שתף קטע נבחר

מהפכה של שמחה? מכבי חיפה מכוונת גבוה

המאמן ההולנדי שעבד צמוד לאלכס פרגוסון, המנכ"ל הנכנס שהביא סטנדרטים חדשים, הניצחונות הקטנים מול מכבי ת"א והפועל ב"ש במהלך הקיץ והרכש הנוצץ שהגיע: כל הסיבות לכך שהירוקים לא יכולים להמשיך לפשל. הערב (20:45) הפועל ת"א מחכה להם למשחק הליגה הראשון

כבר שנים שמכבי חיפה חולמת לחזור לצמרת - ובכל עונה מבצעת מהפכה של ממש. לפני ארבע שנים החזיר יעקב שחר את ראובן עטר למועדון עם הר של ציפיות – אך המאמן פוטר כבר אחרי תשעה מחזורים.

 

שנה לאחר מכן אריק בנאדו קיבל את המושכות, אך גם הוא לא הצליח להחזיר את מכבי חיפה למאבק על האליפות.

 

הגיע עם הר של ציפיות ופוטר. ראובן עטר (צילום: ראובן כהן) (צילום: ראובן כהן)
הגיע עם הר של ציפיות ופוטר. ראובן עטר(צילום: ראובן כהן)

 

לפני שנתיים שחר ניסה משהו חדש והחתים מאמן זר בדמותו של אלכסנדר סטאנוייביץ', אך הכישלון היה מהדהד והמאמן סיים את דרכו במועדון אחרי 15 מחזורים. גם עם רוני לוי זה ממש לא הצליח, והמאמן שהביא לחיפה גביע ראשון אחרי 18 שנים, סיים את דרכו לפני כחודש בעקבות ההדחה המשפילה מאירופה.

 

העונה החליט שחר על שינוי כיוון מחשבתי - מינוי ספורט דירקטור, טור קרלסן הנורווגי, על מנת שיפקח על הצד המקצועי ויחזיר את חיפה לצמרת הכדורגל הישראלי. אך המהפכה הירוקה לא מסתכמת רק בקרלסן ונמשכת גם עם מאמן בדמות רנה מולנסטיין שעבד ברמות הגבוהות ביותר. במשך שש שנים הוא שימש כיד ימינו של אלכס פרגוסון.

 

שחר הכניס את היד עמוק לכיס והגדיל את התקציב בצורה משמעותית לכ-80 מיליון שקלים. הוא כל-כך רוצה שהעונה תצליח הקבוצה שלו להתמודד עם הפועל ב"ש ומכבי ת"א על האליפות – ובעיקר לא רוצה שהעונה תיגמר כבר בחודש נובמבר, דבר שקרה לה בכל אחת מחמש השנים האחרונות.

 

המהפכה הירוקה לא נגמרת רק בצד המקצועי, כמובן. שחר מינה מנכ"ל חדש – אסף בן דב – במקומו של איתמר צ'יזיק. בן דב, שניהל בעברו את המשביר לצרכן, הכניס סטנדרטים ונהלים חדשים. הוא החליט על הכנסת שעון נוכחות, שמר על דיסקרטיות בכל הקשור למו"מ מול מאמנים ושחקנים ובעיקר על שקט תעשייתי גדול.

 

בשנים האחרונות, שחר לא היה שחקן משמעותי במאבקים מול הצהובים על שחקנים בכירים, בעיקר כי הוא לא היה מוכן לחרוג מהתקציב שהגדיר. העונה הסיפור שונה. חיפה "גנבה", הן לאלופה והן לסגניתה, שחקנים שהיו חזק על הכוונת שלהן כמו ניקיטה רוקאביציה ורועי קהת שהיו מבוקשים מאוד. ללא ספק הצהרת כוונות להמשך.

 

שום דבר פחות ממאבק על האליפות לא יתקבל. יעקב שחר (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
שום דבר פחות ממאבק על האליפות לא יתקבל. יעקב שחר(צילום: ראובן שוורץ)

 

18 אלף המנויים הם רק אחת הסיבות שגורמת לצוות המקצועי בחיפה להבין שאי אפשר להעביר עוד עונה בלי הצלחה – והצורך בחזרה למאבק האליפות הוא דחוף. ראשי המועדון מרגישים שמשהו טוב קורה העונה בקבוצה, ושהרוחות החדשות שמנשבות בכרמל יכולות להוביל את הירוקים בחזרה לקדמת הבמה.

 

הערב (20:45) מחכה להם הפועל ת"א של אלי גוטמן, למשחק פתיחה שמבטיח הרבה ומקבל משמעות מיוחדת אחרי ה-3:0 הטראומתי מול בני יהודה מהמחזור הראשון בעונה שעברה. קל זה לא יהיה, אבל בסמי עופר יודעים שניצחון יעביר מסר: העונה אנחנו הולכים על כל הקופה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
יעקב שחר
צילום: גיל נחושתן
מומלצים