וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות להורג והתעללות בגופות: כך נלחמת מקסיקו בקרטלי הסמים

21.8.2016 / 19:45

ועדת זכויות האדם במדינה חקרה פשיטה משטרתית שבה נהרגו 42 חברים בארגון פשיעה גדול. מהדוח עולה כי השוטרים הרגו את החשודים בשנתם וכי במקרה אחד אשכיו של אחד החשודים הועלו באש. "ירינו בהם כמו ציפורים קטנות בקן"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(חברי קרטל חטפו את בנו של ברון הסמים אל צ'אפו, בשבוע שעבר)

הוצאות להורג, התעללות בגופות ושיבוש זירת פשע – אלו פשעים שביצעה לכאורה משטרת מקסיקו ונחשפים בדוח חדש של ועדת זכויות האדם של מקסיקו (CNDH). הם אירעו במהלך פשיטה נגד חברי קרטל סמים גדול, שבה נרשם אחד ממנייני ההרוגים הגדול ביותר בעשור האחרון. הארגון טוען כי התנהלות השוטרים באירוע היא אחת ההפרות הבולטות של זכויות האדם בידי כוחות הביטחון במקסיקו, אך נציב הביטחון הלאומי, רנטו סאלס, דחה את הטענות ואמר כי המשטרה הגיבה כראוי.

האירוע המתואר התרחש במאי 2015. אז נכנסה אישה לתחנת משטרה בעיר גוודלחארה, שבמערב המדינה, ואמרה לחוקרים כי כ-50 גברים פרצו לחווה שבבעלותה, דרשו לרכוש אותה והשתלטו עליה. האישה ביקשה את הגנת כוחות הביטחון, ובשעה 06:30 בבוקר שלמחרת פשטו עשרות שוטרים על המקום, תוך סיוע אווירי של מסוקי "בלק הוק", והרגו 42 חשודים. שוטר אחד נהרג באירוע.

עוד כתבות מהעולם:
עיראק: 36 לוחמי דאעש שטבחו במאות חיילים הוצאו להורג
נשיא הפיליפינים נגד האו"ם: "הם בני זונות, אשקול לפרוש"
איראן חושפת: מערכת ההגנה האווירית הראשונה מתוצרת עצמית

כוחות המשטרה במקסיקו סיטי, מקסיקו. AP
"הוציאה להורג 22 בני אדם". שוטרים במקסיקו סיטי/AP

לפי הדוח, הכולל 696 עמודים, המשטרה תקפה את חברי הקרטל בעודם ישנים ו-22 מהם הוצאו להורג. התמונות מזירת האירוע המוצגות בדוח מראות גופות חרוכות, כמו גם גופות המוטלות בתוך בריכות דם ובוץ כשרובים מונחים לצדם באופן הנראה כאילו הוזזו ממקומם.

כמה עדי ראיה, בהם נשות הקורבנות, אמרו לחוקרים כי שמעו ששוטרים התגאו בכך שתפסו את הפושעים לא מוכנים. "זו הייתה העבודה הכי קלה שעשינו. ירינו בהם כמו ציפורים קטנות הישנות בקנן", צוטט אחד השוטרים מפי העדים. כמו כן, אחת מנשותיו של הקורבנות אמרה כי בעת שהלכה לזהות את הגופה של בעלה, היא הבחינה כי אצבעות רגליו קוצצו ואשכיו נשרפו.

הארגון אף ראיין שלושה בני אדם שנאסרו בעקבות האירוע, שציינו כי המשטרה הכתה אותם ואיימה לירות בהם. "אחד השוטרים הורה לעמיתיו לא להרוג יותר עצורים, משום שכבר דיווח שיש ניצולים", אמר אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully