ויקיליקס: בידינו מסמכים שיכולים לפגוע בקמפיין קלינטון

ג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות הגדול בעולם מסר ממקום מחבואו כי בידיו חומרים נוספים על הקמפיין של קלינטון אותם הוא הגדיר "מעניינים בצורה יוצאת דופן" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
במה עכשיו הסתבכתי??? (שאטרסטוק)

מייסד "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', אישר אמש (שני) כי הוא מחזיק בחומרים נוספים הקשורים למועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון. בריאיון לרשת CNN, ממקום מקלטו בשגרירות אקוודור בלונדון, שם הוא שוהה כדי להימנע מהעמדה לדין, אמר אסאנג': "יש לנו עוד חומר שקשור לקמפיין של קלינטון. יהיה נכון לומר זאת". הוא הוסיף כי החומר הנוסף שברשותו "מעניין בצורה יוצאת דופן".

בריאיון אחר, לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ MSNBC, אסאנג' סירב להשיב לשאלה אם מדינה זרה העבירה לו את החומר הקשור במפלגה הדמוקרטית. "זו שאלה מעניינת, אנחנו לא מתייחסים לזהות המקורות שלנו. מה שאכפת לנו ולציבור זה שהמידע אמין. פרסמנו הוכחות שהקמפיין של ברני סנדרס עבר חבלה על ידי הממסד הדמוקרטי כחלק מהליך מושחת". כשנשאל אם מטרת הפרסומים היא לעזור לדונלד טראמפ להיבחר, השיב אסאנג': "זה לא רלוונטי. אין לנו עניין אם טראמפ או קלינטון ייבחרו".

דבריו המסקרנים של אסאנג' מגיעים על רקע הטענות מצד מטה קלינטון כי רוסיה עומדת מאחורי ההדלפות לוויקיליקס, כדי לעזור לבחירתו של דונלד טראמפ. בריאיון לרשת "פוקס ניוז" שלשום, שבה קלינטון על הטענה כי רוסיה עומדת מאחורי הפריצות למחשבי המפלגה. "אנחנו יודעים שהמודיעין הרוסי, שנמצא תחת שליטתו של פוטין פרץ למחשבי המפלגה, ואנחנו יודעים שהוא אחראי להפצת המיילים", אמרה קלינטון.

לדברי שרת החוץ לשעבר, "אנחנו יודעים גם שדונלד טראמפ הפגין נכונות מטרידה לגבות את פוטין, לתמוך בפוטין. בין שכאשר אמר שנאט"ו לא צריכה לעזור לבעלות בריתה בעת שפולשים לאחת מהן, ובין שכאשר אמר שצריך לשקול להסיר את הסנקציות שהוטלו על רוסיה בגלל סיפוח חצי האי קרים. אני חושבת שזה דבר די מדהים".

עם זאת, כשנשאלה ישירות אם היא סבורה שפוטין מעדיף שטראמפ ייבחר, היא נמנעה מלהשיב בחיותב והשיבה: "לא הייתי קופצת למסקנה הזו, אבל אני רואה צורך בהדגשת העובדות. רוסיה מתערבת בבחירות שלנו. בדמוקרטיה שלנו. לא נסבול את זה מאף מדינה, ובמיוחד לא ממדינה שאנחנו חלוקים על עמדותיה. העובדה שטראמפ מעודד את זה מעלה לדעתי סוגיות של ביטחון לאומי".

בדבריה התייחסה קלינטון לנאום שנשא טראמפ בשבוע שעבר ובו הציב אתגר בפני ממשלת רוסיה למצוא את המיילים שנמחקו מהמכשיר של קלינטון. "רוסיה, אם את שומעת, אני מקווה שאת מסוגלת למצוא את 30 אלף המיילים החסרים", הוא אמר במסיבת עיתונאים בפלורידה. לאחר שדבריו עוררו סערה, אמר המועמד הרפובליקני לרשת "פוקס ניוז": "זה היה בסרקזם כמובן".

טראמפ עצמו מתייחס בבדיחות לכל העניין וטוען כי ההאשמות כביכול הוא קושר עם הרוסים כדי לפגוע בקלינטון, מגוחכות וחסרות כל שחר. הוא לא מכחיש כי הוא סבור שמנהיגותו של פוטין מוצלחת וראויה אך טוען כי מעבר לכך אין ביניהם כלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר