יום רביעי, 22.05.2024 שעה 00:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8225-7335מכבי ת"א1
7426-7535מכבי חיפה2
6136-5435הפועל ב"ש3
5647-4635הפועל חיפה4
4442-3835מכבי בני ריינה5
4145-3535בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • שבת, 25/05, 18:30
  • מכבי בני ריינה

באה מעפר: התכניות של גרנאדה לעומר אצילי

לפני עשור שיחקה גרנאדה בליגה ה-4, וכעת חולמת צמרת. המאבק של פאקו, המלחמה על הרכש והסיטואציה המעניינת של הישראלי. ענבל מנור, שליח ONE לגרנאדה

|
עומר אצילי. חלק מתכנית ארוכת טווח (רדאד ג`בארה)
עומר אצילי. חלק מתכנית ארוכת טווח (רדאד ג`בארה)

אימון אחד בלבד הספיק לעומר אצילי להבין את ההבדל. הוא נכנס לעולם חדש של קצב ואצל פאקו חמס, אינטנסיביות היא שם המשחק. מה עבר לו בראש באותם רגעים מרגשים? "חשבתי לעצמי שזכיתי להגיע לפה ואני צריך לתת 110 אחוז כדי להוכיח את עצמי בכל אימון וגם במשחקים", הוא אומר. "האימונים מאוד דומים לארץ, אבל הקצב הרבה יותר גבוה. אני צריך להתאקלם כמה שיותר מהר". 

ברשימת הרכש הארוכה של גרנאדה, אצילי נמצא במקום מעניין. בונים עליו, אבל הוא בטח לא הגיע על תקן כוכב. רואים בו השקעה עתידית, אבל המצב בסגל די מבטיח לו לקבל דקות משחק משמעותיות במהרה. ביום האחרון להעברות צירפה גרנאדה גם את רובן וזו ואלברטו בואנו ששיחקו בלה ליגה, את מהדי קרסלה, ארטם קראבץ ופרנק טבאנו, שהגיעו מליגות בכירות והרזומה שלהם מרשים. אצילי הוא השם הפחות מוכר. 

אצילי באימון הבכורה: זכיתי להגיע לפה

"אין הרבה ציפיות ממנו. הוא הגיע כשחקן לא מוכר שיכול רק להפתיע", מסביר העיתונאי חוסה איגנסיו סחודו, כתב העיתון המקומי הנפוץ IDEAL. "בוודאות אין עליו לחץ, אבל הוא חייב להילחם על המקום שלו כי התחרות בסגל גדולה. פאקו משחק עם שני שחקני כנף וכרגע בצד ימין איזק קוונקה הוא האופציה היחידה והוא לא נראה טוב. לאצילי יש סיכוי גבוה לשחק, אולי הוא לא יפתח בראשון, אבל את הדקות הוא יקבל". 

במתקן האימונים מסתובב, הית' צ'סטרס, בחור בריטי ממנצ'סטר, שמרים בהתנדבות את הגרסה האנגלית של האתר הרשמי ומתפעל את חשבון הטוויטר. שנים שהוא חי בגרנאדה ונושם את המועדון. "בפעם הראשונה שראיתי את גרנאדה משחקת, זה היה בליגה הרביעית על משטח עפר", הוא נזכר. "אם היית אומר לי שנגיע למה שאנחנו היום, הייתי חושב שאתה משוגע". ורק להבהיר, גרנאדה עלתה מהליגה הרביעית לשלישית ב-2006, לליגה השנייה ב-2010 ושנה לאחר מכן שבה ללה ליגה אחרי 25 שנות היעדרות. בחמש העונות האחרונות היא שרדה, אבל לא סיימה מעל המקום ה-15. עכשיו מדברים שם על כרטיס למפעל אירופי תוך שלוש שנים. 

עומר אצילי באימון. &qout;הקצב הרבה יותר גבוה&qout; (רדאד ג´בארה)
עומר אצילי באימון. "הקצב הרבה יותר גבוה" (רדאד ג´בארה)
 

הבעלים הסיני ג'יאנג ליז'אנג, שגם מחזיק בחלק מהבעלות על מינסוטה טימברוולובס מה-NBA, רצה להביא את חורחה סמפאולי, אבל זה ביצע פניית פרסה וחתם בסביליה. פאקו חמס היה החלום של הנשיא קיקה פינה והוא קיבל לידיו את ניהול הפרויקט. "פאקו חמס קיבל הבטחה לשינויים והחליט שמי שהיה בקבוצה לא מספיק טוב לו. לכן הגיעו כל כך הרבה שחקנים, אבל הבעיה היא שהם הגיעו באיחור וזה הכעיס אותו". שני המשחקים הראשונים היו רעים, אבל עכשיו יש לגרנאדה קבוצה צעירה ומוכשרת, שצריך זמן כדי לראות לאן היא יכולה להגיע. "גרנאדה הייתה זקוקה בדחיפות לרכש. זה מועדון צנוע ושחקנים גדולים כמו קרסלה ובואנו לא התלהבו להגיע. לכן היו יותר מדי עסקאות של הרגע האחרון", מסביר סחודו.

העיתונאים המסקרים את גרנאדה ואנשי המועדון יודעים שאין קיצורי דרך. המטרה הראשונה העונה היא להטמיע את הפרויקט, לחבר את הקבוצה למאמן ולהישאר בליגה. בעונה הבאה רוצים לראות שם התקדמות לעבר מרכז הטבלה ואז מכוונים לשיפולי הצמרת. כרגע, העסק מאוד ראשוני. קחו מאמן התקפי מדי ושחקנים שקובצו להם יחדיו ותרכיבו מהם קבוצה שצריכה להתמודד בליגה קשה.

פאקו חמס. החלום של הנשיא (רדאד ג´בארה)
פאקו חמס. החלום של הנשיא (רדאד ג´בארה)
 

"ברור שהשחקנים כאן צריכים להתאים את עצמם למאמן ולא להיפך", ממשיך סחודו. "למשל, חמס אוהב מגנים תוקפים שלוחצים גבוה, אבל יודעים לחזור לעמדות במהרה, אבל בסגל יש שחקני הגנה איטיים וזו בעיה. הוא דורש משחק קבוצתי, אינטנסיביות, תנועה וכדורגל התקפי. הוא תמיד אומר שהוא אוהב קבוצות לא מסודרות בהתקפה שיודעות להתארגן מחדש מהר בהגנה". 

ובינתיים, אצילי מתחיל להתאקלם. המבט ההמום של היום הראשון הוחלף בקצת חיוכים. דויד באראל הוותיק לקח אותו תחת חסותו, שאר החברים מנסים לעזור, אבל גם בוחנים. במהלך המשחקונים הוא מקבל שוב ושוב כתפיים מהבלמים החסונים של גרנאדה. חמס עומד קרוב אליו, ממסתכל בשבע עיניים, קצת בוחן וקצת בודק את הסחורה. 38 מעלות בשעה שמונה בערב וכולם רצים כמו משוגעים. נגיעה או שתיים בכדור ותנועה בלתי פוסקת. חמס צועק ומדרבן, שופט, מכריע, מעיר ועין אחת שלו כל הזמן על מספר 15 עם השיער המחומצן. 

עומר אצילי. &qout;אני כבר אדע מה לעשות&qout; (רדאד ג´בארה)
עומר אצילי. "אני כבר אדע מה לעשות" (רדאד ג´בארה)
 

שעה וחצי לפני כן אצילי הקפיץ כדור להנאתו עם סרג'י סאמפר, הילד שבארסה שלחה לגרנאדה לשנת התחשלות. סגן הנשיא, ויסנטה קוארבה, הסביר: "בחרנו בו מבין כמה אופציות. זה שחקן שהוא פרויקט ברור לעתיד", אבל את הנוכחים מעניין יותר לדעת באיזה כושר הוא נמצא, באיזו עמדה הוא מתאים לשחק והאם הוא יכול לתרום כבר מול אייבר. אצילי דווקא לא מודאג: "הגעתי למקום הנכון וחובת ההוכחה עליי. לאט לאט אבין ויסבירו לי יותר מה הדרישות שלי. לא תהיה בעיה עם השפה ולא על המגרש. אל תדאגו", הוא מחייך. "אני כבר אדע מה לעשות". 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */