שתף קטע נבחר

כדורמים: סרביה ניצחה את קרואטיה בגמר

אלופת העולם הכניעה 7:11 את יריבתה המרה בדרך לזכייה הראשונה שלה בטורניר האולימפי כמדינה עצמאית. דושאן מאנדיץ' כיכב עם ארבעה שערים

ארבע שנים אחרי שזכתה רק במדליית הארד בלונדון וראתה את יריבתה השנואה, קרואטיה, זוכה במדליית הזהב, זכתה הלילה (בין שבת לראשון) נבחרת הכדורמים של סרביה לתיקון המיוחל וקטפה את מדליית הזהב האולימפית אחרי שניצחה בגמר בריו 7:11 את קרואטיה בכבודה ובעצמה.

 

 

שתי הנבחרות סוחבות ביניהן מטען רב מטעמים פוליטיים וספורטיביים. מפגשי עבר ביניהן גלשו לפסים אלימים ביציעים כשזכורה במיוחד תקרית מגמר אליפות אירופה ב-2003 כשאוהדים קרואטים השליכו כסאות על השוטרים במקום. הפעם למרבה השמחה האגרסיביות הייתה רק בתוך הבריכה.

 

זורקים את המאמן דיאן סאביץ' למים אחרי הניצחון (צילום: EPA) (צילום: EPA)
זורקים את המאמן דיאן סאביץ' למים אחרי הניצחון(צילום: EPA)

 

כוכב הניצחון הסרבי היה דושאן מאנדיץ' שכבש ארבעה שערים כשגם השוער הסרבי ברניסלאב מיטרוביץ' הציג יכולת מצוינת והקשה מאוד על קרואטיה. סרביה כעת מחזיקה במקביל בתואר האלופה האולימפית, אלופת העולם ואלופת אירופה.

 

סרביה שהגיעה כפייבוריטית לטורניר האולימפי דווקא קירטעה בפתיחתו וסיימה רק רביעית בשלב הבתים אחרי הפסד מפתיע לברזיל ושתי תוצאות תיקו. למזלה, בשלב הנוקאאוט היא העלתה הילוך וחזרה להיות הנבחרת המאיימת שכל ענף הכדורמים נרתע ממנה. זוהי מדליית הזהב האולימפית הראשונה של סרביה בכדורמים כמדינה עצמאית אחרי פירוק יוגוסלביה.

 

הסרבים בטירוף אחרי הניצחון (צילום: AP) (צילום: AP)
הסרבים בטירוף אחרי הניצחון(צילום: AP)

 

איטליה שזכתה במדליית הכסף בלונדון הגיעה גם הפעם אל הפודיום אחרי שניצחה במשחק על המקום השלישי 10:12 את מונטנגרו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
סרביה חוגגת עם הדגל
צילום: רויטרס
לוח תחרויות
מדליות כחול לבן
י"א חללי מינכן
גיבורים אולימפיים
צילום: getty images
מפת הפארק
המשחקים הפראלימפיים
מומלצים