תפור עליהם: הכירו את מדי הב' החדשים

הפיתוח החדש של צה"ל: מדים בלי קמטים ועם כיס מיוחד לסלולר • יסופקו לאנשי הקבע ב־2018 ויכללו גם דגל, שם וסמל היחידה • סוף מסלול האופנה

המדים החדשים // צילום: דובר צה"ל // המדים החדשיםצילום: דובר צה"ל

צועדים על המסלול האופנתי: אנשי הקבע בצה"ל יקבלו מדי עבודה חדשים מבד אוורירי, דק, לא מתקמט ועמיד בפני קרעים. המדים ייראו טוב יותר ממדי הב' המקובלים בצה"ל, ועליהם יהיו פאצ'ים (טלאים המוצמדים למדים) עם דגל ישראל, שם איש הקבע ותג היחידה שלו. 

המדים החדשים, שיתחילו להיכנס לשירות בשנת 2018, יהיו תפורים מבד דק מאוד בטכנולוגיית "ריפ־סטופ" למניעת קרעים, המשלב רשת חיזוק העשויה מסיבי פוליאסטר. לבד תהיה תכונה של אל־קמט, ובניגוד למדי הב' של היום, את המדים החדשים ניתן יהיה ללבוש ללא גיהוץ. 

כמו כן, כאמור, על המדים החדשים יופיעו הדגל, שם איש הקבע וסמל יחידתו, באופן שיאפשר את זיהויו גם כשהוא לובש מדי עבודה. בצה"ל מסבירים כי באחד מכיסי המכנסיים במדים החדשים יהיה כיס פנימי שאליו ניתן יהיה להכניס מטבעות, טלפון סלולרי או אביזרים רגישים אחרים. כמו כן, בכותפת השמאלית של חולצת המדים החדשים תהיה רצועה שתאבטח את הכומתה על מנת שלא תיפול, והכותפות יהיו רחבות יותר, כך שאפוד הלחימה שאותו לובש איש הקבע לא יונח על כפתור הכותפת ויגרום לכאבים. 

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט סיכם השבוע כי אנשי הקבע ירכשו את מדי העבודה החדשים בנקודות מוטענות, בדומה למודל שבו הם רוכשים כיום את מדי הייצוג שלהם (מדי א'). כך יהפכו מדי הב' החדשים למדים אישיים, ולא יחידתיים. לצורך כך, תוגדל חבילת נקודות המדים שמקבל איש הקבע מדי שנה. 

במחלקת טכנולוגיות ומשקים (טל"ם) באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הסבירו כי המדים החדשים אמנם יקרים יותר ממדי הב' הרגילים, אך משום שהמדים יהפכו לפריט אישי ולא יחידתי, התוספת התקציבית לא תהיה משמעותית.

נציין כי מדי הב' החדשים של צה"ל יהיו דומים למדי הב' של פיקוד העורף, שכבר לפני כמה שנים הוסיף למדי העבודה של אנשי הקבע שלו פאצ'ים עם שם, דגל וסמל היחידה. לפני כשנה הוסיפו גם אנשי הקבע של יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (המתפ"ש) סמלים אלו למדי הב'. 

"הנראות של המדים החדשים תהיה טובה יותר", אמר אתמול קצין בכיר, "ובגלל שהפריט יהפוך לאישי, אנשי הקבע ייקחו את מספר המדים שהם באמת צריכים, ולא יותר מכך. אנחנו רוצים לייצר אחידות בצבא, שלא לכל יחידה יהיו את המדים שלה, ומצד שני יהיה ביטוי יחידתי על המדים". 

כאמור, המדים החדשים יהיו ייחודיים לאנשי הקבע בלבד, וחיילי החובה יישארו עם מדי הב' הרגילים והמוכרים העשויים מכותנה. עם זאת, על מנת לייצר אחידות מסוימת בין אנשי הקבע לחיילים, ולתת ביטוי ליחידות השונות, הוחלט כי מדי הב' לחיילי חובה יהיו גם הם עם פאצ'ים של הדגל, תג היחידה ושמו של החייל. המדים עם הפאצ'ים לחיילי החובה ייכנסו לשירות בהדרגה החל מהשנה הבאה.

בצה"ל בוחנים את האפשרות שלפיה גם המדים לחיילי החובה יהיו "מדים אישיים", ולא יחידתיים, כך שכל חייל יקבל כמה מדי עבודה עם גיוסו, והם ילוו אותו במהלך שירותו. ההחלטה בנושא טרם התקבלה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר