זירת רצח, ארכיון (צילום: מדברים תקשורת)
אילוסטרציה | צילום: מדברים תקשורת

הפרקליטות חוזרת בה מאישום ברצח: פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום (רביעי) הודעה לבית המשפט המחוזי בעיר, לפיה הפרקליטות חוזרת בה מאישום מספר 1 בכתב האישום בפרשת מוסלי, בעניין רצח בר כהן ז"ל.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק  

על פי ההודעה שהוגשה לבית המשפט, במאי 2015 הוגש כנגד הנאשמים בפרשה כתב אישום המייחס להם שבעה אישומים בעבירות שונות. האישום הראשון מייחס לנאשמים אביאל ווהל וליאור גרינברג, עבירות רצח וקשירת קשר לביצוע המעשה, בגין מעורבותם ברצח בר כהן ז"ל.

לדברי הפרקליטות, התשתית הראייתית באישום זה התבססה בעיקרה על עדותו של עד מדינה וכן על ראיות תומכות נוספות. התשתית הראייתית שנוצרה היתה מספקת בשעת הגשת כתב האישום, ולטענת הפרקליטות היה בה כדי לבסס סיכוי סביר להרשעת ווהל וגרינברג במיוחס להם. יחד עם זאת, בימים אלו מתברר כי ממצאים נוספים שנאספו מערערים את יציבות התשתית הראייתית.

במסגרת חקירה שהתנהלה לאחרונה ביאחב"ל בנוגע לשורה ארוכה של פרשיות חמורות וסבוכות, נאספו ראיות חדשות, שהצביעו על אפשרות ביצעו את הרצח המדובר. בשל כך, בפרקליטות טענו כי יש בריאיות אלו יכולת להטיל ספק סביר בנוגע למבצעי רצח בר כהן ז"ל.

הפרקליטות חזרה בה מסעיף הרצח

בפרקליטות הדגישו כי אין בראיות החדשות הללו כדי להשליך על מהימנות עד המדינה בתיק. יחד עם זאת, הן מטילות ספק סביר בנוגע לתרחיש העובדתי לפיו גרינברג וקרוב משפחתו של עד המדינה ואחרים, ירו מספר קליעים לעבר בר כהן ז"ל בכוונה תחילה, ונמלטו מהמקום.

בשל כך הפרקליטות חזרה בה מהאישום הראשון כנגד ווהל וגרינברג וביקשה להורות על תיקונו. כמו כן בפרקליטות ביקשו מבית המשפט לזכות את ווהל מאישום זה ולהורות על ביטול תנאי מעצרו של גרינברג. הפרקליטות מסרה על כך הודעה לבני משפחתו של בר כהן ז"ל ולבאי כוחם של ווהל וגרינברג.

"עד המדינה שיקר, זו הייתה עלילה זדונית"

עו"ד משה שרמן, המייצג את אחד הנאשמים, אביאל ווהל, מסר בתגובה כי "עד המדינה שיקר והעליל עלילות דם על הנאשם. המשטרה הייתה צריכה לבדוק טוב יותר את עד המדינה, שהודה ברציחתם של שלושה אנשים ויוצא נשכר סתם. במשטרה וגם בפרקליטות צריכים להבין שהמטרה לא מקדשת את האמצעים. עוד לא מובן לי איך יש אישום נוסף שמתבסס על אותו עד מדינה והפרקליטות טרם חזרה בה ממנו. אני לא מכיר שופט שיוכל להאמין לו".

עו"ד ירום הלוי, פרקליטו של הנאשם השני, ליאור גרינברג, מסר כי "הזיכוי שמתבקש היום ביוזמת הפרקליטות הוא זיכוי שהיה יכול להתייתר, משום שכתב האישום הזה שמסתמך על עד מדינה שקרן לא היה צריך בכלל לבוא לעולם. על הזיכוי הזה כבר נאמר: 'מוטב מאוחר מאשר אף פעם' וכמובן שמרשי שומר לעצמו את כל הזכויות הנובעות מישיבתו לשווא במעצר במשך שנה וחצי, בהסתמך על עלילה זדונית שניתן היה לראות אותה בקלות רבה עוד לפני הגשת כתב האישום".