שתף קטע נבחר

וול סטריט ננעלה בירידות שערים קלות

הנפט עלה ב-3%; אלרגן דיווחה על הפסד של 571 מיליון דולר ברבעון השני; וולמארט רוכשת את אתר הסחר המקוון Jet.com

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות קלות, כאשר המדדים המובילים איבדו עד 0.2%.

 

ברקע המסחר

הנפט מסוג WTI עלה ב-2.9% וננעל ברמה של 43 דולר לחבית - הגבוהה ביותר מזה שבועיים - על רקע דיווחים לאפשרות שמדינות אופ"ק יחדשו את הדיונים על הקפאת התפוקה, לאחר שכוויית, ונצואלה ואקוודור לוחצות בעניין. יש לציין כי חברות הארגון לא הצליחו להגיע להסכמה בעניין בפגישתן בקטאר מוקדם יותר השנה. החברות יקיימו פסגה בסוף ספטמבר באלג'יריה, ולפי הודעת הארגון ינהלו גם "שיחות בלתי רשמיות" בשולי הפסגה. הנפט מסוג ברנט עלה ב-2.3% לרמה של 45.3 דולר לחבית.

 

הזהב נחלש ב-0.2% וננעל ברמה של 1,341.3 דולר לאונקיה. מדובר ברמה הנמוכה מאז ה-28 ליולי. ברקע להיחלשות: התגברות הציפיות להעלאת ריבית בארה"ב בעקבות דו"ח התעסוקה החיובי שפורסם שם ביום שישי שעבר. 

 

אירופה פתחה את השבוע בירוק: דאקס הגרמני עלה ב-0.7%, קאק הצרפתי עלה ב-0.2% ופוסטי הבריטי הוסיף 0.3% לערכו.

 

מניות מרכזיות

וולמארט הקמעונאית הגדולה בעולם, הודיעה היום על כוונתה לרכוש את אתר הסחר המקוון Jet.com תמורת 3 מיליארד דולר במזומן. זאת אחת העסקאות הגדולות ביותר בהיסטוריה של תעשיית ה-e-commerce.

 

סרגון הישראלית הנסחרת בנאסד"ק, דיווחה כי הכנסותיה ברבעון השני הסתכמו ב-70 מיליון דולר, ירידה של 26% בהשוואה ל-94.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2015, הרווח נקי עמד על 1.6 מיליון דולר או 2 סנט למנייה בהשוואה לרווח נקי של 1.3 מיליון דולר, או 2 סנט למניה ברבעון השני של 2015.

 

תקלה דרמטית הייתה היום בחברת התעופה דלתא :במשך שש שעות קורקעו כל טיסותיה, ומערכות המחשב שלה לא עבדו בשל הפסקת חשמל במטה החברה באטלנטה. ערן יונגר, אנליסט בכיר במיטב דש ברוקראז' חו"ל: "דלתא מבוטחת בגין תקלות מעין אלו, ולכן הפגיעה הישירה מביטול הטיסות תהיה מוגבלת עד לגובה ההשתתפות העצמית. מאידך, תיתכן השפעה רגולטורית בארה"ב בשל העובדה כי תקלת חשמל הביאה להפסקת פעילות של אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם ואחת החשובות בארה"ב".

 

לדבריו, "ההשלכות ארוכות הטווח, ככל הנראה, אינן על החברה אלא על אופן ניהול מערכות המחשב, ולכן, אנו מעריכים כי וועדת בדיקה, פדרלית או של מנהל התעופה, תדרוש לבצע התאמות למערכי המחשוב של החברות. חשוב לציין, כי לפחות עפ"י מה שנמסר מהחברה, הקריסה ארעה בשל תקלת חשמל ולא מתקפת סייבר, אז ההשלכות עלולות היו להיות מרחיקות לכת". 

 

יצרנית התרופות אלרגן דיווחה על הפסד של 571 מיליון דולר, או 1.44 דולר למניה, ברבעון השני של 2016. זאת לעומת הפסד רבעוני של 312 מיליון דולר, או 80 סנט למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול הוצאות חד פעמיות, יצרנית התרופות דיווחה על רווח של 3.35 דולר למניה, זאת לעומת תחזיות מוקדמות שהעריכו כי הרווח למניה יסתכם ב-3.33 דולר. ההכנסות הרבעוניות של אלרגן, שהיו מעל התחזיות המוקדמות, עלו ב-500 מיליון דולר והסתכמו ב-3.7 מיליארד דולר, זאת לעומת הרבעון המקביל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים