וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40% מובטלים, 7 מ-10 רווקים: הצעירים הפלסטינים – תמונת מצב

מנתונים שפרסמה הלשכה הפלסטינית המרכזית לסטטיסטיקה לרגל יום הנוער, עולה כי כ-41% מהנשים בגילאי 29-15 נשואות, ורק אחוז אחד התאלמנו או התגרשו. וכמה צעירים רוצים להגר?

עריכה: אוהד פיטר

(בפברואר: בעלי מסעדות בעזה שובתים לאחר שחמאס הוריד את מחיר השווארמה הנמצא בפיקוח)

39% מהצעירים הפלסטינים מובטלים – כך עולה מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של הרשות הפלסטינית, לרגל יום הנוער הבינלאומי שצוין אתמול (שישי). על פי הנתונים, שמתייחסים להיבטים שונים בחייהם של בני 15 עד 29 בגדה המערבית וברצועת עזה, שיעור האבטלה גבוה ביותר בקרב בני 24-20, עם 43%, ובקרב מי שאין לו השכלה רשמית, עם 55%.

על פי הנתונים, רק 16% מהצעירים הפלסטינים סיימו את לימודיהם והמשיכו תוך זמן קצר לעבודה קבועה. בקרב מי שסיימו תואר ראשון בחינוך או בהוראה, שיעור האבטלה הוא הגבוה ביותר, עם 64%. המצב הטוב ביותר הוא בקרב בוגרי לימודי משפטים, שרק 25% מובטלים. 39% מהצעירים במערכת החינוך, מהם 82% בגילאי תיכון, 46% בין גיל 19 ל-22, ורק 9% בגיל 23 ומעלה. כמו כן, 41% מהגברים נשרו מהלימודים, ו-27% מהנשים.

עוד בוואלה! NEWS:
ים, כושר וחמאם בעזה: קיץ במקום שבו יותר משליש - מובטלים
מסלולי מכשולים וביקור במנהרות: האטרקציות בקייטנות הקיץ של חמאס
חצי מהצעירים במדינות ערב: דאעש הוא האיום הגדול ביותר לאזור

סטודנטים פלסטינים באוניברסיטת ביר זית בטקס סיום הלימודים, מאי 2012. AP
אבטלה חמורה בקרב בוגרי חינוך והוראה. סטודנטים בטקס קבלת התואר באוניברסיטת ביר זית, ליד רמאללה/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

כ-30% מכלל האוכלוסייה הפלסטינית בגדה ובעזה, הנאמדת ב-4.82 מיליון בני אדם, היא בגילאי 29-15. בקרב קבוצת גיל זו, על פי הנתונים, יש 104.1 גברים על כל מאה נשים – פער שמצטמצם עם השנים ומתהפך רק מגיל 55 ומעלה, אז מספרן של הנשים גדול יותר. צעיר או צעירה עומדים בראשם של 13% מהבתים בגדה המערבית ו-17% מהבתים ברצועת עזה. כמו כן, בלא פחות מ-72% מהבתים חי אדם צעיר.

עוד עולה מהנתונים כי 68% מהצעירים אינם נשואים. רק 16% מהגברים עד גיל 29 נשואים, לעומת 41% מהנשים. כ-4% נוספים מאורסים, ורק אחוז בודד התאלמנו, התגרשו או נפרדו. נשים בגילאי 29-25 הוגדרו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קבוצת האוכלוסייה הפורייה ביותר, ונשים בגילאים אלה אחראיות ל-30.1% מהלידות. עוד עולה מהנתונים כי שיעור הילודה הצטמצם באופן קל בשנים האחרונות, ונשמר הפער בין הגדה המערבית לרצועת עזה, של כמעט ילד נוסף למשפחה בממוצע – 3.7 בגדה מול 4.5 בעזה.

4.	ילד פלסטיני נתלה על הגדר במעבר רפיח בהמתנה לבני משפחתו, לאחר פתיחת המעבר לראשונה זה שלושה חודשים, 12 במאי 2016. רויטרס
37% מהצעירים שוקלים הגירה. ילד במעבר רפיח, דרום רצועת עזה/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

כמו כן, 29% מהצעירים בגדה המערבית הביעו עניין במעורבות במערכת הבחירות המקומיות הקרובה, ובעזה נתון זה מאמיר לכדי 57%. על פי נתונים נוספים שסיפקה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אחד מכל חמישה צעירים עוסק בהתנדבות. כ-70% מהצעירים הפלסטינים משתמשים במחשב ובאינטרנט, וקיים פער של עשרה אחוזים בין נשים לגברים בשימוש באינטרנט, כ-75% מהגברים לעומת 65% מהנשים.

30% מהצעירים בגדה המערבית ו-14% מהצעירים ברצועת עזה מעשנים. בחתך מגדרי, 41% מהגברים מעשנים ורק 5% מהנשים עושות זאת באופן קבוע. נתון מעניין נוסף נוגע לכוונותיהם של הצעירים להגר. 24% מהצעירים שוקלים לעשות זאת. בפילוח גיאוגרפי, 37% מהצעירים ברצועת עזה שוקלים הגירה, לעומת 15% בלבד בגדה המערבית. עם זאת, 63% שוקלים הגירה זמנית - 73% מצעירי הגדה המערבית, לעומת 56% בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully