לא עוצר

דונלד טראמפ סילק אם ותינוקה שייבב במהלך נאומו. צפו

המועמד הצבעוני מטעם הרפובליקנים לנשיאות ארצות הברית עלול לאבד פלח מצביעים חשוב, האמהות הצעירות, בעקבות התנהגותו מול תינוק ש"העז" לבכות באמצע שנאם (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טראמפ לא אוהב את בכי התינוק (צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של Ben King)

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ הצליח אמש (שלישי) לשבור אפילו את שיאי הביזאר שלו עצמו כשלעין כל, בשידור חי, הורה לאם לעזוב עם בנה התינוק את העצרת שקיים במדינת וירג'יניה.

טראמפ נאלץ לקטוע את נאומו - בו תקף את מדיניות הסחר של סין - בשל קולות בכי שנשמעו מכיוון הקהל. תחילה הוא הגיב לשמע הבכי ואמר "אל תדאגו בגלל התינוק. אין מה לדאוג, אני אוהב תינוקות. כשאני שומע תינוק בוכה, אני אוהב את זה. הוא צעיר, יפה ובריא - וזה מה שאנחנו רוצים. איזה תינוק! איזה תינוק יפה!".

אך כמה רגעים אחר כך, איבד טראמפ את סבלנותו: "למען האמת, התלוצצתי. את יכולה להוציא את התינוק מכאן. הכול בסדר, אל תדאגי", אמר חצי ברצינות כשהאם כבר החלה לאסוף את חפציה. לקול תשואות וצחוק מכיוון הקהל, הוסיף טראמפ: "אני חושב שהאימא באמת האמינה לי כשאמרתי שאני אוהב לשמוע תינוק בוכה בזמן שאני מדבר. זה בסדר. אנשים לא מבינים".

טים קיין, המועמד לשמש סגנה של היריבה, הילרי קלינטון, אם תיבחר לנשיאה, מיהר להגיב לתקרית המביכה: "ראיתי את דונלד טראמפ מגרש תינוק מאירוע מוקדם יותר. זה גורם לך לחשוב מי התינוק האמיתי", אמר.

ההערכה היא, כי השערורייה התורנית לבטח לא תעשה שירות טוב לטראמפ, שממשיך לאבד גובה בסקרים. לפי סקר של סוכנות הידיעות רויטרס ומכון הסקרים Ipsos, קלינטון הגדילה את הפער מיריבה הרפובליקני ל-8 אחוזים.

בסקר שנערך בין 28 ביולי ל-1 באוגוסט בקרב 1,289 מצביעים, זכתה קלינטון ל-43 אחוזים מהקולות לעומת 35 אחוזים בלבד שקיבל טראמפ. בכך הגדילה מועמדת המפלגה הדמוקרטית את יתרונה בשני אחוזים על פני טראמפ בהשוואה לסקר הקודם של סוכנות הידיעות, שפורסם ביום שישי.

בנאומו חזר טראמפ במרומז על עמדתו שלפיה יש לאסור זמנית כניסת מוסלמים לארה"ב, כשאמר כי ארה"ב "אינה יכולה לאפשר לאנשים שבאים מסוריה ויש להם כוונות רעות להיכנס לתחומיה". עוד אמר: "אלמלא ארה"ב - מדינות המפרץ כלל לא היו קיימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר