שתף קטע נבחר

הפתעה בהתעמלות אמנותית: זהב למאמון

יאנה קודריאבצבה הרוסייה, בעלת 13 מדליות זהב מאליפויות העולם, הגיעה כפייבוריטית, אבל הפילה את האלות בתרגיל השלישי ואפשרה לבת ארצה לנצח

דרמה והפתעה גדולה בגמר ההתעמלות האמנותית האישי. הפייבוריטית המובהקת לניצחון, יאנה קודריאבצבה הרוסייה, בעלת 13 מדליות זהב מאליפויות העולם, הפסידה לסגניתה הקבועה ובת ארצה מרגריטה מאמון.

 

סימנים למהפך צצו לפני המשחקים האולימפיים כשמאמון גברה על קודריאבצבה בשתי תחרויות גביע העולם. אלא שהתחזיות העריכו כי ברגע האמת קודריאבצבה תהיה זו שתזכה בזהב האולימפי.

 

האלות נפלו והזהב הלך... (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
האלות נפלו והזהב הלך...(צילום: רויטרס)

קודריאבצבה לא מאמינה (צילום: ap) (צילום: ap)
קודריאבצבה לא מאמינה(צילום: ap)

 

קודריאבצבה דווקא פתחה מצוין ודורגה ראשונה בסיום שני התרגילים הראשונים אחרי שקיבלה 19.225 נקודות על תרגיל החישוק ו-19.25 נקודות על הכדור. מאמון לא הייתה הרחק מאחוריה כשהשיגה 19.050 בחישוק ו-19.15 בכדור.

 

נקודת המפנה הייתה בתרגיל האלות. קודריאבצבה הפילה את המכשיר בשניות האחרונות ושילמה על כך בציון מאכזב 17.883 שהרחיק אותה מהזהב. מאמון עלתה לתרגיל האחרון, הסרט, בידיעה כי ביצוע טוב יעניק לה את הזהב. היא אפילו לא הייתה זקוקה לציון כדי לפרוץ בבכי ולהבין שהיא האלופה האולימפית החדשה. כשהציון הופיע 19.233 נפתחו רשמית החגיגות כשקודריאבצבה למרות האכזבה, פרגנה לה. מדליית הארד הלכה ליאנה ריזאטדינובה האוקראינית.

 

מאמון חוגגת את הניצחון (צילום: AP) (צילום: AP)
מאמון חוגגת את הניצחון(צילום: AP)

מאמון וקודריאבצבה מפרגנות זו לזו (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מאמון וקודריאבצבה מפרגנות זו לזו(צילום: רויטרס)

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: epa
מאמון וקודריאבצבה
צילום: epa
לוח תחרויות
מדליות כחול לבן
י"א חללי מינכן
גיבורים אולימפיים
צילום: getty images
מפת הפארק
המשחקים הפראלימפיים
מומלצים