שתף קטע נבחר

עובדי מס הכנסה יחליטו מחר אם לפתוח בשביתה

האיום בשביתה בתחילת שבוע הבא - על רקע סירובו של האוצר להעלות את שכרם ולהוסיף תקנים. זאת, לדברי הוועד, בשל התגברות נטל העבודה. האוצר: הם מרוויחים יותר מעובדי מדינה אחרים ומנצלים את מצב המשק

ועד העובדים של מס הכנסה ומיסוי מקרקעין ברשות המסים יתכנס מחר (ד') על מנת להחליט האם לפתוח בשביתה - בתחילת שבוע הבא. זאת, לדברי ועד העובדים, על רקע סירובו של האוצר להעלות את שכרם ולהוסיף תקנים. לדברי הועד, דרישותיו מגיעות על מנת להתמודד נטל העבודה שהתגבר עקב תיקוני חקיקה ורפורמות שאושרו בשנים האחרונות. באוצר מתנגדים לדרישות לתוספות שכר המסתכמות ב-40-30 מיליון שקל. 

 

עיצומי העובדים, הנמשכים זה כמה חודשים, גרמו בתחילה לעיכוב של כחודש ברפורמה של מס הכנסה שלילי, שיישומה היה אמורה להתחיל באוגוסט בכמה יישובים. לפני כשבועיים התפרסם ב"כלכליסט" כי מאות בקשות חריגות להחזרים בגין מס הכנסה שלילי מעוכבות, בשל העיצומים שנוקט ועד העובדים של הרשות. העיצומים גבו את מחירם דווקא ממקרים המוגדרים "חריגים" - 2,500 תביעות שהמערכת הממוחשבת אינה מצליחה לשפוט בעצמה, ונדרש בירור על ידי העובדים.

 

האוצר: ברשות מרוויחים יותר

לדברי משרד האוצר, עובדי רשות המיסים רוכבים על גבם של מקבלי מס הכנסה שלילי ומנצלים את מצב המשק לצורך העלאה של שכרם. ממשרד האוצר נמסר ש"נתוני השכר בשירות המדינה מראים כי השכר הממוצע של עובדי רשות המיסים גבוה בכ-25% מהשכר הממוצע של יתר עובדי המדינה (כ-12,000 שקלים ברוטו ברשות המיסים מול שכר של כ-9000 שקלים ברוטו ביתר משרדי הממשלה). 

 

עוד ציינו באוצר "ששכר עובדי הרשות עלה בין השנים 2000-2007 בכ-20%, לעומת עליית שכר של כ-10% בשכרם של יתר עובדי המדינה בשנים אלו . ושבמסגרת תקציב 2009 הוסיף משרד האוצר לרשות המיסים כ-200 תקנים, בין היתר לצורך יישום מס הכנסה שלילי."

 

"שקרים ומניפולציות"

יו"ר הוועד הארצי של עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, טלחום פרידלוב, אמר ל-ynet כי "נתונים האוצר לא נכונים ומדובר בשקרים ומניפולציות". "אני יכול להציג תלושי משכורת של עובדים הנושאים בתארים אקדמאים ובעלי שנות וותק רבות – עובדים מקבילים כמו בבנק ישראל מבקר המדינה עובדי הכנסת ומשרד הביטחון – מקבלים שכר גבוה הרבה יותר – ואנו מוכנים להתחלף איתם", הוסיף  פרידלוב.

 

לדברי פרידלוב האוצר מסרב לכבד הסכמים שנעשו בזמן המלחמה בצפון, עם שר האוצר הקודם, הירשזון, ומנהל רשות המסים הקודם, ג'קי מצא. עוד אומר פרידלוב, ש"האוצר הוסיף לאגף מס הכנסה ומיסוי מקרקעין רק 120 עובדים, כש-80 נוספים ניתנו לאגף המע"מ שכבר הגיע עם האוצר להסכם. לפני כעשור מנה האגף יותר מ4,000 עובדים, בעוד שכעת הוא מונה כ-3,000 - בעוד הנטל רק גדל." 

 

השתתפו בהכנת הידיעה: גיל קול; וכן הדר קנה מ"כלכליסט"

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עובדי רשות המסים דורשים תגמול
מומלצים