שתף קטע נבחר

באיירן מינכן מציגה: על קו הזינוק

מאז פרש קאן, מתקשים בבוואריה למצוא יורש ראוי. מיכאל רנסינג אינו עומד בדרישות והאנס יורג בוט, שאמור לשחק מול חיפה, מבוגר ולא נחשב גם הוא לקלאסה עולמית. תמונת מצב

כשמזכירים את המילים 'שוער' ו'באיירן מינכן' במשפט אחד, עולה לראש, כמעט באופן אוטומטי, אסוציאציה של דמות אגדית. מישהו כמו ספ מאייר, שכונה "החתול מאנצינג" וזכה עם המועדון הבווארי בשלושה תארי אליפות אירופה בשנות ה-70, ועם נבחרת גרמניה במונדיאל 74' ויורו 72', או אוליבר קאן, שפרש רק לפני קצת יותר משנה, אחרי שהוליך את הקבוצה לשמונה אליפויות גרמניה וזכיה בצ'מפיונס ב-2001.

 

 

המוניטין שיצרו השניים לתפקיד, מעמיד בצל את שני שוערי הקבוצה כיום, האנס יורג בוט הוותיק ומיכאל רנסינג, אשר לכל הדיעות מהווים את אחת הנקודות החלשות של הקבוצה.


אוליבר קאן. אין יורש בשער (צילום: AFP)

 

בוט הוא זה שככל הנראה יפתח בין הקורות במשחק נגד מכבי חיפה, אם כי תהה ההחלטה של לואיס ואן חאל אשר תהה, ברור כי אף אחד מהשניים אינו מהווה

קלאסה עולמית ואינו עונה על הציפיות של מועדון בסדר הגודל של באיירן מינכן.

 

בשנה הבאה נראה שוער חדש

בשל כך, הדיעה הרווחת בגרמניה היא שבעונה הבאה יהיה לבאיירן מינכן שוער חדש. השאלה היא מי מבין שוערי העתיד של הכדורגל הגרמני ייחטף על ידי המועדון הבכיר, או שמא יהיה זה שוער זר. ה'בילד' גילה לקוראיו, שבאיירן מנסה לצרף את מנואל נוייר משאלקה, כאשר הנהלות הקבוצות דנות בעיסקת חליפין: נוייר לבאיירן, רנסינג לשאלקה. מנהל באיירן, אולי האנס, אף צוטט: "יש רק שוער אחד בו אנחנו מעוניינים וזה נוייר".

 

ה'דיילי מייל' הבריטי דיווח כי באיירן נאבקת בימים אלה עם מנצ'סטר יונייטד על רכישתו בינואר הקרוב של הרוסי איגור אקינפייב מצסק"א מוסקבה, ומציעה עבורו 17 מיליון יורו. הקבוצה הרוסית דורשת 25 מיליון יורו.


מיכאל רנסינג. לא ניצל את ההזדמנות (צילום: רויטרס)

 

אז מי צריך לפתוח בין הקורות?

הדיעות לגבי מי מבין רנסינג או בוט צריך לשחק חלוקות, אבל מה שברור הוא ששניהם אינם טובים מספיק למועדון שנחשב לאחד הבכירים באירופה.

 

כשקאן פרש ורנסינג נחשב ליורשו, הוא הוזכר כחבר ברשימה הנכבדה של שוערי העתיד של גרמניה, אבל שורה של טעויות גרמו לו לאבד ממעמדו. בגיל 25 הוא מחזיק כבר בחמש שנות ניסיון בבונדסליגה, אבל עדיין טעון הוכחה.

 

את העונה הנוכחית החל רנסינג כשוער ראשון, ואפילו אוליבר קאן הביע אמון בכשרונו ויכולתו, אבל אחרי שביצע טעות קשה בהפסד 2:1 למיינץ, הוא איבד את מקומו לבוט. בעונה שעברה, כאשר יורגן קלינסמן אימן את הקבוצה, זה קרה לו אחרי 24 משחקים, כאשר בוט הועדף על פניו לקראת רבע גמר ליגת האלופות נגד ברצלונה.


יורג מוט, בפנים מיואשות (צילום: AP)

 

רנסינג איבד את מקומו לאחר התבוסה 5:1 לוולפסבורג (שזכתה לבסוף באליפות על חשבון באיירן) ולא חזר לשחק יותר עד סוף העונה. המבקרים טוענים שחסר לו ביטחון ביציאות מהשער הדרוש לשוער ברמה הגבוהה. זאת, למרות שהתגובות שלו טובות יותר משל בוט והוא גם עדיף במצבים של אחד מול אחד. הבעיה היא שהוא ספג יותר מדי שערים לא מחוייבי המציאות בבעיטות מרחוק, דבר שקרה גם לבוט במשחק הכנה נגד מילאן.

 

בוט בן ה-35, ששיחק בעבר בהמבורג, באייר לברקוזן ובנפיקה, ואשר שימש בשעתו כשוער שלישי בנבחרת (אחרי אוליבר קאן ויינס להמן), הובא לבאיירן בקיץ 2008, על מנת לשמש כגיבוי לרנסינג. לא רק שברור כי בגילו לא בונים עליו לטווח ארוך, לדעת רבים הוא אף לא נחשב בהווה לקלף בטוח.

 

מעט סקאוטינג

למכבי חיפה לא כדאי להגביה יותר מדי כדורים לרחבה של קבוצה גרמנית, בוודאי כזו ששני הבלמים שלה גבוהי קומה (הבלגי דניאל ואן בויטן 1.96 מ' והולגר בדסטובר 1.89 מ'), אבל בוט ספג ביקורות לגבי משחק הגובה שלו ופרשנים בגרמניה טענו כי אינו שולט מספיק טוב ברחבת שערו.


בקנבאואר, ביחד עם פלאטיני ובלאטר. השמיע ביקורת (צילום: AP)

 

באיירן חגגה אמנם בניצחון 1:5 על בורוסיה דורטמונד, אבל בוט בוקר על חוסר תגובה מספקת ועל כך שנשאר על קו השער, בעת ספיגת השער בנגיחה מחמישה מטרים של מטס הומלס. בגרמניה זוכרים גם מקרה מוזר שק=אירע לבוט, בעת ששיחק בלברקוזן בשנת 2004, כאשר כבש בפנדל מול שאלקה, לא הספיק לשוב לשערו לאחר החגיגות וספג בבעיטה ממרחק עם חידוש המשחק. לפני שלוש שנים הבינו בלברקוזן שרנה אדלר טוב ממנו ועד מהרה איבד בוט את מקומו.

 

הביקורת של בקנבאואר

הנשיא וכוכב העבר של באיירן, פרנץ בקנבאואר, הביע לאחרונה ביקורת על הקבוצה וטען כי משחק ההגנה לא טוב מספיק, במיוחד בכל הנוגע לתאום בין השוער לבלמים. יחד עם זאת, בוט נחשב למי שמשתף פעולה טוב יותר עם שחקני ההגנה של באיירן מאשר רנסינג, עליו אמר הקייזר: "אני מצטער בשבילו, אבל בצורה כזו הוא לא יתקדם".

 

לאחר שרנסינג הודח מההרכב עורר אוליבר קאן סערה בראיון לעיתון AZ: "הוא צריך לבקש לעזוב את הקבוצה. עברתי הרבה בקריירה שלי, התאמנתי איתו וברור לי שאם זה קורה לו פעמיים תוך חצי שנה אין לו מה לחפש שם".


אלישע לוי. ינצל את החולשה של באיירן בשער? (צילום: עוז מועלם)

 

רנסינג הגיב: "אמשיך להילחם על המקום שלי בבאיירן ואני מאמין שתהיה לי עוד הזדמנות. התחלנו את העונה רע מאוד ואני יודע שעשיתי טעות טפשית נגד מיינץ, אבל הנסיבות יכולות להשתנות. המקום של אף אחד אינו מובטח אוטומטית ואין לי שום בעיה עם הדרך בה ואן חאל ביצע את השינוי. ברור שעדיף לי שהדברים יהיו כמו קודם, אבל מחשבות עזיבה לא עלו בראשי".

 

לאחר הניצחון 0:3 על וולפסבורג, שהיה משחקו הראשון של בוט העונה ובו הציג יכולת טובה, הוא אמר בסיום: "אני משוכנע שאני הולך לשחק עוד הרבה זמן". רנסינג צולם שוב ושוב עם פרצוף מבואס, כאשר ה'בילד' מרח כמיטבו כותרת: "תיאטרון השוערים של באיירן נמשך".

 

לא בטוח בכלל שהחולשה של שני השוערים תספיק עבור מכבי חיפה, על מנת להתגבר על קבוצה עדיפה עליה בהרבה, אבל נקודת התורפה הזו עשויה לסייע בידי אלישע לוי ושחקניו בנסיונם להפתיע, או לפחות לא להתבזות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיכאל רנסינג, ביחד עם בורובסקי
צילום: AFP
מומלצים