפ. בירם כיאל שיחק 90 דקות, תומר חמד הוחלף בדקה ה-62. צמד של סקוט הוגאן סידר לברנטפורד את הניצחון.

 

אופיר מרציאנו ממשיך לשמור על שער נקי בהיברניאן - 0:1 מול דמרטון. היברניאן מובילה את הליגה השנייה בסקוטלנד.


פורסם לראשונה 10/09/2016 15:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים