שתף קטע נבחר

משקה שוופס חדש עם פחות סוכר

עוד מותג מצטרף לטרנד הפחתת הסוכר. במשקה החדש, "שוופס אייס", יש 3 גרם סוכר ל-100 מ"ל במקום 10 גרם במשקאות ממותקים מוגזים אחרים. הדעות על הטעם - חלוקות. יפאורה השיקה בעבר קולה עם סטיביה וכשלה

יפאורה השיקה מותג חדש "שוופס אייס", במסגרת טרנד הפחתת הסוכר במשקאות קלים. מדובר במשקה צלול, בטעמים תות אננס, מלפפון מלון ותפוח פינק ליידי; שמכיל 12 קלוריות ל-100 מ"ל ו-3 גרם סוכר ל-100 מ"ל, או כ-6 גרם סוכר לכוס. גובה ההשקעה בהשקה: כ-6 מיליון שקל.

 

נפח הבקבוק: 1.25 ליטר, קטן מהרגיל. המחיר המומלץ לצרכן: 6-5 שקלים לבקבוק, אך לא מן הנמנע שקמעונאים ימכרוהו במחיר דומה לבקבוקי 1.5 ליטר כ-7 שקלים. בקבוק אישי בגודל 330 מ"ל יימכר בפיצוציות במחיר דומה ויכיל 40 קלוריות.

 

נכשלה בהשקת קולה ללא סוכר  

לטענת מנהלת השיווק של המותג טל מלכה סלהוב, החברה מפחיתה כבר כמה שנים את הסוכר במותגים כמו ספרינג, תפוזינה וקריסטל, השייכים לקטגוריית המשקאות המוגזים הממותקים שנמצאת בירידה מתמשכת. מדובר בהפחתה של כ-20%.

  

יפאורה החלה למכור מוצרים מופחתי סוכר, כשהשיקה לפני מספר שנים את סדרת שוופס מוגז עדין, שמהווה 11% משוק המוגזים, לפי נתוני נילסן.

  

כמו כן היא מוכרת סודה בטעם לימון וסודה בטעם נענע ליים - מוצרים שאין בהם ממתיקים בכלל ומהווים 13% מקטגוריית הסודה. בכלל סגמנט המשקות הקלים נתח השוק שלהם זניח. החברה אף השיקה בשנה שעברה את פרוט ווטר (fruit water) - מים בטעמים פירות, מותג שמהווה 4% מקטגוריית המשקאות הלא מוגזים.

 

יפאורה כשלה בהשקת משקה קולה מופחת סוכר: "קולה שוופס 22". ההמתקה של המשקה הייתה באמצעות סטיביה. למרות השקעה עצומה בפיתוח ובקמפיינים - הצרכנים לא קנו את המשקה.

 

הסיבה לכישלון לפי מלכה סלהוב: "הצרכן לא אהב את הסטיביה. זה לא היה מספיק טעים", אמרה. "זה לא עובר את מבחן הטעם של הצרכן הישראלי, בגלל טעם הלוואי".

 

לטענת יפאורה למרות ירידה בצריכת משקאות קלים ממותקים יש צמיחה של 2% במשקאות קלים במכר הכמותי בזכות מוצרים מופחתי סוכר, נטולי סוכר או משקאות פונקציונליים.

 

הקטגוריות שצומחות הן מים מינרליים, מיצים סחוטים, סודה, בירה שחורה ומשקאות אנרגיה.

 

איך הטעם? רוב הטועמים שטעמו את המשקה על טעמיו, אהבו אותו וחשבו שהוא מרענן. מי שלא אהב, טען שלטעם הפינק ליידי למשל, יש בעיקר ריח של תפוח שמתנדף מהר וטעם דלוח ולא מספק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים