טלז סטון

אין מקום ואין הסעה: מפגינים מול המועצה

מעקב כיכר השבת: הורי הילדים שלא התקבלו בבתי הספר ביישוב טלז סטון זועמים כי גם תקציב ההסעה נשלל. הבוקר הם הגיעו עם הילדים להפגין מול בניין המועצה (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
ההורים מול בניין המועצה (באדיבות המצלם)

הורי הילדים שלא התקבלו למוסדות החינוך בטלז סטון הגיעו הבוקר להפגין מול בנין המועצה בדרישה למציאת פתרון מהיר ומיידי עבור ילדיהם. ההורים הגיעו עם ילדיהם למקום כשהם זועמים על התנהלות המועצה המקומית.

כמחאה הם התיישבו מול בניין המועצה והחלו אף בפעילות חברתית לילדים שהגיעו עם ההורים. למקום הגיע מפקח של משרד החינוך ששוחח עם ההורים הזועמים במטרה למצוא פתרון לנושא.

כזכור, בימים האחרונים סוערות הרוחות בישוב טלז סטון (קרית יערים) הסמוך לירושלים, לאחר שהוריהם של עשרות תלמידים ותלמידות מהישוב שלא התקבלו ללימודים בבית הספר ובחיידר המקומי, קיבלו הודעה מהמועצה המקומית כי הם יאלצו לשלם לבדם את הנסיעות לבתי הספר בירושלים בהם – מחוסר ברירה - לומדים ילדיהם.

ראוי לציין, כי רוב התלמידים והתלמידות שלא התקבלו ללימודים במוסדות החינוך שבישוב, הם מ'דור המייסדים' של המקום, ואינם מתגוררים בשכונה החדשה שנבנתה לפני שנים ומאוכלסת בעיקרה על ידי משפחות בהם אב הבית הוא אברך כולל.

כבר כמה שנים, שמוסדות החינוך בישוב מסרבים לקבל אליהם את ילדי המשפחות שאינם עומדים בתקנון קבלה מחמיר, זאת למרות שמדובר במשפחות חרדיות לחלוטין.

מאז שהחלה התופעה המדוברת, נהגה המועצה המקומית, בראשה עומד אברהם רוזנטל, לממן את עלות ההסעות של תלמידי הישוב למוסדות חינוך בירושלים, אליהם נאלצים הילדים להרחיק ללמוד. כעת, כאמור, הודיעה המועצה על הפסקת המימון הנצרך.

לפני כשלוש שנים, הנחה משרד החינוך את הרשויות המקומיות בחוזר מנכ"ל, לממן את הסעות הילדים שלא התקבלו למוסדות 'מחוסר התאמה', במימון הוצאות ההסעות, כשהתקציב אמור להתחלק בין משרד החינוך לרשות המקומית.

אלא שכאמור, בשבועות האחרונים קיבלו עשרות הורים בישוב הודעה, לפיה המועצה לא תממן יותר את תקציבי ההסעות למקומות הלימודים בירושלים.

גורמים במועצה המקומית אמרו בתגובה ל"כיכר השבת" כי עד כה אכן נהגו לפנים משורת הדין לשלם את הוצאות ההסעות, זאת למרות שהחוק מחייב אותם לממן רק מחצית מדמי נסיעה בתחבורה ציבורית ולא בהסעות. אלא שלדבריהם, בשנים האחרונות עלה מספר התלמידים בצורה משמעותית וההוצאה הפכה לנטל על המועצה - במקביל לגרעון של המועצה בגלל הוצאות שונות. בעקבות כך הוחלט במועצה לממן רק את מה שהחוק מחייב, חצי מהוצאות הנסיעות בתחבורה הציבורית.

סדנה לילדים מול בניין המועצה
מפקח משרד החינוך שהגיע למקום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר