תפילה וזעקה ברחובה של עיר

אשר זעק על יהב: "הכתם הנוראי ילווה אותך כל ימי חייך"

תושבי חיפה וילדיהם התאספו לתפילת מוסף ברחובה של עיר נגד יונה יהב בשל אפליית ילדים חרדים. ח"כ יעקב אשר השתתף וזעק: "האם היו מעזים לעשות דבר כזה ליוצאי אתיופיה?" • צפו (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
התפילה והזעקה של יעקב אשר (באדיבות המצלם)

במסגרת המאבק של ועד הורי בית הספר התורני "נתיבות משה" בקרית שמואל כנגד התעמרות עיריית חיפה ומצוקת המקום החריפה בה שרוי בית הספר, התקיימה הבוקר (ראשון) ברחובה של עיר תפילת מוסף של ראש חודש, בה השתתפו תלמידי בית הספר, הוריהם ורבים מתושבי השכונה.

בתום התפילה, שהינה תפילת ראש חודש אלול התקיים מעמד קבלת עול מלכות שמיים ותקיעת שופרות ולאחר מכן הקהל פצח בשירה ובריקודים.

יחד עם ההורים והתושבים השתתפו בתפילה ח"כ יעקב אשר מדגל התורה ויו"ר שס"ג בחיפה מיכי אלפר. ח"כ אשר המלווה את מצוקת בית הספר בוועדות הכנסת ובפעילות פרלמנטרית הגיע במיוחד כדי להביע את תמיכתה של תנועת דגל התורה הארצית במחאת ההורים ואת ההתנגדות למעשיה של עיריית חיפה בהדרה הדתית והחרדית שהיא מבצעת בעיר.

צפו: קדושה של מוסף ברחובה של עיר

לאחר תפילה מרגשת נשא ח"כ אשר דברים מול מאות התושבים שנכחו באסיפת המחאה, ואמר כי "בידי ראש העיר היכולת לעזור לילדים אלו שיוכלו ללמוד כמו כל ילד במדינת ישראל. כולם יודעים שאם ראש העיר רוצה הוא יודע לבנות ולבצע אצטדיונים במיליוני שקלים, בכל העיר חיפה אין אף מגזר שילדיו סובל מכאלו תנאים מחפירים בבית הספר - לא אצל הדרוזים, המוסלמים, החילונים, האתיופים, אין אף מגזר עם כזה בית ספר, אין כזה בית ספר, האם היו מעיזים לעשות דבר כזה ליוצאי אתיופיה?".

אשר המשיך ואמר כי "התקשורת עסוקה בפקקים בכבישים בזמן שהילדים האלה מודרים ומופלים רק בגלל אמונתם ודתם". בהמשך דבריו קרא ח"כ אשר לראש העיר: "אני קורא ליונה יהב, שזקנתך לא תבייש את בחרותך, הכתם הנוראי הזה ילווה אותך כל ימי חייך".

"הילדים האלה לומדים ברמה גבוהה לא פחות מכל מוסד אחר ואף יותר, כל מה שהם רוצים זה לשבת וללמוד בתנאים נורמליים", זעק ח"כ אשר והמשיך ופנה לשר החינוך: "אני קורא לשר החינוך בנט בוא תתערב במשבר שנוצר וממנו סובלים הילדים ותמצא פתרון".

מיכי אלפר בנאום נגד ראש העיר

לאחר מכן סייר ח"כ אשר בבית הספר והזדעזע מהצפיפות האיומה, מחדרי הכיתות הקטנטנים והמסדרונות הצרים ששם התלמידים נאלצים לשהות בהפסקה. "אין ספק כי תנאים פיזיים אלו משפיעים על נפש הילדים ויכולותיהם הלימודיות", אמר ח"כ אשר והבטיח להמשיך לזעוק את זעקת הילדים שבסך הכל רוצים ללמוד באופן תקין נורמלי.

נציג דגל התורה בחיפה ויו"ר סיעת שס"ג מיכאל אלפר הודה לח"כ יעקב אשר שהגיע לחזק את הציבור במאבקו האלמנטרי, ונשא דברים חריפים בגנות האפלייה המכוונת של עיריית חיפה, ואמר כי "יש בקרית שמואל שני ילדים שגרים באותו בניין, אחד ילמד במבנה גדול ומפואר וחברו ילמד במרתף כי רק בגלל שההורים שלו רוצים שילמד תורה".

"זוהי מציאות מכוונת שאין לה אח ורע ושאי אפשר לתת לה להתקיים. מסירות ההורים שלחה את הילדים עד עכשיו כדי לקבל את החינוך המצוין של בית הספר, וכעת הם אומרים: עד כאן. אנחנו רוצים שהילדים שלנו ילמדו בתנאים נורמליים ושיפסיקו לפגוע בהם", הוסיף אלפר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר