כמה כסף שווים ארבעה אזרחים אמריקאים?

האמריקאים העבירו לידי האיראנים סכום עתק של 400 מיליון דולר בשטרות בלתי מסומנים שנמשכו מהבנקים באירופה תמורת ארבעה אמריקנים כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

ארה"ב העבירה לאיראן סכום של 400 מיליון דולר בתמורה לשחרור ארבעה אסירים בעלי אזרחות אמריקנית מטהרן בחודש ינואר האחרון, בהם עיתונאי ה"וושינגטון פוסט" ג'ייסון רזיאן, שהואשם בריגול. כך מדווח עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל".

לפי גורמים אמריקנים ואירופיים שצוטטו בכתבה, משטחים עמוסים בשטרות אירו ובפרנקים שווייצרים, שנמשכו מהבנקים המרכזיים בהולנד ובשווייץ, הוטסו בחשאי מארה"ב לאיראן על גבי מטוס לא מסומן.

האמריקאים לא מעוניינים להראות כי הם מעבירים באופן ישיר כספים לידי שלטון האייתולות ובטח כדי לשחרר אזרחים אמריקאים מכלאם. על פי הגורמים האמריקאים הכסף היה חלק מהסכם הפיצויים שהאמריקאים הגיעו אליו עם האיראנים עם חתימת הסכם הגרעין. מדובר בסכום של 1.2 מיליארד דולר שארה"ב התחייבה להחזיר לאיראנים בשל האירועים עוד מתקופת המהפכה באיראן של 1979. בתמורה האיראנים שחררו את אותם ארבעה אזרחים אמריקאים שנחשדו בריגול.

האמריקאים החרימו אז נכסים איראנים במיליארדים רבים אותם הם דרשו מחדש בעת השיות על נושא הגרעין האיראני. על פי הדיווח האמריקאים צפויים להעביר לאיראנים כספים נוספים בעתיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר