השיבושים באים (צילום: Garrett Mills/Flash90, חדשות)
תנועת הרכבת חודשה | צילום: Garrett Mills/Flash90, חדשות

בתום יום של שיבושים ברכבות ועומסים בכבישים, הסתיימו עבודות רכבת ישראל והחל חידוש תנועת הרכבות בקו חיפה-ת"א. אתמול, בצאת השבת, לא חודשה תנועת הרכבות בקו זה בעקבות סערה עבודות הרכבת בשבת שהובילה לדחיית העבודות לצאת השבת ובשל כך - להשעיית הרכבות. הרכבת הראשונה יצאה מתחנת בינימינה לכיוון תחנת ת"א סבידור-מרכז ורכבת הפוכה יצאה מרחובות לבינימינה. הקו טרם חודש במלואו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

"ברגעים אלה מחדשת רכבת ישראל את תנועת הרכבות בין ת"א להרצליה בשני הכיוונים", מסר מנכ"ל רכבת ישראל. "התנועה בין ת"א לחיפה תשוב לסדרה בהדרגה. אני מודה לכל הצוותים הטכניים ולעובדי הרכבת כולם שפעלו החל ממוצ"ש לבצע את עבודות התשתית במקצועיות, יסודיות ויעילות".

הבוקר נרשמו עומסי תנועה ברחבי הארץ ותורים ארוכים של חיילים בתחנות ההסעה של התחבורה הציבורית בעקבות השעיית הרכבות. הרכבת הפעילה שירותי הסעות שתיגברו את תנועת האוטובוסים ומשרד הביטחון ארגן מערך הסעות מיוחד לחיילים שאסף אותם מתחנות הרכבת אל הבסיסים.

ההשבתה גרמה לעומסים בתחבורה הציבורית (צילום: חדשות 2)
עומסים רבים נרשמו הבוקר | צילום: חדשות 2

בתחנות האוטובוס והרכבת השונות נרשם בלבול רב בקרב נוסעים שלא הצליחו להבין את סידורי התחבורה. "אין לנו מושג מה קורה פה, פשוט מטורף, הכל מבולגן", סיפרו חיילים שהמתינו בתחנת רכבת מרכז סבידור בתל אביב. "ראינו באינטרנט שאמורה להיות פה הסעה, אבל אנחנו לא מוצאים אותה ומפחדים לפספס", סיפר חייל נוסף שהיה בדרכו מתל אביב צפונה. ולא רק חיילים - נוסעים רבים שביקשו הבוקר להגיע לחיפה התאכזבו לגלות כי השאטלים נועדו עבור לובשי המדים בלבד.

טרם ברור מה יקרה בסוף השבוע הבא (צילום: חדשות 2)
טרם ברור מה יקרה בסוף השבוע הבא | צילום: חדשות 2

"לקראת 2016 עשינו תכנית עבודה כוללת ותיככנו את זה כך שתהיה פגיעה מינימלית בציבור", הסביר ראובן קוגן סמנכ"ל הפיתוח של רכבת ישראל בראיון לחדשות 2. "אבל אי אפשר לקצר תהליכים ולכן זה לוקח זמן, בעיקר אם תיכננו שלבי ביצוע ואחר כך מוסיפים עוד עבודה שתוכננה לסוף השבוע".

מאות בני אדם הפגינו אמש בתחנות רכבת ברחבי הארץ נגד דחיית עבודות הרכבת שתוכננו לשבת. המפגינים שהתרכזו בתחנות הרכבת "סבידור-מרכז" בתל אביב, "לב המפרץ" בחיפה ותחנת בנימינה, נשאו שלטים עם הכיתוב "רכבת עכשיו", "ביבי הביתה" ו"מחזירים את המדינה למסלול" ובתל אביב אף צעדו המפגינים אל מחוץ לתחנה וחסמו כבישים.

המפגינים מחו על הוראתו של ראש הממשלה נתניהו לדחות את עבודות הרכבת שהיו אמורות להתקיים במהלך השבת - לצאת השבת - ובכך הובילו להשבתת קו הרכבת חיפה-ת"א. במהלך ההפגנה בתל אביב אף פרצו עימותים בין המפגינים לבין כוחות המשטרה במקום ומפגין אחד עוכב אך שוחרר לביתו.