שתף קטע נבחר

יינות ביתן איחדה את תו הקנייה שלה עם מגה

הרשת השיקה מחדש את תו הקנייה שלה תחת השם "תו פלוס+", והוא כולל גם את רשתות מגה, מגה בעיר וזול בשפע. מי שקנה את התווים של מגה או יינות ביתן בשנים קודמות - יוכל להשתמש בהם גם ברשתות מגה. מנכ"ל חברת ועדים: "שופרסל השתלטה על רוב נתח השוק של מגה בתווים"

יינות ביתן הודיעה היום (ב') כי הרחיבה ביולי את תווי הקנייה 'תו פלוס+' גם לרשתות מגה. עקב כך "יהפוך לתו קניה בעל פריסה ארצית מלאה", ציינה הרשת, והוא תקף גם בכל סניפי מגה.

 

 

התווים (שמגיעים לרוב בצורת כרטיס מגנטי) יכובדו מעתה לא רק בכל סניפי יינות ביתן ומחסני כמעט חינם, אלא גם ברשתות מגה: מגה, מגה בעיר וזול בשפע - סך הכל כ-200 סניפים. הם יכובדו ב-100% מערכם הנקוב ובתוקף ל-5 שנים, על פי חוק. נזכיר כי יינות ביתן רכשה את מגה ב-505 מיליון שקל.

 

בדומה לתווים של רשתות שופרסל ורמי לוי, גם בכרטיס זה ניתן להשתמש ברשתות אחרות כמו: מגה ספורט, אייס, פוקס, נאוטיקה, נעמן, דובלה, שקם אלקטריק, המשביר לצרכן, אופטיקנה ואוטו דיפו. הכרטיס אינו תקף בקסטרו, רנואר וסטימצקי.

 

בין ההגבלות על רכישה באמצעות תו פלוס +: לא ניתן לקנות סיגריות, רשת אופטיקנה תוכל להגביל את השימוש בכרטיס לעד 50% מערך העסקה והמשביר לא מאפשר רכישת מוצרי חשמל ותינוקות עם הכרטיס ()
בין ההגבלות על רכישה באמצעות תו פלוס +: לא ניתן לקנות סיגריות, רשת אופטיקנה תוכל להגביל את השימוש בכרטיס לעד 50% מערך העסקה והמשביר לא מאפשר רכישת מוצרי חשמל ותינוקות עם הכרטיס

 

החרדים לא יפצו על נתח השוק שאבד לתו כשמגה קרסה

ביינות ביתן מקווים שבעצם הכללת רשת זול בשפע ברשימת הרשתות שמכבדות את תו פלוס+, הם יוכלו לפנות לבעלי עסקים מהמגזר החרדי. יחד עם זאת, אין בכך פיצוי על נתח השוק שאיבדה מגה כשקרסה ועמה קרס התו שלה.

 

בשיא, שופרסל ומגה החזיקו ב-75% משוק התווים. לפני קריסת מגה, נתח השוק המוערך של שתיהן עמד על 70%, כשהשוק גלגל כ-2.5 מיליארד שקל והיה במגמת ירידה כיוון שמגה ושופרסל הפחיתו את גובה ההנחות בתו מעד 20%-25% למינימום 6%.

 

אחרי קריסת מגה, שופרסל שנתח השוק שלה היה קרוב ל-40% והפדיון שלה מהתווים עמד על כ-1.2 מיליארד שקל, קלטה חלק מהוועדים שעבדו פעם עם מגה. עקב כך גדלה לכ-60% נתח שוק והגדילה את הפדיון, אם כי השוק כולו התכווץ: חלק מהוועדים עברו לקנות מתנות לעובדים במקום תווים, שכן איבדו אמון בתווים. חלקם עברו למתנות עוד לפני כן, בשל צמצום גובה ההנחות שנתנו שופרסל ומגה.

 

מגה איבדה את נתח השוק הגדול שלה בתווים. שופרסל השתלטה על רובו ()
מגה איבדה את נתח השוק הגדול שלה בתווים. שופרסל השתלטה על רובו

 

חברת וועדים: "יינות ביתן תצטרך לבנות קשרים מאפס"

האם יינות ביתן תשתלט בחזרה על נתח השוק של מגה, שבשיאו הגיע ליותר מ-25% ולפידיון של כ-700 מיליון שקל? ועדים וחברות קונים תווים לעובדים שלהם בשני מועדים בשנה: בינואר - עבור חג הפסח וביולי - עבור ראש השנה. לא ברור אם יינות ביתן הספיקה לפנות לחברות נוספות עם התו המשותף הזה, שכן השיקה אותו ביולי, כאמור. יחד עם זאת, מדובר בתו ותיק של יינות ביתן, כך שהחברה כבר מנוסה בבניית קשרים עם חברות כמו ויזה כאל, נמל אשדוד, בזק ודן.

  

יינות ביתן אולי מחזיקה 10% מהשוק, אבל יתכן שהם פספסו לא מעט לקוחות, כיוון שרוב הלקוחות שהיו למגה - כבר מצאו חלופות. "כדי למכור תווים לחברה צריך ליצור יחסי אמון עם הבעלים והמחלקה שקונה את התווים", אמר ל-ynet יעקב אלוש, מנכ"ל חברת ועדים. "בעבר, למגה היה קשר כזה והיא היתה שייכת להסתדרות. ליינות ביתן אין את הקשרים שהיו למגה. לחברות אין מחויבות למגה - הקשרים התרופפו. יינות ביתן תצטרך לבנות את הקשרים מאפס. שופרסל היא זו שנהנתה מהקריסה של מגה".

 

בכמה שופרסל הצליחה לגדול בתווים מאז קריסת מגה?

"שופרסל מחזיקה ב-60% נתח שוק והצליחה לגדול בטווח של 10%-15%, שזה המון. זה מיליונים רבים של שקלים. הם לא נשארו אדישים ועשו פעולות שיווק. שופרסל גם מאפשרת מימוש תווים באפליקציה וטעינה לנייד. במקביל, חלק גדול מנתח השוק של מגה זלג לכל ספקי המתנות למיניהן, לכל יצרני המוצרים לחג: כלי מיטה, כלי מטבח וגאדג'טים. האמון בתווים ירד אחרי שמגה התרסקה.

 

"שאר השוק מתחלק בין רמי לוי, ויזה, ישראכרט, רשתות פוקס. אולי בחג הבא יינות ביתן יצליחו להחזיר חלק מלקוחות הקואופ המסורתיים".

 

עדיין ניתן לממש תווי רב קארד בכל הרשתות

כשמגה התמוטטה, לא היה ברור אם יכובדו התווים שלה, שנקנו על פי רוב על-ידי מקומות עבודה וועדי עובדים. כמה מהרשתות שהיו כלולות בתו, סירבו לקבלו מלקוחות, אך בסופו של דבר חזרו בהן. הבעלות על תווי מגה לא היתה בידי מגה אלא בידי חברת האם - אלון.

 

כיוון שתוקף התווים הוא ל-5 שנים, בעת קריסת מגה לקוחות היו רבים שלא מימשו אותם, בסכומים שנעו בטווח של 200-150 מיליון שקל לפי ההערכות.

 

את רב קארד כאמור ניתן לממש במגה ובכל הרשתות הכלולות בו, אך לא ביינות ביתן. רב קארד עדיין עובד כחברה אבל מנותקת ממגה. כבר בפסח האחרון החברה הפסיקה להנפיק תווים.

  

האותיות הקטנות

ככל תווי הקנייה, גם התווים המאוחדים של מגה ויינות ביתן כוללים לא מעט הגבלות. למשל, התשלום באמצעות הכרטיס אמנם יזכה בכפל מבצעים ברשתות המזון הכלולות בו, אך לא אם מדובר במבצעים למשלמים בכרטיס אשראי מועדון. כמו כן, יינות ביתן לא תאפשר קנייה מפוצלת ולא ניתן יהיה לבצע רכישת סיגריות באמצעות הכרטיס.

 

גם ברשתות אחרות הכלולות בתו יש הגבלות על הקנייה באמצעות התו. ב"משביר החדש לצרכן לא יכובד (התו מ.ק) ברכישת מוצרים במחלקת חשמל ואלקטרוניקה, תכשיטים, תרופות מרשם, חיתולים, מזון לתינוקות והנחות מועדון 365". באופטיקנה "הרשת תהא רשאית להגביל את השימוש בכרטיס עד לסך של 50% מערך העסקה". בכל רשתות פוקס (ללין, אמריקן איגל, צ'ארלס אנד קית' ובילבונג) יש כפל מבצעים, אבל הקנייה לא מזכה בנקודות מועדון ולא ניתן לקנות בתווים בחנויות עודפים.

 

כמו כן, בורטהיימר ספורט אין כפל מבצעים והנחות מועדון והתווים לא תקפים בחנויות אאוטלט. בשקם אלקטריק, "לא ניתן לרכוש מוצרים ממחלקת מחשבים וסלולר, ובכל הזמנה השימוש בתווים לא יעלה על סכום של 500 שקל או 25% מהתקבולים, לפי הנמוך מביניהם".

 

ברשתות אייס, דובל'ה ואוטו דיפו, "הסכום המקסימלי לשימוש בתווי הקנייה במסגרת עסקה אחת יוגבל לסך של 500 שקלים בלבד בכל עסקה. לא ניתן

יהיה לעשות שימוש בתווי הקנייה לרכישת מוצרים של זכייני בית העסק לרבות שטיחים בסנטר ותאורה וכן לרכישת צמיגים, מחסנים ומוצרי

אלקטרוניקה. רכישה באמצעות תווי קנייה לא תזכה את הרוכש בהטבות מועדון ו/או בכפל הנחות והרוכש ישלם את המחיר המלא של המוצר

באותו מועד".

 

בורדינון ונעמן, לא ניתן למימוש בחנויות עודפים/ ירידים/ מוצרי עודפים או בהנחה הגבוהה מ-40%. בסינמה סיטי, תקף רק במחיר מלא בקופות, לא ניתן לקבל זיכוי על רכישה בגיפט קארד. ב-ToysRus - כולל כפל מבצעים והנחות, לא ניתן לבצע רכישות עם התווים במחלקת מולטימדיה.

 

ברשתות גולף, גולף קידס, גולף אנד קו, אינטימה, פולגת, כיתן, בלו בירד, מקס מורטי - רכישה באמצעות תווי קנייה לא תזכה את הרוכש בהנחות והטבות של מועדון לקוחות. ברשתות בודי שופ, ביג שופ, סליו וסבון של פעם - כולל כפל מבצעים והנחות.

 

ברשת הום סנטר - כולל כפל מבצעים והנחות. לא ניתן לבצע רכישות עם התווים במחלקת רכב ותאורה. בסקאל ספורט, ראלף לורן, טימברלנד, קנת קול, אימפוריום, סקאל קידס, נאוטיקה, bebe ,BRANDZ ,SBN - כולל כפל מבצעים, למעט בחנויות עודפים ודיוטי פרי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים