שתף קטע נבחר

פתחו ביד שמאל: ספרד הפסידה לקרואטיה

ריו 2016: אחת המועמדות הבכירות להעפיל לגמר טורניר הכדורסל האולימפי שמטה יתרון של 15 נקודות ונוצחה 72:70 בפתיחת בית ב'. דריו שאריץ' חסם את פאו גאסול עם הבאזר. ליטא גברה על ברזיל

אחרי הטיול של ארה"ב מול סין, ערכה הלילה (בין ראשון לשני) גם ספרד, אחת המועמדות הבכירות להעפיל לגמר הטורניר הכדורסל האולימפי, את הספתח שלה. רק שלה זה הלך אחרת לגמרי - הפסד דרמטי 72:70 לקרואטיה בבית ב'.

 

הספרדים הוליכו בפער דו-ספרתי במהלך הרבע השני וביתרון שיא של 15 הפרש, אך ניהול משחק איום של סרג'יו סקריולו וקאמבק קרואטי אדיר, קבע מהפך בדיוק במאני-טיים.

 

הקרואטים חוגגים את הסנסציה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הקרואטים חוגגים את הסנסציה(צילום: AFP)

 

תמונה אחת שווה אלף מילים (צילום: AFP) (צילום: AFP)
תמונה אחת שווה אלף מילים(צילום: AFP)

 

יתרון 64:67, שלוש דקות לבאזר, לא הספיק לאלופת אירופה שתוך 120 שניות ראתה את הקרואטים רצים 0:7 והופכים ל-67:71. ניקולה מירוטיץ' קלע שלשה מהירה מהעבר השני, דריו שאריץ' דייק רק פעם אחת מהקו ולספרד ניתנה הזדמנות להכניס את המשחק להארכה או אפילו לנצח. הכדור הלך, איך לא, לפאו גאסול (במשחק נהדר), רק שהוא נחסם עם הבאזר על ידי אותו שאריץ' והבין שזה סוף הסיפור.

 

בויאן בוגדנוביץ' להט אצל המנצחים עם 23 נקודות, דארקו פלאניניץ', אקס מכבי ת"א, הוסיף 11 משלו. גאסול רשם 26 מהעבר השני, 16 מתוכן במחצית הראשונה. מירוטיץ' סיים עם 19.

 

ולנצ'יונאס הליטאי לא סופר את ברבוסה (צילום: AP) (צילום: AP)
ולנצ'יונאס הליטאי לא סופר את ברבוסה(צילום: AP)

 

עוד לפני המפגש בין ספרד לקרואטיה, 16 אלף הצופים שמילאו את הקריוקה ארינה התאכזבו מהפתיחה של נבחרת ברזיל בטורניר האולימפי. הברזילאים נוצחו 82:76 בידי ליטא העדיפה

, במשחק בו כבר פיגרו ב-30 הפרש ברבע השלישי (65:35).

 

רבע רביעי של 12:24 וחזרה עד פיגור מינימאלי של 75:71 לא הספיקו לסלסאו, שקלעו ב-14 אחוז מחוץ לקשת ו-63 מקו העונשין. מנטאס קלנייטיס הוביל את ליטא עם 16 נקודות, לאנדרו ברבוסה קלע 21 לברזיל.

 

ארגנטינה השתעשעה רבע אחד לפני שדרסה 66:94 את ניגריה, במשחק שהוכרע כבר בהפסקה (31:50). פקונדו קמפאצו בלט עם 19 נקודות, לואיס סקולה רשם 18.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לוח תחרויות
מדליות כחול לבן
י"א חללי מינכן
גיבורים אולימפיים
צילום: getty images
מפת הפארק
המשחקים הפראלימפיים
מומלצים