שתף קטע נבחר

שש מסירות טאצ'דאון לבריז בניצחון הסיינטס

NFL: כוכב ניו אורלינס הדגים לרוקי סטאפורד, עבודת קווטרבק מהי, והביס את דטרויט 27:45 בפתיחת העונה. מקנאב נפצע בניצחון האיגלס בקרולינה 10:38. נצחונות דחוקים לאינדי, דנבר והג'איינטס. הקרדינלס הפסידו בבית, גרין ביי ניצחה את שיקגו

השבוע השני של עונת 2009 יפגיש ב'לינקולן פיננשיאל  פילד' את הפילדלפיה איגלס עם הניו אורלינס סיינטס. ספק אם היה מישהו שהתרגש יותר מדי ממשחק זה עד יום ראשון, אולם אחרי ההצגות שנתנו שתי הקבוצות בשבוע הפתיחה, אף אחד לא יירצה להחמיץ את ההתמודדות. גם לא אתם. גם מייקל ויק לא רוצה, אך נכפה עליו להשאר בחוץ בגלל ההשעיה. בפילדלפיה מתפללים, שדונובן מקנאב לא יאלץ להחמיץ את המשחק בעצמו, בגלל פציעה.

 

הקווטרבק הוותיק של האיגלס הוחלף על ידי קווין קולב במהלך המשחק בשארלוט, שם הביסה קבוצתו את הקרולינה פנת'רס 10:38. זה קרה בעיצומו של הרבע השלישי, מיד אחרי שרץ לטאצ'דאון ונפגע בצלעותיו. זמן קצר לאחר מכן הוחלף מקבילו המקומי ג'ייק דלהום, מסיבות אחרות לגמרי. הקווטרבק שסיים את העונה שעברה עם הופעה מזעזעת בפלייאוף מול אריזונה, שחזר אותה בפתיחת העונה עם ארבע אינטרספשנס ופאמבל. כולם נוצלו לנקודות על ידי האורחים.


ג'קואיי פארקר מהאיגלס מתעלל בדלהום (AFP)

 

הפנת'רס דווקא פתחו טוב עם ריצת טאצ'דאון נהדרת של הכוכב העולה דיאנג'לו וויליאמס. חטיפה ראשונה של דלהום הניבה לפילי שער שדה של דייויד אייקרס ופאמבל שלו איפשר לוויקטור אביאמירי להפוך התוצאה ל-7:10. בשלב זה עטו הנשרים על הקווטרבק מקרולינה. שלדון בראון השיג חטיפה שנייה, אקים ג'ורדן ואסאנטה סמואל התכבדו גם הם ודלהום הורד לספסל. האיגלס חגגו טאצ'דאונס של דשון ג'קסון, ברנט סלק, בריאן ווסטברוק ומקנאב בדרך לניצחון.

 

בניו אורלינס הדגים דרו בריז למה יש לצפות ממנו העונה. וזה אומר שהן שיאן היארדים לעונה דן מרינו והן שיאן מסירות הטאצ'דאונס טום בריידי צריכים לחשוש. הקווטרבק הנפלא של הסיינטס מסר לשישה טאצ'דאונס (358 יארדים) מול הדטרויט ליונס. הרוקי האורח מאט סטאפורד קיבל שיעור מאלף מהכוכב המקומי. ההגנה המקומית היתה חסרת אונים מול תצוגת התכלית שלו ולא עצרה גם את מייק בל, שרץ ל-143 יארדים בדרך לניצחון 27:45. 


ג'רמי שוקי חוגג עוד טאצ'דאון של בריז (רויטרס)

 

בריז היה קרוב ביותר להשוות את שיא הליגה בדרייב האחרון של המשחק ולהיות השישי בהיסטוריה שמוסר לשבעה טאצ'דאונס במשחק (האחרון לעשות זאת, ג'ק קאפ ב-1969),

אולם הסיינטס החליטו ללכת על הקרקע עם בל ורג'י בוש, שלא הצליחו לחדור לאנד-זון. הקווטרבק בן ה-21 של הליונס נחטף שלוש פעמים בהופעת הבכורה החלשה שלו - פעמיים על ידי הרכש החדש של הסיינטס, הסייפטי דארן שארפר.

 

"היו לי המון הזדמנויות שם. הרבה מהחבר'ה עשו כמה מהלכים גדולים" אמר בריז, שמסר לשני טאצ'דאונס של ג'רמי שוקי והזין גם את מרקוס קולסטון, רוברט מיצ'ם, דוורי הנדרסון והית' אוואנס. "לרוע המזל, אתה תמיד חושב על ההזדמנויות שהחמצת. כנראה שהיו שם אחת או שתיים כאלה. זה מה שגורם לך לחזור כל פעם".

 

בניגוד לסטאפורד המאכזב, מארק סאנצ'ז רשם הופעת בכורה לא רעה במדי הניו יורק ג'טס, שניצחו בקלות ביוסטון 7:24. הקווטרבק בן ה-22 מסר לטאצ'דאון ונחטף פעם אחת ונעזר ביכולת מצוינת של הראנינג-בק תומאס ג'ונס שרץ ל-107 יארד ושני טאצ'דאונס.


אדריאן פיטרסון. איזו פתיחה (AFP)

 

במשחק שנעל את משחקי יום ראשון, גרין ביי ניצחה 15:21 את שיקגו ברס. הפאקרס פיגרו 15:13, אבל בסיום הצליחו להפוך את התוצאה, כאשר 1.11 דק' לסיום אהרון רוג'רס סוף סוף רשם על שמו מסירת ניצחון, עם אחת של 50 יארד לכיוון גרג ג'נינגס. "ידעתי שאפשר לעשות את זה. רק אמרתי לחברים שלי, תנו לי ניסיון אחד, ניסיון אחד, זה כל מה שצריך", סיכם המוסר המנצח.

 

בקליבלנד נפגשו מאמן הבראונס אריק מנג'יני והקווטרבק החדש של מינסוטה וייקינגס ברט פארב - שניהם כזכור עזבו השנה את הג'טס. אחרי מחצית ראשונה, בה הובילו המארחים בזכות מסירת טאצ'דאון של בריידי קווין לרוברט רויאל (בן דודו של דונלד רויאל, שחקן מכבי תל אביב לשעבר), נכנסו פארב ואדריאן פיטרסון לפעולה. הראנינג-בק רץ ל-180 יארדים ושלושה טאצ'דאונס. פארב הספיק לרשום מסירת טאצ'דאון לרוקי המסקרן פרסי הארווין. הווייקס ניצחו 20:34.

 

לא רחוק מקליבלנד, בסינסינאטי שבמדינת אוהיו, עמדו הבנגאלס לנצח את הדנבר ברונקוס, כשהובילו 6:7 מטאצ'דאון של סדריק בנסון 38 שניות לסיום, אולם אז חלה הדרמה הגדולה. קייל אורטון, הקווטרבק המושמץ שהחליף את ג'יי קאטלר בדנבר, מסר לברנדון מרשאל, אולם הכדור נהדף והגיע למזלם של האורחים לברנדון סטוקלי, שהמשיך לאורך 87 יארדים בדרך למהפך אדיר וניצחון 7:12. 


ברנדון סטוקלי. טאצ'דאון מקרי ומנצח (AP)

 

בלי מרווין האריסון ובעקבות פציעת אנתוני גונזאלס, פייטון מאנינג בוודאי מגעגע לסטוקלי באינדיאנפוליס, שם אירחו הקולטס את הג'קסונוויל ג'אגוארס. בלית ברירה, נדרש הקווטרבק המהולל ללכת שוב ושוב לרג'י וויין שסיים עם 162 יארדים בתפיסה וטאצ'דאון. ההגנה היתה זו שמנעה מהג'אגס והניבה לג'ים קולדוול ניצחון ראשון 12:14 למאמן החדש.

 

העונה נפתחה כבר ביום חמישי בפיטסבורג, שם התקשו הסטילרס לפני שניצחו את הטנסי טייטאנס 10:13 בהארכה. זה יותר טוב ממה שיריביהם בסופרבול האחרון עשו. קורט וורנר לא מצא דרך להפעיל חבריו מאריזונה קרדינלס, לארי פיצג'ראלד ואנקואן בולדין, מול הגנת סן פרנסיסקו פורטי-ניינרס. טאצ'דאון בודד של פיץ לא הספיק לסגנית האלופה בבית מול ה'גולד-אנד-רד' שנהנו מחזרתו של הראנינג-בק פרנק גור עם שני טאצ'דאונס וניצחו 16:20. 


לארי פיצג'ראלד, לא הזכיר את העונה שעברה (AP)

 

אחיו של פייטון, איליי מאנינג מצא לעצמו שחקני מטרה חדשים בניו יורק ג'איינטס במקום העציר פלקסיקו בורס בדמותם של סטיב סמית' ומריו מאנינגהאם ונעזר בהם כדי לנצח את וושינגטון רדסקינס 17:23. בעזרת פאמבל של אוסי יומניורה שהחזיר פאמבל של הקווטרבק האורח ג'ייסון קמפבל לטאצ'דאון, הובילו הניו יורקים 0:17. 'טריק פליי' של האנטר סמית', הוביל לריצת טאצ'דאון של הפאנטר. הרדסקינס חזרו למשחק, אך גם טאצ'דאון של כריס קולי בסיום לא הספיק למהפך.

 

מאמן קנזס סיטי צ'יפס טוד היילי העדיף לחסוך מהקווטרבק החדש והפצוע שלו, מאט קאסל, ממנו מפגש עם ריי לואיס, טרל סאגס וחבריהם מהגנת הרייבנס בבולטימור. זו דווקא הכזיבה מעט מול מחליפו ברוידי קרויל, אולם המארחים ניצחו 24:38 בזכות משחק שיא של ג'ו פלאקו. הקווטרבק התחיל את שנתו השנייה בליגה כהמשך של עונת הרוקי הנפלאה אשתקד עם 307 יארדים במסירה ושלוש מסירות טאצ'דאונס.


אד ריד. הרייבנס פתחו טוב בזכות ההתקפה (MCT)

 

כמו פלאקו, גם מאט ראיין לא הראה שום סימני האטה בתחילת שנתו השנייה וסחף את אטלנטה פלקונס לניצחון ביתי מרשים על מיאמי דולפינס 7:19. הקווטרבק המצטיין נהנה משירותיו של שחקן הרכש, הטייט-אנד טוני גונזאלס, שעזב את קנזס סיטי, והספיק לתפוס מסירה של ראיין לטאצ'דאון במדי קבוצתו החדשה.

 

הפלקונס הרשימו, אך הסיאטל סיהוקס האפילו עליהם עם ניצחון בשאט-אאוט 0:28 על סנט לואיס ראמס העלובים. מאט האסלבק מסר לשלושה טאצ'דאונס - שניים מהם לטייט-אנד ג'ון קארלסון.

ג'וליוס ג'ונס רץ לטאצ'דאון וההגנה המקומית בראשות הרוקי ארון קורי שיתקה את סטיבן ג'קסון על הקרקע.

 

שבוע לפני שיארחו את משחק הליגה הראשון באיצטדיון המפואר שלהם בארלינגטון, הדאלאס קאובויס פתחו את העונה עם ניצחון מרשים בטמפה ביי 21:34 על הבקאנירס. טוני רומו כיכב מעמדת הקווטרבק עם שלושה טאצ'דאונס ו-353 יארדים - שיתוף הפעולה שלו עם פטריק קרייטון ורוי וויליאמס נראה יותר טוב מאשר עם טרל אוונס 

 

TO ירשום את הופעת הבכורה שלו בבאפלו בילס ביום שני בחוץ מול ניו אינגלנד פטריוטס, אליה יחזור טום בריידי. חברו ריצ'רד סימור הגיע בלית ברירה לאוקלנד ויחבור אל הריידרס שמשחק הפתיחה שלהם בבית מול סן דייגו צ'ארג'רס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים