וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשחק פוקימון בטהראן: האפליקציה "המסוכנת" נאסרה לשימוש באיראן

בשל "חשש ביטחוני" שטיבו המדויק לא פורסם, הפכה הרפובליקה האסלאמית למדינה הראשונה האוסרת כליל על משחק ב"פוקימון גו". איש דת סעודי טוען כי היא נוגדת את האסלאם בשל "תמונות אסורות" ועידוד הימורים

עריכה: יאיר דניאל

(בחודש שעבר: בלוגרים בעולם הערבי מדריכים משתמשים איך לשחק באפליקציה)

אפליקציית "פוקימון גו" שהושקה בחודש שעבר צוברת פופולריות רבה לצד אזהרות והגבלות המתפרסמים כלפי השימוש בה, במדינות שונות. האחרונה שבהן היא איראן, שהפכה אתמול (שישי) למדינה הראשונה שאוסרת על אזרחיה כליל מלהשתמש בה, בשל "חשש ביטחוני".

הגוף האחראי לפיקוח על הפעילות המקוונת בממשלת איראן, המועצה הגבוהה למרחבים וירטואליים, לא ציין בהודעתו את טיבו של הסיכון הביטחוני הנשקף מהשימוש באפליקציה. ההודעה מגיעה לאחר שעם השקתה בחודש שעבר, הודיעו הרשויות באיראן כי ימתינו לראות האם מפתחי האפליקציה ישתפו עמם פעולה, לפני שיקבלו החלטה כיצד לנהוג בה.

"פוקימון גו" מאתגרת את המשחקים בה "לתפוס" יצורים מצוירים, המבוססים על סדרת הטלוויזיה המצליחה מתחילת העשור הקודם. זאת, באמצעות שוטטות במרחב ומבט דרך מצלמת הטלפון החכם, החושפת עולם וירטואלי בו מופיעים היצורים – תוך שימוש במציאות רבודה. כלומר, "הלבשת" תוכן דיגיטלי על גבי הסביבה הפיזית של המשתמשים.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
אל-בוכימונאת גו: הפוקימונים שצצים באתרי ההריסות בסוריה
מוזיאון השואה בוושינגטון: "תפסיקו לצוד כאן פוקימונים"
ארגון בטיחות מזהיר: "פוקימון גו" עלול לסכן ילדים בכבישים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מהווה חשש ביטחוני. "פוקימון גו"/מערכת וואלה, צילום מסך

"חשש ביטחוני" הוא לא הגורם היחיד המעורר דאגה באשר לאפליקציה. בערב הסעודית הצהיר לאחרונה איש דת בכיר כי פסק הלכה מוסלמי (פתווה) משנת 2000 שאסר משחק בקלפי פוקימון רלוונטי גם בגרסה הווירטואלית. זאת, בנימוק שהיא מכילה "תמונות אסורות" ונחשבת דומה למשחקי הימורים, האסורים על פי האסלאם. האיסור לא קיבל חותמת רשמית של הממלכה ולא הורחב לכלל אזרחיה.

במדינות אחרות פורסמו הגבלות נוספות על השימוש באפליקציה, שנבעו מעידודה את המשתמשים לשוטט במרחב הציבורי. כך למשל, בצרפת נעצר בחודש האחרון אדם שבזמן משחק הגיע בטעות אל תחומו של בסיס צבאי שמור. אינדונזיה אף אסרה על אנשי משטרה לשחק בה בזמן היותם בתפקיד. להבדיל, בניו יורק פורסם לאחרונה איסור על עברייני מין המוכרים לרשויות ואינם מצויים במאסר לשחק באפליקציה, שהשימוש בה אף ייחשב להפרת תנאי שחרורם. זאת, מתוך כוונה למנוע מהעבריינים להיתקל במהלך שוטטותם בילדים המשחקים אף הם בעולם הווירטואלי של פוקימון.

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully