נתניהו מפחד מחזן?

אורן חזן על הכוונה להדיחו מהוועדה: "עריפת ראש"

ח"כ אורן חזן שצפוי להיות מודח היום מהוועדה לביקורת המדינה בשל כוונתו לתמוך בהקמת ועדה לחקירת צוק איתן, טוען כי מדובר ב"עריפת ראש, אקט נפוץ במזרח התיכון" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סוף סוף האופוזיציה תומכת בי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חבר הכנסת אורן חזן, הגיב על כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, להדיח אותו היום מהוועדה לביקורת המדינה כדי למנוע את תמיכתו בהקמת ועדת חקירה לצוק איתן, כפי שהצהיר בשבוע שעבר שיעשה בניגוד לדעתו של נתניהו.

"אין זו הפעם הראשונה שמורידים את הראש של מנהיגים בליכוד המעיזים להביע דעה עצמאית לטובת הציבור ומתפקדי הליכוד. זה קרה עם גדעון סער, עם כחלון שאולץ לפרוש, עם דני דנון שפוטר מתפקידו כסגן שר הביטחון עת ביקר את מחדל המנהרות, עם גלעד ארדן שנענש ועם ישראל כץ שלקחו לו תיק בכנסת הקודמת כי העיז להרים ראש", אמר חזן.

"לא מפתיע ואסור להתבלבל שהדבר מגיע שעות לאחר שחשפתי את הבלוף של השידור הציבורי בועדת הכלכלה והודעתי כי שידור ציבורי חופשי הוא בנשמת אפה של הדמוקרטיה", הוסיף סגן יו"ר הכנסת לשעבר - זאת למרות שההחלטה התקבלה עוד לפני דבריו של חזן בנושא התאגיד.

"כל שליחותי בכנסת ישראל היא למען עם ישראל, ארץ ישראל ותנועת הליכוד בה גדלתי, צמחתי ולה אני מחוייב. אין ספק כי מדובר באקט נפוץ במזרח התיכון של עריפת ראש למען כך ששאר חברי הכנסת בליכוד ימשיכו לחשוש, לדבר ולהרים ראש", הצהיר חזן.

הדברים כוונו לדיווחו של עמית סגל כי הליכוד ידיח את ח"כ אורן חזן מהוועדה לביקורת המדינה כדי למנוע הקמת ועדת חקירה למבצע "צוק איתן". על פי הפרסום, המהלך נעשה על דעתו של נתניהו - שפועל על מנת למנוע רוב בוועדה (שנמצאת בשליטת הקואליציה) למהלך.

הכוונה להדיח את חזן עוררה כמובן את זעמה של האופוזיציה ש"פתאום" התגייסה לטובתו של אורן חזן שזכה ממנה לקיתונות של לעג עד עכשיו. בסיעת המחנה הציוני טענו כי המהלך מוכיח ש"ביבי מפחד מחזן. הוא מפחד מביקורת ובעיקר מפחד שהביקורת על 'צוק איתן' תראה שהוא חלש מול החמאס, שהוא טוקבקיסט ולא מנהיג".

עוד תקפו במפלגת האופוזיציה את נסיונו של נתניהו "לקבור" את החקירה: "איזה מחדל ביבי מסתיר? מה הוא מפחד שיתגלה? שיגיד את האמת לציבור. האמת על כישלונותיו הביטחוניים והמדיניים של נתניהו תיחשף גם אם ינסה לסתום פיות ולאיים".

גם במפלגת "יש עתיד" מיהרו לתקוף את המהלך של הליכוד: ח"כ קארין אלהרר, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, אמרה כי "לא יעזרו לבנימין נתניהו כל המשחקים שלו. הוועדה לביקורת המדינה בראשותי תדון בדוח המבקר בנושא 'צוק איתן' בצורה העניינית ביותר והרצינית הראויה לדוח".

"כל מי שנוגע לדוח הזה יהיה חלק מהדיון וכל מי שצריך לשאת באחריות ייאלץ לעשות זאת", הוסיפה אלהרר. "ראש הממשלה פועל משיקולים פוליטיים בלבד ולא ברור ממה הוא כל כך חושש".

ח"כ חיים ילין ממפלגתה הוסיף כי "עד כדי כך ראש הממשלה מפחד מדוח המבקר על 'צוק איתן', שהוא בוחר לבזות את הכנסת ולרמוס את הדמוקרטיה. השלב הבא לאחר שיסיים לשלוט בחברי הכנסת, יהיה מבחינתו לחוקק את חוק יסוד הדיקטטורה. אני מצפה מיו"ר הכנסת למנוע את המהלך ולפעול לחשיפת הדוח במהירות האפשרית להפקת הלקחים לפני הסבב הבא".

יו"ר סיעת יש עתיד, עפר שלח הוסיף ש"ראש הממשלה נלחם בכל כוחו כדי להסתיר את האמת על כישלונו בהכנת המדינה והצבא לצוק איתן. בעיני ביבי הכל כשר: ביזוי הכנסת, התעלמות מהמשפחות השכולות, השתקת מבקר המדינה, העיקר שהכישלון המוחץ שלו בשמירה על בטחון ישראל לא יוצג לציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר