שתף קטע נבחר

גאווה חצי ישראלית על הפודיום ב-470

ריו 2016: אשתו הצרפתייה של גידי קליגר זכתה בארד, ואת מדליית הכסף ענדה על צווארה ג'ו אלאה, שנולדה לאב ישראלי ואם יהודיה-בריטית בניו זילנד, בשם קסם שוקרון

הנציגים הישראלים במפרשיות 470, דן פרוייליך ואיל לוין בגברים, ונינה אמיר וגיל כהן בנשים, אומנם לא הצליחו לחזור עם מדליות מאולימפיאדת ריו 2016, אבל לישראל יש בכל זאת סוג של איזכור על הפודיום באתר השייט - מרינה דה גלוריה.

 

ג'ו אלאה, ובשמה העברי-ישראלי, קסם שוקרון, זכתה עבור ניו זילנד במדליית הכסף יחד עם בת זוגה במפרשית, אוליביה פאורי. אלאה עליה כתבנו ב-2012 כשזכתה במדליית הזהב בלונדון, היא בת לאב ישראלי שהתחתן עם יהודיה-בריטית אותה הכיר בצבא, ועימה עבר להתגורר אחרי מלחמת לבנון הראשונה בניו זילנד.

 

שוקרון (הימנית בתמונה) ובת זוגתה אחרי הזכייה (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
שוקרון (הימנית בתמונה) ובת זוגתה אחרי הזכייה(צילום: gettyimages)

 

לאחר כמה שנים השניים נפרדו והאב שב לישראל ומתגורר במושב ינון במועצה האזורית באר טוביה. קסם שינתה את שמה לג'ו, לקחה את שם המשפחה של אימה הביולוגית - אלאה, והמשיכה להתגורר בניו זילנד.

 

היא החלה להתחרות כבר בגיל 10 בדגם האופטימיסט ועם השנים זכתה בלא מעט תארים. ב-2007 זכתה באליפות העולם במפרשיות 420. לפני שנתיים הוסיפה מדליית זהב באליפות העולמית ב-470 שנערכה בלה רושל. עוד בארון התארים שלה - מדליות כסף ב-2010 ו-2014 ומדליית ארד ב-2011 (כולן במפרשיות 470). 

 

נציגות "ישראלית" נוספת על הפודיום בתחרות השייט הייתה זו של קאמיל לקוינטרה (31), אשתו של השייט האולימפי לשעבר, גידי קליגר, שזכתה במדליית הארד יחד עם בת זוגתה הלן דפראנס. את מדליית הזהב קטפו סאסקיה קלארק והאנה מילס הבריטיות.

 

לקוינטרה (הימנית בתמונה). מדליית ארד (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
לקוינטרה (הימנית בתמונה). מדליית ארד(צילום: gettyimages)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
קסם שוקרון (הימנית בתמונה)
צילום: gettyimages
לוח תחרויות
מדליות כחול לבן
י"א חללי מינכן
גיבורים אולימפיים
צילום: getty images
מפת הפארק
המשחקים הפראלימפיים
מומלצים