Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 30 באוגוסט, 2016

להציל את נור, בון טומהוק, שוגר דדיז, בובי סֶנְדס: 66 יום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:00 להציל את נור, ערוץ 1 

סרטה הדוקומנטרי של הבמאית נילי טל. סיפורם של זוג הורים מוסלמים מעזה הנאבקים על חיי בתם התינוקת נור ויוצאים למסע הישרדות בישראל. הסרט מביא את סיפורם של מאהה ואיברהים, זוג הורים מוסלמים מעזה הנאבקים ביחד על חיי בתם, נור. הם נפרדו משלושת ילדיהם שבעזה ואיתם תינוקת בת חודשיים וביחד יצאו למסע הישרדות בישראל, במטרה להשיג טיפול רפואי נאות בהשתלת אונת כבד וכליה. חצי שנה קודם לכן, הם התדפקו על כל דלת אפשרית בעזה. ניצבו בפתח דלתו של ד"ר ראמי אל חמדאללה, ראש הממשלה ברשות הפלסטינית, ואף התחננו בתחנת הטלוויזיה 'פלסטין היום', השייכת לג'יהאד האסלאמי – שיאפשרו להם לצאת לישראל כדי להעניק טיפול רפואי לבתם ובדרך לא דרך הצליחו להגיע לישראל. מאהה תורמת לבתה גם אונת כבד וגם כליה ובמאמץ משותף נרתמים הרופאים הישראלים להצלת חייה של נור שחלתה במחלה גנטית של נישואי קרובים.

22:00 בון טומהוק | Bone Tomahawk, ערוץ Yes3 

מערבון אלים ומסעיר. כנופיית רוצחים פושטת על עיירה שקטה וחוטפת כמה מהמתיישבים, כולל את אשתו של חוואי מקומי. החוואי הפצוע יוצא יחד עם השריף, סגנו המזדקן ואקדוחן קשוח, למסע חיפושים שהולך ומסתבך. שחקנים: קורט ראסל, מת'יו פוקס, פטריק ווילסון, ריצ'רד ג'נקינס, לילי סימונס. במאי: סטיבן קרייג זאהלר. ארה"ב, 2015. המערבון פוסע בקצב איטי, אך משוחק להפליא ובנוי חכם. ציון: 

22:00 שוגר דדיז | Sugar Daddies, ערוץ Hot דרמה 

דרמת מתח על קבוצה של נערות קולג' צעירות ויפות, המנהלות מערכות יחסים עם אנשי עסקים מבוגרים, שיכולים להיות אבא שלהן. כולם מרוצים מהסידור עד שאחת הבחורות נמצאת ללא רוח חיים, וחברתה הטובה יוצאת לפענח את תעלומת מותה. שחקנים: טיילור בלאק, פיטר שטראוס, איזבלה הופמן. בימוי: דאג קמפבל. ארה"ב, 2014.

22:00 בובי סֶנְדס: 66 יום | Bobby Sands: 66 Days, ערוץ Yes דוקו 

35 שנים לשביתת הרעב שעשתה היסטוריה. בתחילת שנות השמונים, אחרי שני עשורים של אלימות ותסיסה, המצב הסוער בצפון אירלנד קיבל תפנית משמעותית. זה קרה בתוך כלא 'מֵייז', הכלא הידוע לשמצה ששימש את הבריטים לכליאת אסירים פוליטיים מאמצע שנות ה-70 ועד אמצע שנות ה-2000. ב-1 במרץ, 1981, פתח האסיר הפוליטיבובי סנדס, מתנדב ב-IRA, בשביתת רעב. שביתת הרעב הזו עתידה לשנות את התמונה כולה ולהפוך את סנדס לסֶמל בלתי-נשכח של המאבק האירי. ב-66 הימים של שביתת הרעב, סנדס ייבָּחר לפרלמנט הבריטי, ישים את המאבק האירי במרכז הבמה העולמית וישלם את המחיר האולטימטיבי על עמדותיו הפוליטיות. הסרט משלב פסיפס עוצמתי של חומרי ארכיון, שחזורים ועדויות פוקחות עיניים של אסירים לשעבר ושל שחקנים מרכזיים. עם זיכרונותיו של סנדס עצמו, המתועדים ביומן שכתב בזמן אמת בכלא, הסרט מביא מבט מרענן ומרתק אל דמות אייקונית, אשר בכוחות עצמה בלבד יצרה רגע טרנספורמטיבי, רגע ששינה את ההיסטוריה של אירלנד. בימוי: ג'רי רוטוול, ברנדן ביירן. 105 דקות, אירלנד, 2016. דוקומנטרי מעניין ובנוי היטב, גם הפסקול מצוין. ציון: 


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן