שתף קטע נבחר

כדורסל נשים מריו: סנסציה ענקית ברבע הגמר

אחרי שש הופעות רצופות על הפודיום, אוסטרליה הודחה כבר ברבע הגמר אחרי הפסד דרמטי 73:71 לסרביה. מהפך מדהים לספרד מול טורקיה, ארה"ב הביסה את יפן ב-46 הפרש

מאז סיאול 1988 נבחרת אוסטרליה בכדורסל נשים עמדה תמיד על הפודיום. בריו 2016 היא כבר לא תהיה שם. זאת לאחר שהודחה הלילה (בין שלישי לרביעי) על ידי סרביה בסנסציה הגדולה ביותר בטורניר עד כה.

 

אלופת אירופה גברה על המדורגת שנייה בעולם 71:73 במשחק דרמטי ומלא תהפוכות, תודות לסל ניצחון של אנה דאבוביץ', 27 שניות לסיום. זריקה של מריאנה טולו עם הבאזר פגעה רק בטבעת ונתנה את האות לחגיגה הסרבית. "אני צריכה לפחות יום אחד לחגוג ואז להירגע", צחקה בסיום סוניה פטרוביץ'. "אחרי ניצחון כזה לא בטוח שאוכל בכלל לישון בלילה".

 

סרביה חוגגת (צילום: AFP) (צילום: AFP)
סרביה חוגגת(צילום: AFP)

 

דאבוביץ' להטה עם 24 נקודות, ילנה מילובאנוביץ' הוסיפה 17 משלה. 29 נקודות של ליז קמבייג' לא הספיקו לאוסטרליות, שגם בהופעה ההיא בסיאול 1988 הגיעה לחצי הגמר וסיימה במקום הרביעי. "אנחנו שבורות", סיכמה האוסטרלית רייצ'ל ג'רי. "רגע קשה לכולנו".

 

עם כל הכבוד לסרביה וספרד, מי שתזכה כמעט בוודאות במדליית הזהב היא ארה"ב, שרמסה עוד נבחרת והפעם הגיע תורה של יפן עם 64:110 מהדהד, כולל רבע אחרון של 5:29. שבע שחקניות קלעו בדאבל-פיגרס אצל האלופה האולימפית המכהנת, מעל כולן בלטו מיה מור ודיאנה טוראסי עם 19 נקודות כ"א. היא תפגוש ברבע הגמר את צרפת שגברה על קנדה 63:68.

 

סל ניצחון על הבאזר לספרד

אחד הרגעים הדרמטיים בקריורה ארנה הגיע במפגש בין ספרד וטורקיה. אנה קרוז הספרדייה קלעה על הבאזר והעניקה למדינתה ניצחון 62:64 ואת הכרטיס לחצי הגמר.

 

אנה קרוז בסל הניצחון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אנה קרוז בסל הניצחון(צילום: רויטרס)

הספרדיות פיגרו 60:52, פחות מארבע דקות לסיום ואז הן יצאו לריצה 0:10 שקבעה מהפך, 36 שניות לסוף המשחק. הטורקיות השווה בחזרה, נקלעו שוב לפיגור ו-4.3 הן חשבו שהצליחו לשלוח את המשחק לארך בסל קריטי של לארה סנדרס. אלא שלאנה קרוז היו תכניות אחרות. היא רצה לאורך המגרש וקלעה על הבאזר סל ניצחון.

 

קרוז סיימה כקלעית המובילה של ספרד עם 14 נקודות. לורה ניקולס הוסיפו 12, סילביה דומינגס ואסטו אנדור קלעו 10 כל אחת. בצד השני, לארה סנדרס בלטה עם 22 נקודות ו-10 כדורים חוזרים.

 

הספסל הספרדי בטירוף (צילום: AP) (צילום: AP)
הספסל הספרדי בטירוף(צילום: AP)


פורסם לראשונה 17/08/2016 02:00

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גטי אימג'ס
מריאנה טולו ונטלי ברטון
צילום: גטי אימג'ס
לוח תחרויות
מדליות כחול לבן
י"א חללי מינכן
גיבורים אולימפיים
צילום: getty images
מפת הפארק
המשחקים הפראלימפיים
מומלצים