"שיחקרו אותה". טראמפ וקלינטון (צילום: רויטרס)
הילרי מתקרבת שוב לבית הלבן? | צילום: רויטרס

הצלילה נמשכת? סקר נוסף ולא מחמיא לטראמפ: במשאל שערכה רשת "פוקס ניוז" המזוהה עם הרפובליקנים קיבלו טראמפ והמועמד לסגנו מייק פנס רק 39% - לעומת 49% לקלינטון והמועמד לסגנה טים קיין. במפלגה הרפובליקנית חוששים מהמשך הידרדרות הקמפיין של טראמפ, על רקע הקולות למרד פנימי והמשברים התקשורתיים שמחולל המועמד השנוי במחלוקת.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק 

עם זאת, תוצאות הסקר לא מחמיאות במיוחד לאף מועמד: 61% מהנשאלים טענו שהילרי קלינטון "לא ישרה", ו-62% חשבו שהדבר נכון גם לגבי טראמפ. המועמדת הדמוקרטית הוגדרה על ידי הנשאלים כ"מתאימה יותר לתפקיד הנשיאות", בעיקר בכל הקשור לידע ולקור הרוח. יותר מ-50% מהנשאלים אמרו כי טראמפ אינו ראוי באותה מידה והביעו דאגה ממזגו הסוער.

מדובר בסקר הראשון שערכה הרשת מאז בחרו השניים את מועמדיהם לתפקיד סגן הנשיא. ב"פוקס" הדגישו כי היתרון של קלינטון גדול מטווח הטעות הסטטיסטית. מדובר בהמשך התחזקותה של המועמדת הדמוקרטית, שבחודש יוני הובילה "רק" ב-6% על טראמפ (44%-38%).

מטען נשלח לביתם של הקלינטונים (צילום: רויטרס, חדשות)
"שומרת על הקהלים של אובמה" | צילום: רויטרס, חדשות

עוד עולה מהסקר כי קלינטון התחזקה בקרב רוב הקבוצות באוכלוסיה - צעירים, מבוגרים, גברים ונשים. בקרב הנשים קלינטון מובילה ב-23%, ואצל האפרו-אמריקנים הפער בינה לבין טראמפ עומד על 83% אחוזים. גם בקרב הקהילה ההיספנית התחזקה קלינטון והיא מובילה על טראמפ בכמעט 50% לפי הסקר. ברשת ציינו כי מדובר בתוצאות דומות לאלו של ברק אובמה בבחירות ב-2012: "היא מצליחה בקרב אותם קהלים ומבססת את היתרון על אותם גושי הצבעה".

לעומת זאת, טראמפ עדיין מוביל אצל הגברים ב-5%, אצל הלבנים ב-10%, אצל גמלאים ב-14% ובקרב הנוצרים האוונגליסטים הפער מזנק ל-50%. גברים ונשים לבנים ללא תואר תומכים יותר בטראמפ גם כן, בפער של כ-16%.

בתקשורת בארה"ב טוענים כבר תקופה ארוכה כי רוב הבוחרים יצביעו למעשה נגד המועמד שהם שונאים, ותוצאות הסקר תומכות בטענה - לפחות לגבי טראמפ. 52% מתומכיו אמרו שהצבעתם היא בעיקר נגד קלינטון, ורק 44% יבחרו בו מתוך חיבה אליו. אצל קלינטון 47% יבחרו בה מ"שנאת" טראמפ לעומת 49% מתוך חיבה והערכה כלפיה.