שתף קטע נבחר

פתיחה חגיגית: ברצלונה זכתה בסופר-קאפ

הקטאלונים ניצחו 0:3 את סביליה בקאמפ נואו (צמד של טוראן, אחד של מסי), השלימו 0:5 בסיכום שני המשחקים וזכו בתואר הראשון של העונה. בראבו, שנמצא בדרך למנצ'סטר סיטי, עצר פנדל של איבורה. מסצ'ראנו נפצע

עונת 2016/17 של ברצלונה נפתחה בדיוק כמו שזו שקדמה לה נסתיימה - עם תואר. אלופת ספרד השלימה הלילה (בין רביעי לחמישי) זכייה בסופר-קאפ הספרדי עם 0:3 בקאמפ נואו על סביליה, שהשלים 0:5 משכנע בסיכום שני המשחקים על פיינליסטית גביע המלך מאשתקד.

 

בארסה, שחזרה הביתה מסביליה עם יתרון נוח, עלתה בהרכב שונה בהשוואה למשחק הראשון כשלואיס סוארס, שכבש ברמון סאנצ'ס פיחואן, יושב על הספסל. אנדרה גומש וסמואל אומטיטי עלו להופעות הבכורה שלהם בהרכב, כשדניס סוארס ולוקה דין מקבלים גם הם מקום ב-11.

 

מסי, בתפקיד הקפטן, עם הגביע (צילום: AFP) (צילום: AFP)
מסי, בתפקיד הקפטן, עם הגביע(צילום: AFP)

 

ארדה טוראן, שפתח בשלישייה הקדמית בהיעדרו של ניימאר, היה זה שכבש את השער הראשון. סביליה לחצה והגיעה לכמה הזדמנויות קורצות בעשר הדקות הראשונות, אך אלו הסתיימו עם שער של הטורקי, אחרי כדור נהדר שקיבל מהקפטן לאו מסי. בדקה ה-32 סביליה כמעט וחזרה למשחק, אבל קלאודיו בראבו – שעשוי לעבור למנצ'סטר סיטי בימים הקרובים – עצר את הפנדל של ויסנטה איבורה.

 

בפתיחת המחצית השנייה ארדה השלים צמד אחרי שניצל יציאה לא טובה של השוער סרחיו ריקו משערו. מסי התכבד בשער האחרון, אותו כבש בנגיחה אחרי הגבהה טובה של דין.

 

יש תואר ראשון לעונה. שחקני ברצלונה חוגגים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
יש תואר ראשון לעונה. שחקני ברצלונה חוגגים(צילום: רויטרס)

 

בגזרת החדשות הרעות, ובהמשך לפציעות של ז'רמי מתייה ואנדרס אינייסטה במשחק הראשון, בארסה איבדה את חאבייר מסצ'ראנו, שירד מהדשא עשר דקות לסיום בשל פציעה והשאיר את קבוצתו בעשרה שחקנים. הארגנטינאי צפוי להיעדר שבוע ימים, ולהחמיץ את משחק הפתיחה של הליגה מול בטיס בשבת.

 

מהלך המשחק

דקה 4: פתיחה מצוינת של סביליה. בעיטה של בן ידר נהדפה ע"י בראבו לקרן, אלייש וידאל הרחיק בעיטה של גאנסו מהקו חצי דקה לאחר מכן. כמו במשחק הראשון, החבורה של סמפאולי מפעילה לחץ אדיר על הקטאלונים.

 

10': שער! 0:1 לברצלונה. הזדמנות ראשונה - ובארסה עוקצת. מסי קיבל את הכדור מאנדרה גומש ומצא במסירת עומק את ארדה טוראן, שבנגיעה נהדרת מצא את הפינה הרחוקה של ריקו.

 

טוראן חוגג עם בוסקטס ומוניר (צילום: AP) (צילום: AP)
טוראן חוגג עם בוסקטס ומוניר(צילום: AP)

 

16': איזה פספוס של מסי. וידאל קיבל מסירת עומק נהדרת מטוראן והעביר רוחב, הארגנטינאי בעט חזק לפינה הקרובה אבל פגש רק את בקבוק המים שעמד מחוץ למסגרת השער של ריקו.

 

32': פנדל לסביליה, אבל בראבו הדף! איבורה נשלח לנקודה הלבנה אחרי נגיעת יד של אומטיטי ברחבה, אבל השוער הצ'יליאני - אולי במשחקו האחרון בקבוצה - זינק לצד הנכון ושמר על התוצאה.

 

47': שער! 0:2 לברצלונה: טוראן הלוהט ניצל את היציאה של ריקו מקו השער, בעט כדור שפגע בדייגו גונסאלס והשלים צמד. הקשר המושמץ נראה פשוט מצוין במשחק הזה.

 

55': שער! 0:3 לברצלונה: זו לא הפעם הראשונה שלאו מסי כובש עם הראש, כנראה גם לא האחרונה. גומש מצא את דין באגף שמאל, המגן החדש של בארסה הגביה למרכז ומסי שלח את הכדור לפינה הרחוקה של ריקו.

 

מסי ודין חוגגים את השער השלישי (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מסי ודין חוגגים את השער השלישי(צילום: רויטרס)

 

הרכבים

ברצלונה: קלאודיו בראבו; אלייש וידאל, חאבייר מסצ'ראנו, סמואל אומטיטי, לוקה דין (ג'ורדי אלבה, 61'); סרחיו בוסקטס (סרג'י סאמפר, 74'), אנדרה גומש, דניס סוארס (איבן ראקיטיץ', 73'); ארדה טוראן, ליונל מסי, מוניר אל חדאדי.

 

סביליה: סרחיו ריקו; מריאנו, גבריאל מרקאדו, דייגו גונסאלס; מתיאס קארנביטר, כרלוס קוראה (לוסיאנו וייטו, 73'), ויסנטה איבורה, פאבלו סראביה, יבגן קונופליאנקה; פאולו הנריקה גאנסו (פרנקו ואסקס, 57'), וויסאם בן ידר (ויטולו, 67').


פורסם לראשונה 17/08/2016 23:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים