פולמוס הליבה

חברי הכנסת החרדים מנותקים מהציבור / דעה

חברי הכנסת החרדים מדברים בראיונות על ציבור מבוסס שלא צריך לימודי ליבה, אך מה עם אלה שמרוויחים בקושי שליש מהשכר הממוצע בישראל, הם פשוט לא רואים אותם (חרדים)

דוד אומן | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

לאחר שבוע שלם שבו התראיינו חברי הכנסת החרדים מעל כל במה אפשרית. הגעתי למסקנה העצובה, שנציגי החרדים בכנסת פשוט מנותקים מהעם ובמיוחד מאלה ששלחו אותם.

מי שהקשיב לראיונות היה בטוח שהחברה החרדית בישראל היא חברה מבוססת כלכלית ושהחרדים מתפרנסים בכבוד וללא הזדקקות לעזרה חיצונית.

כשאת המציאות האמיתית כולנו יודעים. הערים החרדיות מככבות בראש רשימת הערים העניות בישראל. בערך כל משפחה שלישית בציבור החרדי נזקקת לתמיכה של קופות הצדקה. אבל לחברי הכנסת זה לא מפריע. הם עסוקים במלחמת אגו מול לפיד, והם מבחינתם יקריבו את כולם העיקר שהם יראו לו מה זה. ומה עם הציבור החרדי? איך הוא יתפרנס?

הם לא דואגים. הם מסתכלים סביבם ורואים חרדים שמתפרנסים יופי, הם רואים חרדים חברי כנסת, מנהלי מוסדות, עסקנים. (בקיצור, כל אלה שאחראים על הציבור החרדי בפועל) והנה, כולם מתפרנסים יופי גם בלי לימודי ליבה, (תסתכלו על החניה בוועידה של מפלגה חרדית או של מנהלי מוסדות, ותבינו.) הנה ה'הוכחה' שלא צריך לימודי ליבה.

מה עם שאר הציבור החרדי? אלה שמרוויחים בקושי שליש מהשכר הממוצע בישראל, אלה שבחלומות הוורודים שלהם, הם לא חולמים על משכורת של חבר כנסת?

הם פשוט לא רואים אותם.

לא מאמינים? להלן ציטוטים מדויקים, תשפטו אתם.

ח"כ מנחם אליעזר מוזס נשאל ע"י מראיין מ'אנליסט' 'מה יהיה עם אותם אלה שלא יצאו להוראה, ממה יתפרנסו' ענה מוזס באדישות 'בעזרת ה' ברוך ה' מתפרנסים' וכשנשאל האם הוא ישן מצוין כשהוא יודע שעשרות אלפי ילדים לא מקבלים הכשרה לחיים.

מוזס ענה: "אני ישן מצוין כי אני יודע כשאני הייתי צריך להגיע לכל מקום בעולם הסתדרתי ברוך ה'. ותסכים איתי שחברים שלי בסיעה מצליחים בלי עין הרע".

חושבים שזה רק מוזס?

פרוש בנאומו במליאת הכנסת אמר כך:

"אבי ז"ל היה 35 שנים חבר כנסת וגם הוא היה במוסד פטור, גם סבי ז"ל כיהן במשך 19 שנים כסגן ר"ע ירושלים. לא הם ולא כל הקהילה החרדית לא ביקשה ולא תבקש את העזרה שלכם, הם הסתדרו בלעדיכם".

גם יעקב אשר בראיון ברשת ב' סיפר איך אי לימודי ליבה לא מנעו ממנו להיות ראש עיר ולמלאות את התפקיד בהצלחה, ובמיוחד התכנית של הקמת המגדלים במערב העיר שייצבה את העיר מבחינה כלכלית. (תכנית שהרעיון שלה הוא שישיבות וכוללים זה נחמד אבל בשביל לפרנס עיר שלמה צריך להביא אנשים עובדים שישלמו ארנונה).

וזה לא רק חברי הכנסת החרדים. כל העסקונה מסביב (כן. כל אלה שאחראים על הדיווח מהשטח לגדולי ישראל) לא מסוגלים לרדת לעם ולהתמודד עם הבעיות שהציבור החרדי מתמודד בזכות הפעילות שלהם.

העיתון יתד נאמן הקדיש שבעה עמודים כדי לתקוף את תכנית הליבה. ובמקום להתמודד עם זה בצורה ענינית ולדבר על המחיר שהחברה החרדית משלמת על ההמנעות מלימודי ליבה. (ואין חולק על כך שיש מחיר), הם בחרו לתקוף חזרה את החינוך החילוני, ולהאכיל את הקוראים באותם לוקשען שהם מאכילים כבר עשרות שנים על הנוער החילוני האלים והעבריין וכו' (אגב. שאלתם את עצמכם פעם למה כשמדברים על לימודי ליבה, הם רצים להשוות לחינוך החילוני ומתעלמים מהחינוך הדתל"י, שמלמד לימודי ליבה ולא סובל מהבעיות של החינוך החילוני?).

התייחסות ענינית לנושא? לבעיות שקיימות במגזר החרדי? הצחקת אותם, הכי קל להצביע על מערכת החינוך החילונית ובעיותיה, זה הרבה יותר נחמד וקל. ומה איתם? אל תדאגו להם, הם מסודרים, סמכו עליהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר