שתף קטע נבחר

אלופות: יונייטד נגד בשיקטש, ריאל בציריך

הליגה הטובה בעולם יוצאת לדרך, כאשר סגנית אלופת אירופה תתמודד במשחק קשה בטורקיה והגלאקטיקוס של מנואל פלגריני אמורים לנצח בשוייץ. מארסיי תארח את מילאן וצ'לסי את פורטו

עונת 2009/10 של הליגה הטובה בעולם, ליגת האלופות, תצא הערב (ג') לדרך, כשמלבד משחקי הבית הישראלי ייערכו עוד שישה משחקים נוספים במסגרת בתים 2-4.

 

במוקד תארח מארסיי את מילאן לשחזור הגמר מ-1993, ובמשחק נוסף בבית המוות תתארח ריאל מדריד הנוצצת אצל פ.צ.ציריך. סגנית אלופת אירופה, מנצ'סטר יונייטד, תפתח במשחק חוץ מול בשיקטאש, צ'לסי תארח את פורטו ואפואל ניקוסיה תערוך בכורה היסטורית ב'ויסנטה קלדרון' של אתלטיקו מדריד.


וויין רוני וראיין גיגס, רוצים לסיים מקום אחד גבוה יותר (גטי אימאג'ס) 

 

בית 2

בשיקטאש - מנצ'סטר יונייטד

על פניו מדובר אולי בפתיחה נוחה עבור השדים האדומים, אך כל אוהד כדורגל ממוצע יודע כי האוהדים הטורקים המשולהבים הופכים משחקים כאלו למוקשים עבור הקבוצות הגדולות. הסטטיסטיקה מאמתת את החששות. מתוך ארבעה ביקורים על אדמת טורקיה ניצחה מנצ'סטר רק במשחק בודד (פנרבחצ'ה, 1996), נתון שודאי מדאיג את אלכס פרגוסון.

 

 

"הם האוהדים הכי רועשים ומשולהבים, ומעודדים אותנו לאורך כל 90 הדקות. הרעש מדהים", הפחיד שוער הטורקים, רושטו רצ'בר. האיום העיקרי על רשתו של האחרון יהיה ווין רוני, שנמצא בכושר מדהים וכבש עד כה שישה שערים בשישה משחקים. "הוא הבין שמוטלת עליו האחריות להבקיע שערים עבורנו", הסביר חברו, ריו פרדיננד.


גרפיטה, וולפסבורג (צילום: AFP) 

 

אדווין ואן דר סאר, גבריאל אוברטן וגארי נוויל ייעדרו מהרכב הקבוצה האנגלית, בעוד שלרשות המארחים יעמוד סגל מלא. מאמן בשיקטאש, מוסטפה דניזלי: "לפי חישוב שלי, שבע או שמונה נקודות יספיקו לנו כדי לעלות מהמקום השני. עם תמיכה מהקהל, נשיג תוצאה טובה".

 

הימור: 0:2 למנצ'סטר יונייטד.

 

וולפסבורג - צסק"א מוסקבה

מבית נוח שכזה בהחלט יש לזאבים סיכוי להעפיל לשלב הבא, וכדי לעשות זאת הם חייבים לנצח בבית את היריבה העיקרית שלהם על המקום השני, במשחקם הראשון אי פעם מול קבוצה מרוסיה. "אני בטוח שננצח מחר. הבחורים שלי לא מגיעים למשחקי הצ'מפיונס כדי להחליף חולצות, אלא כדי לנצח", הבהיר מאמן המארחת, ארמין ווה.


משימה ראשונה באירופה, חואנדה ראמוס (צילום: AFP) 

 

צסק"א, שמדורגת במקום השלישי בליגה הרוסית, פיטרה בשבוע שעבר את זיקו ומינתה במקומו את חואנדה ראמוס, מאמן ריאל מדריד אשתקד. מהסגל ייחסר הצ'יליאני מארק גונסאלס.

 

הימור: אפקט המאמן החדש יעזור לצסק"א, 1:1.

 

בית 3

מארסיי - מילאן

אחרי שנת היעדרות, מילאן, אלופת אירופה פעמיים בעשור האחרון, חוזרת לליגת האלופות וכספתח מחכה לה סגנית אלופת צרפת, מארסיי, בשחזור הגמר מ-1993.

 


נשאר מחוץ לסגל, רונאלדיניו (צילום: גטי אימאג'ס) 

 

בשבת הרוסונרי לא הצליחו להתאושש מהמפלה בדרבי המילאנזי, וסיימו ב-0:0 מאכזב עם ליבורנו, בעקבותיו מתהדק עוד יותר החבל סביב צווארו של המאמן לאונרדו. הברזילאי הבטיח כי 'לא תהיה שום מהפכה', אך הותיר את רונאלדיניו המאכזב מחוץ לסגל. ההולנדי קלאס יאן הונטלאר עשוי להישאר על הספסל. את מקומו של האחרון יתפוס ככל הנראה פיליפו אינזאגי הוותיק.

 

מארסיי מדורגת במקום הרביעי בליגה הצרפתית, ועדיין לא הפסידה העונה. לרשותו של המאמן, דידייה דשאן, יעמוד סגל מלא, כולל השוער סטיב מנדנדה והחלוץ ממאדו ניאנג, שספגו פציעות בניצחון על לה מאן בשבת (1:2).

 

הימור: 2:2 מרתק בוולודרום.

 

פ.צ. ציריך - ריאל מדריד

כריסטיאנו רונאלדו, קאקה, קארים בנזמה וצ'אבי אלונסו נקנו הקיץ על ידי פלורנטינו פרס במסע הרכישות המטורף ביותר בהיסטוריה, ועליהם מוטלת המשימה להביא העונה למדריד, סופסוף, את הגביע העשירי, שיחולק העונה בתום הגמר בסנטיאגו ברנבאו.


ירתק את הצופים השוייצרים, כריסטיאנו רונאלדו (צילום: רויטרס)  

 

"זו קבוצה גדולה", אמר מאמן ריאל, מנואל פלגריני, מסגלו ייחסר סרחיו ראמוס הוותיק. "אני לא יכול להאשים שחקן אם הוא רוצה את החולצה של ריאל", הודה המאמן היריב, ברנאר שלנדה, בתגובה לאירועי אשתקד. אז סיכמו שחקני ציריך עם כמה מכוכבי מילאן על החלפת חולצות בסיום ההתמודדות. השוייצרים כבשו 20 שערים בתשעה משחקי ליגה, וספגו 15.

 

הימור: 0:3 סולידי לריאל.

 

בית 4

צ'לסי - פורטו

"המטרה העיקרית שלנו העונה היא להגיע לגמר ליגת האלופות", הצהיר המאמן האיטלקי של צ'לסי, קרלו אנצ'לוטי, ערב המשחק מול פורטו. "זה לא יהיה קל, אך אני חושב שיש לנו את היכולת לעשות זאת".


מקווה להשיג נקודות למרות מכת ההיעדרויות, אנצ'לוטי (צילום: AP) 

 

דידייה דרוגבה וז'וזה בוסינגווה מושעים וייעדרו, כמו גם הפצועים ג'ו קול, פאולו פריירה, יורי ז'ירקוב ודקו. עם זאת, למאמן הפורטוגלים, ז'סואלדו פריירה, אין ספק: "זו הקבוצה הטובה ביותר באנגליה וזה המשחק הקשה ביותר שמצפה לנו בשלב הבתים".

 

הימור: 1:2 לצ'לסי.

 

אתלטיקו מדריד - אפואל ניקוסיה

כמו בישראל, גם בקפריסין מדובר ביום חג, בו תערוך אפואל ניקוסיה הקטנה והמלהיבה את הבכורה שלה בליגת האלופות. היא תעשה זאת ב'ויסנטה קלדרון' במדריד מול אתלטיקו, ותקווה להתעלות על הקמפיין המרשים מאשתקד של הנציגה הקפריסאית הראשונה אי פעם במפעל, אנורתוזיס פמגוסטה.

 

המאמן, איוון יובנוביץ', יאלץ להסתדר ללא ננאד מירוסבלייביץ' הפצוע ונקטריוס אלכסנדרו המושעה. אתלטיקו תחסר את ראול גרסיה ומקסי רודריגס. מאמן הספרדים, אבל רסינו, שלח מסר לאוהדים:"בבקשה, תאמינו בנו".

 

הימור: 1:3 לרוחיבלאנקוס. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וויין רוני
צילום: Gettyimages Imagebank
מומלצים