שתף קטע נבחר

2:6 לברצלונה על בטיס, 4:6 לסביליה

הליגה הספרדית נפתחה עם חגיגות שערים: בלי ניימאר, אינייסטה ומסצ'ראנו, האלופה סיפקה מופע כדורגל בקאמפ נואו במשחק הפתיחה של העונה בליגה הספרדית. סוארס התפוצץ עם שלושער, מסי הוסיף צמד. סביליה ניצחה את אספניול במשחק מטורף בו כבר במחצית התוצאה עמדה על 3:3

ברצלונה התגעגעה לליגה הספרדית, וזה היה ניכר הערב (ש') במשחק הפתיחה של עונת 16/17. כיאה לאלופה, החבורה של לואיס אנריקה נתנה הצגה מול בטיס, עם 2:6 משכנע לעיני הקהל הביתי שגם ראה, באיחור משמעותי, את גביע האליפות מ-15/16 מגיע סוף סוף לקאמפ נואו. רגע לפני שניימאר מסיי את האולימפיאדה, חבריו לטריו הקטלני – לואיס סוארס וליונל מסי – חגגו עם שלושער וצמד בהתאמה ופתחו את התיאבון לקראת העונה הארוכה שלפנינו.

 

זה היה מבטיח כבר מההתחלה. ארדה טוראן, שנכשל בגדול בעונה שעברה אבל מאז החזרה מהפגרה נראה פשוט נפלא, כבש את השער הראשון של בארסה העונה כבר אחרי שש דקות, כשעל הבישול חתום המגן ג'ורדי אלבה. בטיס, שלא הייתה בעניינים לאורך המשחק כולו, כן הצליחה לחזור בדקה ה-21 כשרובן קסטרו שלח כדור חופשי נהדר לרשת של קלאודיו בראבו, ככל הנראה במשחקו האחרון של השוער הצ'יליאני בברצלונה לקראת המעבר למנצ'סטר סיטי.

 

אבל מאותו הרגע בטיס נעלמה, וברצלונה החלה לחגוג. הקפטן מסי החזיר את היתרון בבעיטה נהדרת מסף הרחבה, וסרג'י רוברטו סידר גם ללואיס סוארס שער ראשון לעונת 16/17 בדקה ה-42. במחצית השנייה התיאבון נשמר, מסי בישל לסוארס עוד שער (56) והשלים בעצמו צמד כעבור דקה בלבד. נגמר? ממש לא. סוארס השלים שלושער בדקה ה-82 בכדור חופשי אדיר, וגם שער נוסף של רובן קסטרו לא באמת קלקל את האווירה.

 

ככה פותחים עונה. ברצלונה חוגגת (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ככה פותחים עונה. ברצלונה חוגגת(צילום: AFP)

 

הקהל בקאמפ נואו נהנה גם מהופעות טובות של דניס סוארס וסמואל אומטיטי, שחקני הרכש שנכנסו לנעליהם של אנדרס אינייסטה וחאבייר מסצ'ראנו הפצועים. אז אם תהיתם במקרה, האווירה בקאמפ נואו בהחלט אופטימית לקראת העונה שזה עתה נפתחה, עם תוצאה כזו – אי אפשרת אחרת.

 

שחקני ברצלונה עם גביע האליפות של עונת 15/16 (צילום: AP) (צילום: AP)
שחקני ברצלונה עם גביע האליפות של עונת 15/16(צילום: AP)

 

מהלך המשחק

דקה 6': שער! 0:1 לברצלונה. זה לא לקח הרבה זמן. הקפטן מסי מצא את ג'ורדי אלבה באגף שמאל, המגן העביר למרכז וארדה טוראן הלוהט, אולי בנגיעה הראשונה שלו בכדור, בעט פנימה עם החלק החיצון של הנעל. פתיחה מחויכת לאלופה.

 

ארדה והחברים חוגגים את שער היתרון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ארדה והחברים חוגגים את שער היתרון(צילום: AFP)

 

21': שער! בטיס חזרה ל-1:1. זה כנראה לא יילך בקלות לחבורה של לואיס אנריקה. עברה על סף הרחבה העניקה כדור חופשי לבטיס, ורובן קסטרו בעט מצוין לחיבורים של קלאודיו בראבו.

 

אופטימיות רגעית. קסטרו חוגג את השוויון (צילום: EPA) (צילום: EPA)
אופטימיות רגעית. קסטרו חוגג את השוויון(צילום: EPA)

 

30': לברצלונה לקחו כמה דקות עד שהתעוררה, אבל זה קרה. שלוש דקות אחרי שהשופט התעלם מספק פנדל על סוארס ברחבה, לאו מסי קיבל כדור נהדר מאלבה והדביק אותו למשקוף של אדאן.

 

37': שער! 1:2 לברצלונה: לאו מסי לא צריך הרבה, רק סנטימטר או שניים. הפנומן קיבל את הכדור מטרים ספורים מהרחבה, התקדם מעט ואז הניף את רגל שמאל האימתנית שלו - והכדור נעצר רק ברשת של אדאן.

 

פתיחה מצוינת לעונה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
פתיחה מצוינת לעונה(צילום: AFP)

 

42': שער! 1:3 לברצונה: זה מתחיל להיראות מוכר. סרג'י רוברטו הפעלתן העביר כדור רוחב חד מאגף ימין, לואיס סוארס שם את הרגל בדיוק במקום הנכון ושלח את הכדור לפינה הרחוקה. שער ליגה ראשון העונה לפיצ'יצ'י של 15/16.

 

50': המחצית הראשונה לא הספיקה לבארסה, ומהרגע הראשון למחצית השנייה היא מחפשת את השער הרביעי. ארדה כבר שם כדור ברשת, אבל מעמדת נבדל אחרי שאדאן הדף בעיטה חזקה של מסי. איבן ראקיטיץ' היה רחוק סנטימטרים מהמסגרת.

 

סוארס חוגג (צילום: EPA) (צילום: EPA)
סוארס חוגג(צילום: EPA)

 

56': שער! 1:4 לברצלונה. עוד אחד של סוארס. ארדה התחיל מתפרצת ומאוחר יותר מצא את מסי בעומק הרחבה, הארגנטינאי העביר רוחב לפנומן מאורוגוואי ומשם הדרך לרשת הייתה קצרה.

 

57': שער! 1:5 לברצלונה. החגיגה נמשכת, והפעם מסי היה זה שהשלים צמד. בעיטה חדה לפינה של אדאן לא השאירה סיכוי לשוער, אקס ריאל מדריד, שלא בפעם הראשונה רואה את הקטאלונים חוגגים על חשבונו.

 

מסי בטירוף (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מסי בטירוף(צילום: רויטרס)

 

82': שער! 1:6 לברצלונה. הפיצ'יצ'י לא עוצר. הפעם מסי ויתר על הבעיטה החופשית שלו, לואיס סוארס קיבל את המתנה וגם ניצל אותה במלואה עם כדור שלישי ברשת של אדאן.

 

84': שער! בטיס צימקה ל-6:2. זה לא ינחם את האורחת, אולי את רובן קסטרו. החלוץ הנהדר התגבר על השמירה הרפה של סרג'י רוברטו, ובדיוק מושלם מצא את הפינה הרחוקה של בראבו.

 

הרכבים

ברצלונה: קלאודיו בראבו; סרג'י רוברטו, ג'רארד פיקה, סמואל אומטיטי, ג'ורדי אלבה (לוקה דין, 76'); סרחיו בוסקטס, איבן ראקיטיץ', דניס סוארס (מוניר אל חדאדי, 70'); ליונל מסי, ארדה טוראן, לואיס סוארס.

 

בטיס: אנטוניו אדאן; ברונו גונסאלס, איסה מנדי, חרמן פצלה; אלברו סחודו, ג'ונאס מרטין (דני סבאיוס, 36'), פטרוס (פביאן רואיס, 59'), פליפה גוטיירס (צ'ארלי מוסונדה, 55'), ריזה דורמיסי; אנטוניו סנאבריה, רובן קסטרו.

 

 

 

טירוף במחזור הראשון: 4:6 לסביליה על אספניול

זה אמנם רק המחזור הראשון בליגה הספרדית, אבל כבר יש לנו מועמד ראוי לתואר המשחק המטורף של העונה. סביליה ניצחה 4:6 את אספניול, במשחק בו כבר במחצית התוצאה עמדה על 3:3.

 

סביליה חוגגת ניצחון במשחק משוגע (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
סביליה חוגגת ניצחון במשחק משוגע(צילום: רויטרס)

 

שימו לב לרצף האירועים המשוגע: בדקה השמינית פבלו פיאטי העלה בדקה השמינית את אספניול ליתרון. פבלו סראביה (15) ולוסיאנו וייטי (22) הפכו. הרנן פרס (26) ו-ויקטור סאנצ'ס (44) החזירו את היתרון לאספניול, אבל בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה וייטו השווה.

 

חשבתם שבכך יסתיים הטירוף? פרנקו ואסקס קבע 3:4 לסביליה בדקה ה-54, שערים נוספים של וויסאם בן-ידר (66) והירושי קיוטאקה (74). אספניול בניסיון אחרון להימנע מתבוסה צימק ל-6:4 בדקה ה-79. תפוקה נאה סך הכל בשביל משחק פתיחת עונה...

 

במשחק נוסף נפרדו גרנאדה ו-ויאריאל ב-1:1. סאמו קסטילחו העלה את הצוללת הצהובה ליתרון (61), אזקיאל פונקה השווה (65).

 

 

 


פורסם לראשונה 20/08/2016 19:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים