בזמן שהסרט "כלבי מלחמה" מוקרן בבתי הקולנוע ברחבי העולם וגם כאן בארץ, הסיפור האמיתי שמאחוריו נותר בצללים. אפרים דיוורולי ודיוויד פאקוז היו שני חברים טובים ממיאמי שהצליחו לקבל חוזים על סך כמעט 300 מיליון דולר לאספקת נשק לצבא ארצות הברית. הסרט שמבוסס על סיפור חייהם הפך לקומדיה בכיכובם של ג'ונה היל ומיילס טלר, וקצת קשה להאמין שהסיפור המופרך הזה התרחש במציאות, ולא כל כך מזמן.

פאקוז היה בסך הכל מסאז'יסט בן 23 כשחברו דיוורולי בן ה-19 ביקש את עזרתו. דיוורולי, שלא הצליח לסיים את התיכון, עסק במכירת נשק כחלק מהעסק של דודו בלוס אנג'לס. שנתיים מאוחר יותר, הוא החליט להפוך לעסק עצמאי והבין שהוא יכול לקנות את אמונו של הצבא האמריקאי באמצעות הנוסחה הפשוטה – סחורה זולה לתאגיד גדול.

מחלקת ההגנה האמריקאית התבקשה לבצע מכרז על פי חוק, וחיפשה בין היתר נשק זול שיסופק למיליציות שנלחמות באפגניסטן ובעיראק. תחת שלטונו של הנשיא בוש, נחתמו מספר חוזים עם תאגידים קטנים – כמו זה של דיוורולי ופאקוז. בתחילה הם זכו לחוזה בסך 15 מיליון דולר על מכירת מקלעים ישנים. אלה ניתנו לצבא העיראקי.

מתוך דירת חדר קטנטנה הם המשיכו לבצע עסקאות ענק – תוך כדי עישון אינטנסיבי של מריחואנה וניהול אורח חיים סטלני למהדרין. פאקוז מתאר את השותף העסקי שלו כאחד שלא בהכרח הסכים עם המלחמה, אך בהחלט ניצל אותה. "כשארצות הברית פלשה לעיראק, הוא היה נסער. הוא אמר לי. 'האם אנחנו עושים את הדבר הנכון? לא. האם אני שמח לגבי זה? לחלוטין'", סיפר. "הוא קיווה שיתחילו עוד מלחמות, כי זה טוב לעסק שלנו". השניים כאמור לא בדיוק הפכו לאנשי עסקים ממולחים. "זה היה סוריאליסטי", נזכר פאקוז. "התעסקתי עם עסקאות אבטחה בינלאומיות ותוך כדי הייתי מסטול... הייתי חייב לאסוף את עצמי ולשים את מסכת הסוחר נשק שלי על הפנים".

משמעות העסקאות הללו הזו נחשפה רק מאוחר יותר, בדו"ח שפורסם בשנת 2008. "כשמחלקת ההגנה חתמה על חוזה של 300 מיליון דולר, היא נכשלה בהקפדה על סטנדרטים של איכות", נכתב בדו"ח. העבירה הגדולה של השניים הייתה העובדה שהם סיפקו לצבא האמריקאי נשק סיני – דבר שאסור על פי חוק. הם הסתירו זאת על ידי כך שהחליפו את הארגזים שבהם הנשק סופק לצבא.

דיוורולי נשלח למאסר בשנת 2009, ופאקוז ריצה שבעה חודשי מעצר בית. "חיינו את החלום האמריקאי, עד שהוא הפך לסיוט", אמר פאקוז. סיפורם של השניים פורסם בספר שיצא בשנת 2015, ועכשיו כאמור, עומד במרכזו של הסרט ההוליוודי החדש.