יום שלישי, 14.05.2024 שעה 14:23

ענקית: פויג הדהימה את קרבר וזכתה בזהב

ריו: הפורטו ריקנית העניקה מדליית זהב ראשונה למדינתה כשגברה על הגרמנייה 4:6, 6:4 ו-1:6. בגברים, דל פוטרו הדיח את נדאל ויפגוש בגמר את מארי

|
פויג בטירוף. היסטוריה בפורטו ריקו
פויג בטירוף. היסטוריה בפורטו ריקו

חואן מרטין דל פוטרו הפך היום (שבת) מחדש לגיבור הלאומי של ארגנטינה, כשבתום מותחן אדיר בן שלוש שעות ושמונה דקות גבר בחצי הגמר האולימפי בריו על רפאל נדאל 7:5, 4:6 ו-6:7 (5:7). הוא ויתמודד בגמר עם אנדי מארי על מדליית הזהב. כזכור, דל פוטרו, שזכה בעברו בארד אולימפי, הדיח בסיבוב הראשון את נובאק ג'וקוביץ' והשלים הפעם באופן רשמי את הקאמבק האדיר שלו לצמרת העולמית עם הניצחון על המטאדור.

דל פוטרו שבר במשחקון הראשון באופן מרשים, אבל נדאל שבר חזרה ל-3:3 וברגעים המכריעים של המערכה שבר ל-5:7 וזכה בה. הארגנטינאי שבר ל-1:2 במערכה השנייה ושמר על היתרון לכל אורכה עד ל-4:6 ו-1:1 במניין המערכות. במערכה השלישית הדרמה הגיעה לשיאה כשדל פוטרו ניצל כמה טעויות של נדאל ושבר ל-4:5, אבל כשיריבו הגיש למשחק, הוא סיפק אולי את המשחקון הכי גדול שלו העונה ושבר על האפס בחזרה כשהוא חוגג באופן יוצא דופן אפילו עבורו.

רפאל נדאל. נתן הכל על המגרש
רפאל נדאל. נתן הכל על המגרש
 

הדרמה המשיכה כשדל פוטרו שוב עלה ל-0:40 מול ההגשה של נדאל, אבל סדרת חבטות לא מדויקות שלו החזירה את הספרדי עם חמש נקודות רצופות ליתרון 5:6. דל פוטרו שרד את ההגשה הבאה וההכרעה עברה לשובר שוויון על מקום בגמר. הארגנטינאי פתח עם מיני ברייק את הטי ברייק, עלה ל-4:6, שמט נקודת משחק אחת וזכה בשנייה כשהוא מתמוטט ובוכה על המגרש בסיום אחת הדרמות הגדולות של אולימפיאדת ריו.

במעבר ליריבו בגמר, אנדי מארי (שני בטורניר) שהתקרב צעד נוסף לשמירה על התואר האולימפי שלו מלונדון 2012, כשניצח בקלות יחסית את המדורג 4 בטורניר ו-7 בעולם קאי נישיקורי היפני 1:6 ו-4:6.

המערכה הראשונה ארכה 32 דקות בלבד ובמהלכה מארי לקח חמישה משחקונים ברצף ממצב של 1:1. המערכה השנייה הייתה שקולה הרבה יותר. מארי שבר ל-2:3, הצליח לשמור על היתרון עד לסיום והבטיח לעצמו מדליית זהב או כסף. נישיקורי יפגוש בנדאל בקרב על הארד.

נישיקורי. לא הצליח לעצור את הבריטי (רויטרס)
נישיקורי. לא הצליח לעצור את הבריטי (רויטרס)
 

נשים: מדליית זהב לפויג, קביטובה התגברה על קיז וזכתה  בארד
בגמר התחוללה הפתעה גדולה, כאשר אנג'ליק קרבר הגרמניה נכנעה למוניקה פויג מפורטו ריקו, 6:4, 4:6, 6:1  אחרי כשעתיים ותשע דקות. קרבר, המדורגת שנייה בעולם, נמצאת בעונתה הטובה בקריירה, ונראתה נהדר לאורך הטורניר, כשאשר עד למשחק הלילה, לא הפסידה אפילו מערכה אחת בטורניר. 

המדורגת 34 בעולם, שמעולם לא זכתה בטורניר, שיחקה טניס אגרסיבי נהדר וירדה ווינרים מכל פינה תוך שהיא מציגה משחק הקרבה נדיר. אחרי 4:6 במערכה הראשונה, היא פספסה הזדמנות לסגור עניין בשנייה וירדה מנוצחת. המערכה השלישית הייתה בשליטה מוחלטת של פויג שעשתה היסטוריה.

מוניקה פויג לא מעכלת את ההישג
מוניקה פויג לא מעכלת את ההישג
 

מוניקה פויג נרגשת (מערכת ONE)
פויג נרגשת
 

פויג, שבחודש הבא תחגוג את יום הולדתה ה-23, זכתה במדליית הזהב הראשונה בהיסטוריה של פורטו ריקו (אחרי שש ארד ושתיים מכסף), והיא האשה הראשונה בתולדות במדינה שזוכה במדליה אולימפית. זו המדליה הראשונה של פורטו ריקו בריו.

מדליית הארד אצל הנשים הלכה לכיסה של פטרה קביטובה הצ'כית, שאחרי ההפסד המאכזב למוניקה פויג בחצי הגמר, התאוששה וגברה על מדיסון קיז האמריקאית 5:7, 6:2 ו-2:6.

 
 

קביטובה. התרגשה בסיום
קביטובה. התרגשה בסיום
 

קיז הוליכה 4:5 במערכה הראשונה עם נקודות שבירה לזכותה, אבל פטרה נלחמה, יצאה מהבור, שינתה מומנטום ולקחה שלושה משחקונים ברציפות. במערכה השנייה קיז שברה ל-2:4 והשתלטה על המערכה, אבל הצ'כית, אלופת ווימבלדון פעמיים, חזרה בגדול כששברה פעמיים במערכה השלישית ל-0:4, ומשם הצליחה לסגור עניין בנקודת המשחק הרביעית שלה ופרצה בדמעות.

מדיסון קיז. ספגה הפסד כואב
מדיסון קיז. ספגה הפסד כואב
 

זוגות נשים: ספארובה ושטריקובה זכו בארד
מדליית ארד בזוגות נשים הלכה גם לצ'כיות לוסי ספארובה וברבורה שטריקובה, שניצחו בדרבי את לוסי הרדשקה ואנדריאה הלבשקובה, מדליסטיות הארד מלונדון, 5:7 ו-1:6.

זוגות מעורבים: סוק מתאק סאנדס בגמר מול ונוס וויליאמס וראם
בטורניר הזוגות המעורבים, גברו ונוס וויליאמס ורג'יב ראם האמריקאים על סניה מירזה ורואן בופנה ההודים, 6:2, 2:6 ו-3:10 בשובר השוויון, אחרי שעה ושמונה דקות. בחצי הגמר הנוסף, גברו בטני מתאק סאנדס וג'ק סוק האמריקאים, על לוסי הרדצקה ורדאק סטאפנק הצ'כים, עם 4:6 ו-6:7.

אסור לפספס
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */