וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן הוציאה להורג את מדען הגרעין שערק לארה"ב ושב למדינה

שהראם אמירי נעלם ב-2009 בסעודיה וצץ כעבור שנה בארה"ב. הוא ביקש לשוב לארצו לאחר שטען כי נחטף ועונה ושם הוא התקבל בתחילה כגיבור. בהמשך הוא נכלא ומשפחתו אישרה כי הוא הוצא להורג בשבוע שעבר

צילום: AP, עריכה: יאיר דניאל

איראן הוציאה להורג בשבוע שעבר את מדען הגרעין שהראם אמירי שערק לארצות הברית לפני כחמש שנים – כך מסרה משפחתו לערוץ לבנוני בשפה הפרסית. אמירי נעלם בנסיבות מסתורית בערב הסעודית ב-2009 והופיע כעבור שנה בארצות הברית.

לאחר ששב לארצו, הוא סיפר כי הוא נחטף, עונה וקיבל שוחד כדי לשתף פעולה עם סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, CIA. על אף שהתקבל כגיבור, הוא הורשע בריגול ונשלח למאסר. לא ברור מה הוביל להוצאתו להורג.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה לא ממהר לסלוח: הדרמה סביב הסכם הגרעין עדיין לא דעכה
איראן: 20 אסירים סונים הוצאו להורג לאחר שהורשעו בטרור
"ארה"ב העבירה לאיראן בחשאי 400 מיליון דולר לפני חילופי השבויים"

שהראם אמירי, מדען גרעין איראני שערק לארצות הברית ושב לארצו ב-2010. טוויטר, צילום מסך
אמירי שב לאיראן ב-2010/צילום מסך, טוויטר

לטענת האיראנים, אמירי העביר לשלטונות במדינה "מידע מועיל מאוד" על סוכנות הביון האמריקאית, CIA. "המטרה שלנו הייתה להשיג מידע משמעותי מתוך ה-CIA, ואכן, כשאמירי היה בארה"ב, הצלחנו להיות איתו בקשר במהלך שנת 2009 ולהשיג ממנו מידע חשוב ביותר", מסר מקור איראני לסוכנות הידיעות "פארס", זמן קצר לאחר שובו של אמירי למדינה ב-2010.

הגורם תיאר את המידע שהעביר אמירי לשלטונות האיראניים כ"ניצחון ענק" לטהראן ו"תבוסה מבישה" למודיעין האמריקני. הוא הוסיף כי בין השאר העביר אמירי מידע "על האנשים שמעוניינת ארה"ב לחטוף ולהביא להם מסמכים מזויפים".

ב"וושינגטון פוסט" דווח אז כי ה-CIA שילם לאמירי יותר מחמישה מיליון דולרים תמורת מידע על תכנית הגרעין של איראן. גורמים בממשל האמריקני מסרו אז לעיתון כי אמירי לא חייב להחזיר את הכסף, אולם "ייתכן שיתקשה להשיג אליו גישה" לאחר שביטל את שיתוף הפעולה המשמעותי שלו עם ה-CIA וחזר באופן פתאומי לאיראן. לטענת הגורמים האמריקנים, ייתכן שהוא חזר לטהראן מחשש שהשלטונות האיראניים יפגעו במשפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully