שתף קטע נבחר

שוויינשטייגר - הכירו את דייויד בקהאם הגרמני

בילדותו נדרש לבחור בין סקי לכדורגל, לאחר מכן נחשב לנער הפלייבוי של גרמניה, כיום הקשר מתרחק ממדורי הרכילות וצפוי להפוך לאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה של באיירן מינכן. ביום שלישי כבר יש לו את מכבי חיפה על הראש

פעם הוא נחשב לפלייבוי הגדול של גרמניה, כיום הוא משתדל להיראות הרבה יותר שקט ורציני. לפני שש שנים הוא הוזכר כהבטחה גדולה, כיום בסטיאן שוויינשטייגר הוא אחד הכוכבים הגדולים ומהשחקנים החשובים ביותר של באיירן מינכן והנבחרת הגרמנית.

 

 

שוויינשטייגר, הקשר בן ה-25 (1.83 מטר) הופיע עד היום ב-70 משחקים בנבחרת גרמניה (כבש 19 שערים) ועשוי לשבור בעתיד את שיא ההופעות של לותר מתיאוס. יכולתו המצויינת קיבלה ביטוי גם אמש, כשכבש ב-1:5 של באיירן נגד בורוסיה דורטמונד. ביום שלישי הוא כבר יעלה על הדשא של אצטדיון רמת גן, כשהאימפריה הגרמנית ומכבי חיפה ייפגשו במחזור הראשון של ליגת האלופות.


מגדל החזירים שהפך לכוכב כדורגל. שוויינשטייגר (צילום: AP)

 

'באסטי', כפי שהוא מכונה בפי חבריו, החל את הקריירה בנערים של FV אוברהאודורף ושש שנים (1992-98) שיחק בקבוצת TSV רוזנהיים. בגיל 14 נחשב לכישרון גדול כמחליק סקי ונאלץ לבחור בין שני הענפים. הוא בחר בכדורגל, בלט גם שם ובגיל 18 נרכש על ידי באיירן.

 

אגב, כינוי נוסף שהודבק לו הוא 'שווייני', קיצור של שם משפחתו (מאלף החזירים בגרמנית), אבל אם מישהו מכם מתכנן לבקש ממנו חתימה ולהצטלם עמו בביקורו בישראל, רצוי שלא תקראו לו כך. הסיבה: משמעות הכינוי 'שווייני' בגרמנית הוא "חזיר קטן" והשחקן מתעב אותו.

 

בשנת 2002 נמנה על קבוצת הנוער של באיירן שזכתה באליפות גרמניה, מה שהקפיץ אותו לסגל הבוגר. כבר אז הוא נחשב ליורשו של סטפן אפנברג, כוכב העבר של המועדון.


מקום שלישי עם גרמניה במונדיאל הביתי ב-2006 (צילום: רויטרס)

 

מאז נובמבר באותה שנה הפך לאחד השחקנים החשובים של באיירן ומאז 2004 משחק בקביעות בנבחרת גרמניה. הוא הספיק לזכות עד היום עם באיירן בארבע אליפויות גרמניה (2003, 05', 06', 08') ובארבעה גביעים באותן שנים.

 

התקשורת מבקרת, ואן חאל לא מתרגש

בשבוע האחרון, לאחר הנצחונות 0:2 במשחק ידידות על דרום אפריקה ו-0:4 על אזרבייג'אן במוקדמות המונדיאל, העבירו עליו העיתונים ביקורת וטענו כי נראה מהוסס במגרש וסובל מירידה ביכולתו.

 

הביקורת החלה בתחילת העונה, כאשר באיירן סבלה מיכולת חלשה והשיגה נקודה משלושת המשחקים הראשונים בליגה. מבקריו טוענים שהוא לא יציב, נעלם ביותר מדי מקרים ובנוסף סובל מאיטיות ולא מרשים במצבים של אחד מול אחד. לטענת פרשנים אחרים הוא מחזיק יותר מדי בכדור ולא משחרר אותו במהירות בהתקפות מתפרצות.


ואן חאל. לא חושב לרגע להדיח את 'שווייני' מההרכב (צילום: רויטרס)

 

שוויינשטייגר חזר מפציעה בקיץ האחרון, אחרי שעבר ניתוח. הוא נעדר כשלושה שבועות והמאמן לואיס ואן חאל הבהיר עד מהרה עד כמה הוא מעריך אותו. אחרי משחק אימון נגד מילאן בו הצטיין טען המאמן ההולנדי כי למרות שבשיטה החדשה שהנהיג (4-3-3) יש מקום רק לשלושה קשרים, אין סיכוי שמישהו ידיח אותו מההרכב.

 

שויינשטייגר, המסוכן מאוד במצבים נייחים, מסוגל לשחק בשני צידי המגרש במרכז השדה ומצטיין בהובלת כדור ובעיטות לשער. הוא מסוכן בעיקר כאשר הוא מגיע עם הפנים לשער דרך המרכז ומגיע לעמדת בעיטה.

 

כאשר פרנק ריברי סבל מפציעה ונעדר, הועלתה על הפרק האפשרות ששויינשטייגר ימלא את מקומו כפליימייקר. באסטי אף הודה כי הוא מסוגל לשחק בתפקיד זה, אבל ואן חאל הבהיר כי הוא מעדיף לשחק איתו בצד שמאל של הקישור ועם הטורקי חמיט אלטינטופ בצד ימין.


ריברי ורובן. משלימים את הקישור הקטלני של באיירן (צילום: AP)

 

שוויינשטייגר הסכים: "עדיף שאשחק בעמדה אחורית יותר. אני שונא לראות את היריבה יוצרת הזדמנויות ומעדיף למנוע את זה מהם, במקום להתרכז רק ביצירת ההזדמנויות שלנו".

 

מילאן ניסתה לרכוש אותו אחרי יורו 2008, מנצ'סטר יונייטד ויובנטוס הוזכרו גם הן כמועמדות לרכשו וסוכנו גם שוחח עם הנהלת ריאל מדריד, אבל הנהלת באיירן דאגה מבעוד מועד להחתימו על חוזה עד יוני 2012.

 

שרה ברנדנר כמודל לחיקוי

שווינשטייגר נחשב בעבר לפלייבוי של גרמניה ולא מעט הישוו אותו לדייויד בקהאם בשל כך. זכור בייחוד מקרה שאירע לפני כארבע שנים, בו ירד בשעת לילה מאוחרת לבריכה במחנה האימונים, כשלטענת עדי ראיה בחורה התלוותה אליו. שום צילום לא פורסם ואף אחד לא באמת יודע עד היום מה קרה בתוך המים, אבל השחקן התגונן וטען כי בן דוד שלו ירד לשחות עמו בבריכה.


המודל לחיקוי? דייויד בקהאם המקורי (צילום: AP)

 

מאוחר יותר הוא יצא עם בחורה בשם דניאלה אומייר, אבל מזה יותר משנה הוא מתגורר עם עם חברתו הקבועה, שרה ברנדנר. "אני מאושר איתה, יש לה חלק בהצלחה שלי", ציין. השניים נפגשו בארוע במינכן, אליו הגיעה ברנדנר דווקא עם המתאגרף במשקל כבד, ולדימיר קליטצ'קו.

  

שוויינשטייגר מקפיד בשנה האחרונה להצטלם מתנשק עם חברתו ולטפח תדמית של בחור שקט ורציני יותר מבעבר. תאקלים נרשמו בכל זאת בינו לבין עיתונאים המקומיים, שלדבריו לא פירגנו לו מספיק ולא העניקו לו ציונים ראויים במשחקים. כשמדור רכילות אחד החליט להיכנס בו הוצגו תמונות שלו עם חברתו בנמל התעופה במאיורקה, כשמתחתן הכיתוב הנבזי: "לשווייני יש כרס, מעניין אם היא היתה יוצאת איתו אם לא היה כוכב כדורגל".


מפגינים זוגיות מושלמת, בינתיים (צילום: AFP)

 

שוויישטייגר סיים עם נבחרת גרמניה במקום השלישי במונדיאל אותו אירחה ב-2006. כעבור שנתיים, ביורו 2008, הוא הורחק בהפסד 2:1 לקרואטיה במשחק שנערך בקלגנפורט בשלב הבתים, אבל חזר לאחר מכן, כבש אחד ובישל שניים בניצחון 2:3 על פורטוגל ברבע הגמר והוסיף כיבוש בניצחון 2:3 על טורקיה בחצי הגמר, בטרם הפסידה גרמניה בגמר 1:0 לספרד.

 

שוויינשטייגר סבל מפציעה קשה בברכו לפני שנה וכשחזר התעקש לצאת עם הנבחרת למסע משחקי ידידות באסיה נגד סין ואיחוד האמירויות. הוא רצה אז לחזור לעצמו, דחה ניתוח שאמור היה לעבור ואף קיבל את סרט הקפטן. בבאיירן הוא משמש כסגנו של הקפטן, פיליפ לאהם.

 

שוויינשטייגר, המפעיל אתר אינטרנט פרטי משלו, יהיה בקיץ הבא אחד משחקני המפתח בסגל של יואכים לאו, אשר ינסה לזכות במונדיאל בדרום אפריקה ולהביא לגרמניה את התואר העולמי בפעם הרביעית בתולדותיה. לפני כן, הוא ינסה להסתער עם באיירן על כל התארים לקבוצות. מכבי חיפה תהווה ביום שלישי את המשוכה הראשונה שלו בזירה האירופית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בסטיאן שוויינשטייגר
צילום: רויטרס
מומלצים