חשש למומים

הגאון רבי מאיר מזוז: בני דודים? אל תתחתנו!

ראש ישיבת כיסא רחמים התייחס בשיעורו השבועי לנושא בחירת בני זוג ונישואי קרובים ופסק כי עדיף להימנע מכך כדי למנוע בעיות בריאותיות אצל הילדים • צפו בווידאו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: דובי קורן. וידאו: כסא רחמים )

ראש ישיבת 'כסא רחמים', הגאון רבי מאיר מזוז, התייחס אמש (מוצאי שבת) בשיעורו השבועי לנושא הנישואים וקבע כי החתנים צריכים להתייעץ עם הוריהם לפני שבוחרים אשה. כמו כן, אמר כי בני דודים ימנעו מלהתחתן מחשש למומים בילדיהם.

"איך אדם יכול להכיר?" שאל הגר"מ מזוז וענה: "האמא שלו, ההורים שלו, יבררו על המשפחה - על הילד, בריאה לא בריאה, מידות טובות. כך היו עושים. ההורים בוחרים לבן שלהם הטוב ביותר, מכל הבחינות. אם אדם חושב הכל על פי דעתו, כמה פעמים נכשלים".

הרב הזהיר: "אשה זה לא חולצה שקונים ואחר כך זורקים. תברר את המידות שלה, עם הקרובים שלה. לפעמים אתה רוצה לברר על בחור, אתה לא רואה, אומרים לך שהוא מפורסם לשבח, קרא פעמים שבחור חי על כדורים, לא מספרים, צריך לחקור". הרב פסק כי גם הציבור הספרדי צריך לערוך בדיקת 'דור ישרים'.

ראש ישיבת 'כסא רחמים' התייחס בדרשתו לנושא קרובי משפחה, כדוגמת בני דודים, שאסור להם להינשא האחד לשני והתייחס לפסק של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל בנושא: "אמר: רוב האנשים יש שלושה אחוזים לא נורמלים. בנישואים של בני משפחה שמונה אחוזים. כדאי להתרחק מזה. וזה גם אחד הסיבות שלא כדאי שהבחור יחליט לבד, יראה את בת דודתו ויכריח את הוריו, ואחר כך אין ילדים או ילדים פגומים. כדאי להימנע מזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר