"אין תשתית ראייתית"

המשטרה ממליצה לסגור את התיק נגד הרצוג

המשטרה הודיעה על סיום חקירת החשד בעניין הבחירות המקדימות לרשות העבודה ובעניינו של יו"ר האופוזיציה, והמליצה לסגור את התיק בשל מחסור בתשתית ראייתית (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(מרים אלסטר, פלאש90)

היחידה ארצית של משטרת ישראל סיימה חקירה שעניינה חשד לקבלת תרומה אסורה ושלא דווחה כדין במסגרת הבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013.

החקירה נפתחה בעקבות חשדות אודות מימון קמפיין שלילי כנגד חברת הכנסת שלי יחימוביץ׳ באמצעות תרומה שלא דווחה כדין במסגרת דיווחי הבחירות ושיש בה כדי להוות תרומה אסורה. בהמשך, באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נחקר חשד למעורבותו של יו״ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

החקירה לוותה על ידי פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי). המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), והיועץ המשפטי לממשלה שעודכנו לכל אורך החקירה אודות התפתחויותיה וממצאיה.

במסגרת החקירה נחקרו מעורבים שונים ובכלל זה נחקרו באזהרה יו״ר האופוזיציה דהיום שהתמודד בשעתו על ראשות המפלגה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, בכיר במטה הבחירות דאז של יו״ר האופוזיציה ובעל חברה פרטית. כמו כן בוצעו חיפושים ופעולות חקירה מגוונות.

מממצאי החקירה עולה כי במסגרת הבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנת 2013, העביר בעל חברה פרטית בתחום שבעניינו התנהל הליך חקיקה, תרומה בהיקף של כ-40,000 ש״ח לצורך מימון קמפיין שלילי כנגד שלי יחימוביץ׳, אשר התמודדה מול יו״ר האופוזיציה, הרצוג, בבחירות. עוד עולה כי במסגרת תצהיר, עליו חתום יו״ר האופוזיציה, לא נמסר למבקר המדינה דיווח כדין על התרומה האסורה לכאורה. על פי החשד העלאת הקמפיין ומימונו נוהלו בידי בכיר במטה הבחירות של יו״ר האופוזיציה בבחירות האמורות.

המשטרה מסרה כי ממצאי החקירה לא גיבשו תשתית ראייתית מספקת להוכחת ביצוע עבירות על ידי יו״ר האופוזיציה חה״כ יצחק הרצוג, מאחר והחקירה לא ביססה תשתית ראייתית מספקת להוכחה בפלילים שידע על התרומה. ממצאי החקירה גיבשו תשתית ראייתית מספקת לביצוע עבירות לכאורה של רישום כוזב במסמכי תאגיד וקבלת תרומה אסורה על ידי בכיר במטה הבחירות דאז ולביצוע עבירה של מתן תרומה אסורה על ידי בעל החברה הפרטית.

עם סיום החקירה העבירה משטרת ישראל לפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר