הסערה סביב השבת

בכיר חרדי: נתניהו אינו מבין מהו תפקידו של הרב הראשי

החשיפה אודות התנהלותו של בנימין נתניהו מול הרב הראשי, הרב לאו, מעוררת זעם בקרב בכירים חרדים. "ראש הממשלה ציפה שהרב הראשי יוציא לו חוות דעת הלכתיות בהזמנה אישית" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(FLASH90)

גורם בכיר ביהדות התורה מסר "לכיכר השבת": ראש הממשלה אינו מבין מהו תפקידו של רב ראשי לישראל ומשתלח ברבנים.

החשיפה הבוקר לפיה רה"מ בנימין נתניהו בחר לתקוף בחריפות את הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד במהלך ישיבת ראשי המפלגות שהתקיימה בתחילת השבוע, ושעסקה בנושא עבודות הרכבת בשבת כשהתבטא ואמר כי הרב לאו עושה פריימריז על גבי ואינני מוכן שיהיה חבר בוועדה, גורמת לכעס רב בסיעת יהדות התורה שחלק מחבריה יוצאים במחאה חריפה על הפגיעה בכבודו של הרב הראשי לישראל, אם כי לא בצורה גלויה.

בשיחה עם כיכר השבת תוקף בחריפות גורם בכיר ביהדות התורה את ראש הממשלה נתניהו ומציין כי "ראש הממשלה כנראה אינו מבין מהי מהות תפקידו של רב ראשי לישראל". הגורם מוסיף ׳לעקוץ׳ את נתניהו ואומר כי "ככל הנראה ראש הממשלה ציפה שהרב הראשי יוציא לו חוות דעת הלכתיות בהזמנה אישית שיתאימו לאילוציו הפוליטיים ומשזה לא קרה הוא החליט לתקוף את הרב הראשי בצורה לא ראויה".

הגורם מוסיף ואומר כי "מאכזבת מאוד ההתנהלות של רה"מ בעניין הזה. לאחרונה ראינו שהוא הפך לאדם רחוק מיהדות שתומך ברפורמים וכעת הוא גם מחליט לתקוף רבנים באופן אישי. כדאי וראוי שראש הממשלה יתחיל לעשות חישוב מסלול מחדש".

כזכור, בישיבת הוועדה בה הועלה שמו של הרב הראשי כחבר הועדה, התבטא נתניהו בכעס, "זה לא יהיה", תוך שהוא מתייחס לאפשרות שהרב לאו עצמו יהיה חבר באותה ועדה. "לא מקובל עלי הדבר הזה שהוא עשה פריימריז על הגב שלי"., כך על פי הדיווח של זאב קם ב"מקור ראשון" שאושר גם ממקורות נוספים בסביבת ראש הממשלה.

על פי הדיווח כל הנוכחים בחדר היו בהלם. גפני עוד ניסה להרגיע מעט את האווירה. "אצל החרדים אין פריימריז", הגיב בחיוך. "אתה יודע בדיוק למה אני מתכוון", הגיב נתניהו בזעם. "הוא עושה עלי סיבוב פוליטי".

נתניהו הוסיף כי מבחינתו הרב לאו לא יהיה חבר בוועדה הזו, או בוועדה אחרת לצורך העניין, עד שלא יתנהל ב"צורה ראויה".

דוברו של הרב הראשי, פנחס טננבאום, מסר בתגובה: "בין ראש הממשלה לבין הרב לאו קיים קשר הדוק, מכובד ומכבד, ואף אמש שלח ראש הממשלה את ראש לשכתו לעדכן באופן אישי את הרב הראשי על פעילות הוועדה שהוקמה וביקש ממנו לפעול לתיאום לקראת בעיות עתידיות, כדי למנוע אותן מראש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר